Subject: Ohtlikuma lõhketöö kavandamise teatis (Tarva dolokivikarjäär)_ Balrock OÜ
From: Lauri Kütt <[email-masked]>
To: "info transpordiamet" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Mon, 15 Apr 2024 10:07:03 +0300

TEATIS

Ettevõte Balrock OÜ esitas Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametile
(TTJA) taotluse lõhketöö loa saamiseks paekivi kobestamiseks
puur-lõhketöödega Pärnu maakonnas Lääneranna vallas Tarva külas asuvas
Tarva dolokivikarjääris. Kuna lõhketööde ohuala piiridesse jäävad
kolmandate isikute omandis olevad ehitised, on lõhkematerjaliseaduse (LMS)
kohaselt tegemist ohtlikuma lõhketööga. Ohtlikumat lõhketööd võib teha loa
alusel. Ohtlikuma lõhketöö loa väljastab TTJA.

LMS § 32 lõike 3 alusel teavitab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve
Amet kavandatavast lõhketööst, selle ohualast, planeeritavast ajast ja
eesmärgist kohaliku omavalitsuse üksust.

LMS § 32 lõike 4 alusel kaasab TTJA loa menetlusse kavandatava lõhketöö
ohualasse jääva ehitise omaniku või tema esindaja ja võimaldab tal
avaldada arvamust kavandatava lõhketöö kohta viie tööpäeva jooksul teate
saamise päevast arvates.

Lõhatav ala on kujutatud manuses olevatel joonistel musta piirjoonega.
Alad lõhatakse järk-järgult. Lõhketööde minimaalne ohuala raadius
kivikildude paiskumise võimaluse tõttu ilma leevendusmeetmeid rakendamata
on 200m. Leevendusmeetmeid rakendades on ohuala projekti kohaselt lõhatava
tööfrondi ees väljatud ala suunas 200m ja lõhatava astangu taga ja
külgedele 60 meetrit, mida on kujutatud manusesse lisatud joonistel punase
katkendjoonega.

Lõhketööde ohualasse (200m raadiusesse) jäävad järgnevad ehitised:

* Mihkli – Oidrema maantee (Transpordiamet)

* Sõnnikusoo tee (Transpordiamet/Lääneranna vald)

Täpsemalt on võimalik alaga tutvuda Maa-ameti geoportaali vahendusel:

https://xgis.maaamet.ee/xgis2/page/link/H5RgHIeQ

LMS § 32 lõige 5 sätestab, et TTJA hindab ohtlikuma lõhketöö võimalikke
tagajärgi, arvestades kahjulike tagajärgede vältimiseks ettenähtud
abinõusid, ning annab sellest lähtuvalt loa või keeldub loa andmisest 14
tööpäeva jooksul nõuetekohase taotluse laekumise päevast arvates.

Arvamuse või küsimuste esitamiseks palun pöörduda hiljemalt 22.04.2024
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ameti poole e-posti teel kirjutades
aadressile [email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Lugupidamisega

Lauri Kütt

Tehnikaosakonna peaspetsialist

+372 667 2185|  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.ttja.ee/> www.ttja.ee | Endla 10a, 10122 Tallinn

Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet