Subject: Tuleohutusnõuded kinnistupiirile ehitamisel
From: "Kristi Kalamees" <[email-masked]>
To: PÄA Lääne <[email-masked]>
Cc: "Margo Kubjas" <[email-masked]>
Date: Fri, 19 Jun 2026 11:47:03 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere,

soovime täpsustada tuleohutusnõudeid ehitiste püstitamisele
kinnistupiirile lähemal kui 4m (0 kuni 4m).

Oleme tänaseni lähtunud, et naaberkinnistu piiril või selle
vahetusläheduses tuleb ehitise tarinditel rakendada kõrgendatud
tuleohutusmeetmeid min REI60 või kavandada tulemüür, ka sellisel juhul kui
naaberkinnistul lähemal kui 4m ei ole veel ehitisi.

Täna on meil tekkinud küsimus, kas kinnistupiirile ehitades so 0-4 m
kujas, on tuleohutusnõuete täitmiseks nõutav mõlemal naaberkinnistul
püstitataval ehitisel EI30 tulepüsivus ehk EI30 + EI30 või EI60
tulepüsivus ehk EI60 + EI60 ?

Samuti on küsimus, kas joonised juhendis
<https://www.rescue.ee/files/2020-09/est-rgb.pdf?9867bcada1>
https://www.rescue.ee/files/2020-09/est-rgb.pdf?9867bcada1 on kehtivad ?

Pärnu linna tiheasustusalal oleme lähtunud alljärgnevast:

Ehitise püstitamisel ja ümberehitamisel sh rekonstrueerimisel ja
laiendamisel tuleb tagada vastavus tuleohutusnõuetele, sh tagada
normatiivsed tuleohutuskujad või tuleohutusabinõud normatiivsest väiksema
kuja puhul. Ehitiste paiknemisel naaberkinnistu piiriga külgnevana tuleb
rakendada kõrgendatud tuleohutusmeetmeid (vajadusel rajada tulemüür).

Reeglina paigutatakse ehitised sh vaba ehitustegevuse alla käivad ehitised
(alla 20m2 eap ehitised) ning rajatised naaberkinnistust 4m kaugusele, et
tagada tuleohutuseks vajalik kuja võrdsetel alustel ning see ei tooks
kaasa ülemääraseid kohustusi naabritele (nt naaber peab uute ehitiste
püstitamisel tagama kõrgemate tuleohutusmeetmete rakendamise, millega
kaasneb ka ehitustegevuse kallinemine). Täiendavate tuleohutust tagavate
meetmete kasutusele võtmisel võib vastavat kuja vähendada. Võrdse
kohtlemise põhimõttest tulenevalt ei ole lubatud kinnistule ehitustegevuse
kavandamisel kitsendada naaberkinnistu ehitusõigust, arvestada tuleb
naaberkinnistutel olemasolevate hoonetega, vajadusel rakendada kõrgendatud
tuleohutusmeetmeid.

Ehitusseadustiku järgi kuulub vaba ehitustegevuse alla elamu ja selle
teenindamiseks vajalik hoone, mis on ehitisealuse pinnaga 0-20 ruutmeetrit
ja kuni viis meetrit kõrged. Ehitusseadustiku järgi nende rajamiseks ei
ole vaja eelnevalt koostada ehitusprojekti ega taotleda luba, kuid see ei
tähenda omakorda reeglitest vaba ehitamist ehk ka vaba ehitustegevus peab
olema kooskõlas kehtivate õigusaktidega nt ehitamist reguleeriva
seadusandlusega, planeeringutega, projektidega ning vastama, ohutus sh
tuleohutusnõuetele, samuti tuleb järgida võrdse kohtlemise põhimõtteid
ning keskkonda sobivust.

Lugupidamisega,

Kristi Kalamees

arhitekt

Ruumi- ja arhitektuuriosakond

Pärnu Linnavalitsus

Suur-Sepa 16, 80098 Pärnu linn, Pärnu linn

+372 53 86 84 78 [email-masked]
<mailto:[email-masked]>