Subject: Infoteavitus Rakvere linna üldplaneering osas
From: "Ehitisregistri menetluskeskkond" <[email-masked]>
To: "Politsei- ja Piirivalveamet" <[email-masked]>
Date: Fri, 19 Jun 2026 13:04:38 +0300

Teavituse põhjus: 

Rakvere Linnavolikogu algatas 22. aprillil 2026. a otsusega nr 39 Rakvere
linna üldplaneeringu ja ja keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH).
Uue Rakvere linna üldplaneeringu koostamise eesmärk on kogu linna
territooriumi ruumilise arengu põhimõtete ja suundumuste määratlemine,
maakasutus- ja ehitustingimuste seadmine ning maa-aladele kõige
otstarbekama ja jätkusuutlikuma kasutusviisi leidmine kooskõlas linna
strateegiliste arengusuundadega. Üldplaneering viib ellu
maakonnaplaneeringu põhimõtteid ning on aluseks detailplaneeringute
koostamisele. Planeeringuala suurus on 10,73 km² ning selle piirid
kattuvad Rakvere linna halduspiiridega. Üldplaneeringuga lahendatakse
planeerimisseaduse § 75 väljatoodud ülesanded. KSH eesmärk on linna
ruumilise arenguga kaasneda võivate majanduslike, sotsiaalsete,
kultuuriliste ja looduskeskkonnale avalduvate mõjude hindamine ning
hindamise alusel säästva ja tasakaalustatud ruumilise arengu tingimuste
seadmine. Üldplaneeringu ja KSH algataja, vastuvõtja ja kehtestaja on
Rakvere linnavolikogu. Üldplaneeringu ja KSH koostamise korraldaja on
Rakvere Linnavalitsus. Üldplaneeringu ja KSH algatamise otsusega on
võimalik tutvuda Rakvere linna veebilehel koostatava üldplaneeringu
rubriigis ja Rakvere Linnavalitsuses tööajal..

Tagasisidet või menetlust puudutavates küsimustes saate pöörduda
menetleja MERJE VERHOVITŠ (Rakvere Linnavalitsus
[email-masked]) poole. Dokumendi menetlusprotsessi saate
jälgida e-ehituse keskkonnas.