Subject: RE: nt nr 21129 km 29,40 - 29,75 kergliiklustee ja ristumiskohad
From: Andri Põrk <[email-masked]>
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Wed, 8 Oct 2025 11:33:37 +0300

Tere

Arendaja (Saaremaa Vallavalitsus) on otsustanud hetkel loobuda kõnealus
probleemse kergliiklustee lõigu välja ehitamisest. See rajatakse algselt
kavandatud asukohta kunagi hiljem, kui saavutatakse Keskkonnaametiga mingi
kompromiss. Hetkel jääb see projektist välja ning on joonisel kujutatud
perspektiivsena. Korrigeeritud projekt on lisatud manusesse. Soovime
projektile Transpordiameti kooskõlastust.

Andri Põrk | Projektijuht | Klotoid OÜ| Tehnika tn 20, 93815 Kuressaare |
<http://www.klotoid.ee/> http://www.klotoid.ee/

Mobile +372 5257248 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Sent: Tuesday, September 30, 2025 10:06 AM
To: Andri Põrk <[email-masked]>
Subject: RE: nt nr 21129 km 29,40 - 29,75 kergliiklustee ja ristumiskohad

Tere,

Vaatasime antud olukorra siin üle ning saame nõustuda JJT riigitee äärde
toomisel üksnes põrkepiirdega lahendusega.

JJT rajamisel on esmane eesmärk tõsta ohutust, kuid äärekiviga lahendus
antu asukohas ei ole liiklusohutuse seisukohalt parem, kui

tänane olukord, kus inimene kõnnib riigitee teepeenral. Täna on siin
maantee kiirus 90 km/h. Oleme projektiga seonduvalt nõus siin

piirkiiruse vähendamise/muutmisega 70 km/h piirkiirusele, kuid asukohast
tulenevalt siin punktis sõidukite kiirus koheselt ei vähene ja

tegemist oleks väga ohtliku lõiguga.  Uue JJT rajamisel me sellist
lahendust kooskõlastada ei saa.

Põrkepiirde paigaldamisel tuleb lähtuda sellest põhimõttest
(skemaatiline):

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, September 25, 2025 9:52 PM
To: MNT Teed <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: FW: nt nr 21129 km 29,40 - 29,75 kergliiklustee ja ristumiskohad

From: Andri Põrk <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, September 25, 2025 2:52 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: nt nr 21129 km 29,40 - 29,75 kergliiklustee ja ristumiskohad

Tere

Kirjutan Rait Pitka telefonikõne jätkuks. Manuses on täiendatud projekt,
kus lisaks TRAMi ettepanekute sisse viimisele on I kategooria kaitsealuse
liigi püsielupaiga tõttu lühike lõik kergliiklusteed toodud äärekiviga
sõidutee äärde.

Täpsem selgitus seletuskirjas, aga kõik peaks olema normide kohane.

Andri Põrk | Projektijuht | Klotoid OÜ| Tehnika tn 20, 93815 Kuressaare |
<http://www.klotoid.ee/> http://www.klotoid.ee/

Mobile +372 5257248 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, September 22, 2025 11:05 AM
To: Andri Põrk <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: nt nr 21129 km 29,40 - 29,75 kergliiklustee ja ristumiskohad

Tere,

Olete esitanud kooskõlastamiseks töö nr 230525B „Leisi aleviku
kergliiklustee rajamine II etapp“

Projekti osas on meil järgmised tähelepanekud ja märkused:

1.	Piirkondlik liikluskorraldaja on varasemalt andnud suunised 70 km
/h märgi paigaldamiseks riigitee ääres Kase tee ristmiku piirkonnas.

Projekti täiendavalt vaadates on vajalik 70 km/h märk (nr 351) nihutada
uuest Kase tee ristmikust veidi maad Leisi suunas.

Antud juhul tuleks hakata märki nr 351 dubleerima, kuna Kase teelt
riigiteele 21129 parempöörde sooriyamisel ei kehtiks muidu kiiruspiirang
70 km /h.

Otstarbekam on nihutada märk järgmisesse asukohta:

2.	Kase tee ristmikul on kasutatud kollase helkuriga tähisposte.
Riigitee ristmikul ei ole tähispostid õiges asukohas. Tähispost peab
tähistama raadiuse lõppu/raadiuse algust. Momendil on need nihkes.

Lisaks tuleb üle vaadata raadiuse pikkus. Kui kahe helkurposti vaheline
raadius on 10 või rohkem meetrit, tuleb nende vahele näha ette lisa
tähisposti paigaldamine.

3.	Palume kohalikul omavalitsusel kaaluda järgmist ettepanekut.

Meie piirkondlik liikluskorraldaja on palunud kaaluda Kase teel
piirkiiruse vähendamist 30 km/h piirkiiruseni. Kuna Kase tee saab edaspidi
olema ühiskasutuses nii jalakäijate, jalgratturite kui ka transpordi

poolt, siis ohutuse tagamiseks tuleks siin piirkiirust vähendada. Vastavad
märgid tuleks siis panna nii riigitee nr 21129 kui ka 21144  ristmike
juurde.

Kase tee on kasutuses ka riigiteelt nr 21144 Leisi suunas liikumisel, sest
siit saab teekonna pikkust optimeerida.

4.	Lõike joonist palume korrigeerida ja täiendada – lõikel riigiteega
ristumine näidatud küll astmeliselt kuid asfaltkatte kokku viimine
riigitee kattega samuti astmelisena näidata

5.	Riigitee teemaa kinnistul paiknevad olemasolevad maakaablid.
Mahasõitude puhul kaablitega ristumisel tuleb ette näha kaablite
kaitsmine. Riigitee teemaa kinnistul lubatud minimaalne kaitsetaoru
tugevus 1250N. See tuleb märkida nii joonistel kui seletuskirjas.

Korrigeeritud ja täiendatud projekt palume esitada uuesti
kooskõlastamiseks e-posti aadressile [email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Andri Põrk <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, September 5, 2025 3:07 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: nt nr 21129 km 29,40 - 29,75 kergliiklustee ja ristumiskohad

Tere

Soovime Transpordiametiga kooskõlastada Leisi aleviku kergliiklustee
rajamise III etapi ehitusprojekti eelprojekti staadiumis. Projekt on
koostatud Saaremaa Vallavalitsuse tellimusel ning hõlmab endas 381m
kergliiklusteed ning nelja ristumiskoha ehitamist riigiteega nr 21129.
Kergliiklustee asub riigitee nr 21129 kõrval km 29,4 – 29,8.

Oleme varasemalt Transpordiametiga selle projekti osas suhelnud ning
varasem kirjavahetus on lisatud käesoleva kirja manusena.

Andri Põrk | Projektijuht | Klotoid OÜ| Tehnika tn 20, 93815 Kuressaare |
<http://www.klotoid.ee/> http://www.klotoid.ee/

Mobile +372 5257248 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]