Subject: FW: Pärnu terminal, 2024 aastal rajatud Liivi tee Pärnu terminali teenidnad jalakäijate tunneli lõik ja tehnovõrgud
From: "Karindi, Irene" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Laur Kõiv <[email-masked]>
Date: Fri, 10 Jul 2026 18:12:29 +0300

Lugupeetud Lauri Kõiv

Kas saate meid – projekteerijaid aidata vi edastada kiri õigele inimesele
Teie asutuses;

Küsimus puudutab 62509:039:0005 Liivi tee T1

2024 aastal ehitati Pärnu linnas tulevase Pärnu Terminali jaoks Liivi tee
alla tunneli lõik, selle alla paigaldati sademevee ja drenaazitorustik,
mis hakkab kuuluma RB-le , lisaks paigaldati  tunneli kõrvale ka vee ja
kanalisatsiooni  survetorustike hülsid, et nendesse saaks hiljem tõmmata
survetorustikud, mis hakkavad kuuluma Pärnu Vesile. Projektil on kehtiv
ehitusluba.

Allpoololevas kirjas viitab RB, et tunnel antakse üle RB-le ja vaja seada
IKÕ

Küsimused:

1.	Kui sademeveetoru ja drenaažitoru, mis  paikneb tunneli all, kas
peab sellele torustikule seadma isiklikku kasutusõigust (analoog – kui
meil oleks tegemist hoonega , mille all olevad torud kuuluvad samale
isikule , mis hoonegi , siis ju IKÕd torudele ei seata?)

2.	Kas hülsside puhul oli varem sõlmitud Transpordiameti kokkulepe
Pärnu Vesiga tehnovõrgu paigutamiseks?

KAs on sõlmitud ka Transpordiameti kokkulepe survetorustike paigutamiseks
Pärnu Vesiga? Kui seda pole sõlmitud kas saate edastada korralduse vms
dokumendi , mille alusel saaks hakata suunama IKÕ seadmise poole.

Lisan juurde väljavõtte  geoalusest: pilves nr 2 on hülsid ja pilves nr 1
on tunnelialused sademevee ja drenaažitorud

L

Lugupidamisega

Irene Karindi

Volitatud veevarustuse ja kanalisatsiooniinsener, 8.tase

Sweco Estonia AS | Tallinn

Mobiiltelefon +372 5078128

 <https://www.sweco.ee/privaatsus-poliitika/> Sweco andmekaitsepõhimõtete
ja isikuandmete töötlemise kohta saad lugeda siit.

From: Sirje Püüa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, July 10, 2026 4:30 PM
To: Karindi, Irene <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Maritta Mägi <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Kadi
Tuum <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Maria Kommusaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Indrek Oden | Roadplan
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Marie Reinson
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Rauno Lee
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: BP 5.1 ehitusloa taotlusest ja Maa-Ruumi märkusest ehitusloa
taotluse nr 2611271/03211

Tere

Kuna tunnel kuulub tänasel päeval TRAM-le, siis sellega koos ka selle all
olevad torud. Kui me võtame tulevikus tunneli, kui terminali ühe osa enda
valitsemise alla, siis sellega koos tulevad ka need torud.

Meie hinnangul on siis õige aeg seada neile IKÕ-d. Tänasel päeval, kus
kõik kuulub TRAM-le, siis ei ole neid vaja olnud.

Uuendatud IKÕ joonis vajalik projekteerija poolt vormistada. RBE kasuks.

Tervitades

Sirje Püüa | Rail Baltic Estonia OÜ

projektijuht | +372 5783 9351

From: Karindi, Irene <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, July 10, 2026 12:24 PM
To: Maritta Mägi <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Kadi
Tuum <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Sirje Püüa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Maria
Kommusaar <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Indrek Oden | Roadplan <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Marie Reinson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: BP 5.1 ehitusloa taotlusest ja Maa-Ruumi märkusest ehitusloa
taotluse nr 2611271/03211

Lisaks ma soovin teada,  kas sellesama sademeveetorustiku puhul, millest
räägime on esiatatud linnale maa koormamise avaldusi ja seatud IKÕD
näiteks see kinnistu:

62514:177:0080 Liivi tee T3

Need sademevee ja drenaaži torud ehitati sellel kinnistul nagu need
sinised jutid

Kelle kasuks on IKÕ seatud?

Lugupidamisega

Irene Karindi

Volitatud veevarustuse ja kanalisatsiooniinsener, 8.tase

Sweco Estonia AS | Tallinn

Mobiiltelefon +372 5078128

 <https://www.sweco.ee/privaatsus-poliitika/> Sweco andmekaitsepõhimõtete
ja isikuandmete töötlemise kohta saad lugeda siit.

From: Karindi, Irene
Sent: Friday, July 10, 2026 12:16 PM
To: Maritta Mägi <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Kadi
Tuum <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Sirje Püüa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Maria
Kommusaar <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Indrek Oden | Roadplan <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Marie Reinson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: BP 5.1 ehitusloa taotlusest ja Maa-Ruumi märkusest ehitusloa
taotluse nr 2611271/03211

See , mis on rajatud tunneli all teendnda ainult terminali

Raudtee tänaval – projekteertud torumahutitesse hakkab suububa ja suubub
ka prageu tänava restkaev

Ma olen siisn Martin Tallile rääkinud ja on ka joonise peal, et
projekteerijaei tea , kellele see süsteem kuuluma hakkab,

Martin Taal uuris ja ütels, et RB-le

Palun kujundage oma lõplik seisukohta ja andke palun teada.

62509:039:0005 Liivi tee T1

Ütlesin Martin Tall

Lugupidamisega

Irene Karindi

Volitatud veevarustuse ja kanalisatsiooniinsener, 8.tase

Sweco Estonia AS | Tallinn

Mobiiltelefon +372 5078128

 <https://www.sweco.ee/privaatsus-poliitika/> Sweco andmekaitsepõhimõtete
ja isikuandmete töötlemise kohta saad lugeda siit.

From: Maritta Mägi <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, July 10, 2026 12:06 PM
To: Karindi, Irene <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Kadi Tuum <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Sirje Püüa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Maria
Kommusaar <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Indrek Oden | Roadplan <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Marie Reinson <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: BP 5.1 ehitusloa taotlusest ja Maa-Ruumi märkusest ehitusloa
taotluse nr 2611271/03211

Tere

PARI infosüsteemis on need kasutusõiguse alad, mis on seatud peale
1.03.2024, juhul kui kasutusõigus on seatud varem (ja 2024 ehituse puhul
võis see nii olla), siis seal ruumikujusid ei ole.

Palun täpsusta, millisteid katasriüksuseid sa silmas pead. All nimetatute
osas riigivararegistris vastavaid lepinguid ei olnud. RBE kasuks IKÕsid ei
ole seatud seal. Kes 2024 need torustikud välja ehitas? Transpordiamet?
Kas tõesti sadeveetoru maantee (TRAM maa) all tuleb kasutusõigusega RBEle?
Kas see teenindab ainult raudtee rajatisi või ka maanteed?

Head

Maritta

Maritta Mägi | Rail Baltic Estonia OÜ

maakorralduse ja planeeringute juht | +372 53306045

From: Karindi, Irene <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: reede, 10. juuli 2026 11:43
To: Maritta Mägi <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Kadi
Tuum <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Sirje Püüa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Maria
Kommusaar <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Indrek Oden | Roadplan <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: BP 5.1 ehitusloa taotlusest ja Maa-Ruumi märkusest ehitusloa
taotluse nr 2611271/03211

Suur täna vatuse eest,  nüüd asi selge.

Mõned  RBE toru jupid on meil siiski Linna maal ja nendele valmistame ette
siis IKÕD RBE ja linna vahel

Aga kuidas siis jääb selle sademeveetoru osaga, mis on osaliselt välja
ehitatdu ja on Transpordiameti valisemisalas, kuid mille kohta ei ole
PARIS näha IKÕD + see osa , mis sellest torust projektis  jätkub raudtee
tänavale – torumahutid, sademevepumpla ja sademeveesurvetorustik.

MA arvan, et Ei saanud ju olla nii, et ehitati maanteele ilma IKÕta

Palun kas saate edastada Maanteeameti ja RBE vahelise kokkuleppe nende
torustike paigutamiseks Liivi teele?

Rajatud on ka vee ja survekanalisatsiooni hülsid – ala nr 3

Lugupidamisega

Irene Karindi

Volitatud veevarustuse ja kanalisatsiooniinsener, 8.tase

Sweco Estonia AS | Tallinn

Mobiiltelefon +372 5078128

 <https://www.sweco.ee/privaatsus-poliitika/> Sweco andmekaitsepõhimõtete
ja isikuandmete töötlemise kohta saad lugeda siit.

From: Maritta Mägi <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, July 10, 2026 11:15 AM
To: Karindi, Irene <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Kadi Tuum <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Sirje Püüa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Maria
Kommusaar <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Indrek Oden | Roadplan <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: BP 5.1 ehitusloa taotlusest ja Maa-Ruumi märkusest ehitusloa
taotluse nr 2611271/03211

Tere

Raeküla raudtee T2 osas sai eelmisel nädalal A1ga infot vahetatud. Raeküla
raudtee T2 (62401:001:0215) kinnisasja valitseja muutmine on esitatud
Kliimaministeeriumi kaudu Maa- ja Ruumiameti tööplaani 22.06.2026 kirjaga
nr 19-11/26/2432.  Palusime MaRul menetlust kiirendada ning üleandmise
käskkirja eelnõu valmistati koheselt ette ette ja saadeti juba MKM-ile
allkirjastamiseks. Annan eraldi teada, kui teema on lahendatud.
Eeldatavasti laheneb see enne ehitusloa väljastamist.

Üldloogika on see, et kui vara jääb RBEle – siis sellele isiklikku
kasutusõigust ei vormistata. RBE hakkab tulevikus vara valdama
hoonestusõiguse alusel ja need torustikud on sellisel juhul kinnisasja
olulised osad ja hoonestusõiguse koosseisus.

Juhul kui vara jääb kolmandale isikule, nt AS-ile Pärnu Vesi, siis tuleb
kasutusõigus vormistada.

Head

Maritta

Maritta Mägi | Rail Baltic Estonia OÜ

maakorralduse ja planeeringute juht | +372 53306045

From: Karindi, Irene <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: reede, 10. juuli 2026 01:33
To: Maritta Mägi <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Kadi
Tuum <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Sirje Püüa <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: BP 5.1 ehitusloa taotlusest ja Maa-Ruumi märkusest ehitusloa
taotluse nr 2611271/03211

Lugupeetud Maritta Mägi ja Kadi Tuum, palun vaadake allpool  Sirje Püüale
saadetud kirja.

Lisaks on mul küsimus: ma saan nii aru, et ühelegi rajatisele Pärnu
Terminali alas pole seatud veel servituute.

Mind huvitab Terminali teenindavate   VKV torustike IKÕ teema, mis jäävad
RBE-le, mis on projekteeritud  Kliimaministeeriumi valitsemisalas
kinnistutele – kas nendele kõigile tuleb teha servituudiskeemid – st need
kinnistud jäävad riigi omaks ja ei lähe RBE-le?

Mõtlen siin allpool punasega ümbritsetud alas 1 torustikke,  mis jäävad
teenindama terminali hoonet ja platvorme ja ei anta üle Pärnu Vesile.

Kinnistute nimed, millele need paiknevad on:

Raeküla raudtee 62509:039:0004
Terminali tn 3 62401:001:1623
Raeküla raudtee T2 62401:001:0215 (pole Kliimaministeeriumile üle antud)
Raeküla raudtee T3 62401:001:3598

Need torud paiknevad osaliselt väljaspool ooteplatvormide perimeetrit ja
osaliselt jällegi platvormide all piki platvorme  ja on ka platvormidega
ristuvaid lõike – räägin ainult nendest torudest, mis jäävad RB-le

Mind huvitab kas platvormide alustele torustikele tuleb ka servituudid
teha – või ainult nendele, mis jäävad väljaspoole nende perimeetrit. Ehk
siis platvormide aluseid ja nendega ristuvaid – kas neid võib pidada nö
„hoone/rajatise sisesteks torustikeks ja neile pole servituute vaja?

Platvormide alla on projekteeritud lisaks sademeveetorustikule ka raudtee
drenaažitorustik.

2. Samuti saan aru, et 2024.a kui ehitati Liivi tee all jalakäijate tunnel
ja osa OS24025 projekti alusel  projekteeritud sademeveesüsteemist ehitati
samuti välja – see osa, mis on ühendatud Raudtee tänavale ja mida linn üle
ei võta – Martti Taal olevat asja uurinud ja saanud teada, et jääb RB-le,
siisima ei näe, et PARIS oleks nendele seatud servituudid.

Allpool on see ala ümbritsetud punase joonega – 1

Kui ma nüüd teen servituudi joonise osale 2, siis kas ma peaks
servituudiala mahtu võtma selle varem valmis ehitatud osa -1?

Lugupidamisega

Irene Karindi

Volitatud veevarustuse ja kanalisatsiooniinsener, 8.tase

Sweco Estonia AS | Tallinn

Mobiiltelefon +372 5078128

 <https://www.sweco.ee/privaatsus-poliitika/> Sweco andmekaitsepõhimõtete
ja isikuandmete töötlemise kohta saad lugeda siit.

From: Karindi, Irene
Sent: Friday, July 10, 2026 12:14 AM
To: Sirje Püüa < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Kren Kask | Roadplan < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>;
Indrek Oden | Roadplan < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: BP 5.1 ehitusloa taotlusest ja Maa-Ruumi märkusest ehitusloa
taotluse nr 2611271/03211

Lugupeetud Sirje Püüa.

Maa Ruumi amet esitas ehitusloa taotluse nr 2611271/03211 menetluses
järgmise märkuse – kas seda on teile näidatud ja olete arutanud:

„Lisaks on ehitisregistris loetletud ehitised: ooteplatvorm (EHR kood
221504623) ja raudtee vahemikus 30+265 kuni 32+350 (EHR kood 221504620),
mille asukohana on nimetatud Raeküla raudtee T2 kinnisasi. Nimetatud
ehitisi ei ole välja toodud ehitusloa taotluses.

Maa- ja Ruumiamet nõustub Raeküla raudtee T2 kinnisasjale kavandatud
objektide lahendusega. Selgitame, et Raeküla raudtee T2 kinnisasjale
kavandatud teid ja ehitisi on võimalik rajada alles pärast seda, kui
kinnisasi on riigivaraseaduses sätestatud korras üle antud
Kliimaministeeriumi valitsemisele. Juhul kui tehnorajatiste rajamine on
vajalik enne üle andmist, tuleb nende osas enne tööde alustamist seada
maakasutusõigus. Käesoleval hetkel ei ole Raeküla raudtee T2 kinnisasja
osas esitatud taotlust kasutusõiguse seadmiseks või üle andmiseks.
Tulenevalt eelnevast ei saa Maa- ja Ruumiamet nõustuda ehitusloa
andmisega.

Maa-amet saab anda tingimusliku nõusoleku ehitusloa andmisele pärast seda,
kui on esitatud taotlus üleandmiseks. Nõusoleku saame anda tingimusel, et
ehitustöödega ei alustata enne, kui Raeküla raudtee T2 kinnisasi on
riigivaraseaduses sätestatud korras üle antud Kliimaministeeriumi
valitsemisele.“

Palun pange tähele viimasele lausele.

Seda taotlust saab esitada RBE.  Palun infot – kas see on esitatud?

Palun edastage see märkus vastavale RBE osakonnale, kes esitaks vastava
taotluse.

Kui taotlus on esitatud, siis palun andke meile sellest e-kirja teel
teada.

Küsimus on selles kinnistus      62401:001:0215, Raeküla raudtee T2

Lugupidamisega

Irene Karindi

Volitatud veevarustuse ja kanalisatsiooniinsener, 8.tase

Sweco Estonia AS | Tallinn

Mobiiltelefon +372 5078128

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.sweco.ee> www.sweco.ee

Registrikood: 11304200 | Reg. Kontor: Tallinn

 <https://www.sweco.ee/privaatsus-poliitika/> Sweco andmekaitsepõhimõtete
ja isikuandmete töötlemise kohta saad lugeda siit.

Hoiatus: See e-kiri pärineb RBE välisest allikast. Olge manuste ja linkide
avamisel ettevaatlik!

Hoiatus: See e-kiri pärineb RBE välisest allikast. Olge manuste ja linkide
avamisel ettevaatlik!

Hoiatus: See e-kiri pärineb RBE välisest allikast. Olge manuste ja linkide
avamisel ettevaatlik!