Subject: Küsimus seoses isikuandmete töötlemise põhimõttega - eesmärgipärasusega
From: Heleriin Jõesalu <[email-masked]>
To: "AKI info" <[email-masked]>
Date: Mon, 29 Apr 2024 12:32:01 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Minu nimi on Heleriin Jõesalu ja pöördun Teie poole organisatsioonist Eesti 
Rahvaülikoolide Liit. Lugesin teie organisatsiooni koostatud juhendist 
<file:///C:/Users/Heleriin/Desktop/Isikuandmete%20t%C3%B6%C3%B6tleja%20%C3%BCldjuhend.pdf> 
"I 
<file:///C:/Users/Heleriin/Desktop/Isikuandmete%20t%C3%B6%C3%B6tleja%20%C3%BCldjuhend.pdf> 
SIKUANDMETE TÖÖTLEJA ÜLDJUHEND 
<file:///C:/Users/Heleriin/Desktop/Isikuandmete%20t%C3%B6%C3%B6tleja%20%C3%BCldjuhend.pdf> 
", et üheks isikuandmete töötlemise põhimõtteks on eesmärgipärasus.

Väljavõte juhendist lk 7

Isikuandmete töötlemise peamised põhimõtted on:

...

2) eesmärgipärasus – määratle eesmärk, milleks andmeid vajad. Samade andmete 
muu eesmärgil töötlemiseks peab olema teine alus;

...

Küsin, et kui ühel organisatsioonil on olemas isikuandmed, mis on varasemalt 
kogutud Haridus- ja Teadusministeeriumi määruse alusel, mis omakorda oli 
seotud struktuuritoetuste andmiste tingimustega täiskasvanute võtmepädevuste 
arendamisel ehk siis sellekohaste koolitusprojektide elluviimisega, siis ...

1.	... kui organisatsioon (nt Tartu Rahvaülikool) võtab ühendust inimesega 
(ehk varasema õppijaga), kellelt need andmed koguti ja küsib luba, kas 
õppija soovib osaleda teise organisatsiooni (nt Eesti Rahvaülikoolide Liidu) 
uuringus, siis kas see on lubatud ja kas see tähendab, et samade andmete 
muul eesmärgil töötlemiseks tekibki uus ehk teine alus?
2.	Või peab juba ainuüksi ühenduse võtmiseks olema teine alus? (Kui jah, 
siis kas saan õigesti aru, et antud olukorras ehk nende andmetega seoses, 
välistub nõusoleku variant, mis on üks isikuandmete töötlemise võimalikest 
alustest?)
3.	Kui esimene variant on lubatud, kas see organisatsioon (nt Tartu 
Rahvaülikool) võib volitada uuringut planeeriva organisatsiooni (Eesti 
Rahvaülikoolide Liidu) töötaja teme nimel helistama?

Jään Teie tagasiside ootama.

Heade soovidega

Heleriin Jõesalu

Eesti Rahvaülikoolide Liit
Tegevjuht
53 414 905/[email-masked]
www.rahvaulikoolideliit.ee <https://www.rahvaulikoolideliit.ee/>