Subject: FW: küsimus juurdepääsu saamiseks Paide Linn Järve tee 1
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 29 Sep 2025 14:28:37 +0300

Tere,

Palun registreerida pöördumine.

Parimat,

Herkki Rõõm

From: Ruben Gornischeff <[email-masked]>
Sent: Monday, September 29, 2025 2:26 PM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Subject: RE: küsimus juurdepääsu saamiseks Paide Linn Järve tee 1

Tere,

Meie eelmise 11.07.2025 kirjavahetuse jätkuks palun veelkord samas
asukohas juurdepääsude planeerimise osas esialgset infot, täpsemalt kas
Paide linn, Ujula park P4  (56701:001:0074) kinnistule on võimalik
kavandada juurdepääs riigiteelt nr 15175. Või on võimalik rajada otsepääs
olemasolevalt ringristmikult, kuhu kinnistu ulatub?

Nimetatud Ujula park P4  kinnistu on hetkel Paide linna poolt avalikus
müügis. Üritame analüüsida kinnistu kasutusvõimalusi ja sellega seoses
soovime aru saada, kuidas võiks juurdepääsud lahendada.

Ette tänades,

Ruben Gornischeff

5011164

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: 11 July 2024 07:45
To: Ruben Gornischeff <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: küsimus juurdepääsu saamiseks Paide Linn Järve tee 1

Tere,

Käsitleme Teie e-kirjalist pöördumist hetkel kui infopäringut ning anname
Teile vastuse infovahetuse korras..

Infopäringuna anname selgitusi vastavalt piirkonnas kehtivate
planeeringute põhimõtetele ja kliimaministri 17.11.2023 määruse nr 71 „Tee
projekteerimise normid“ (edaspidi normid) nõuetele.

Infopäringu vastuskiri ei ole haldusakt, st kummalegi kirja osapoolele ei
teki sellest õigusi ega kohustusi

Kui ristumiskoht on mõeldud teenindama planeeritavat uut hoonet või muud
rajatist, siis anname oma seisukohad kas kohaliku omavalitsuse
detailplaneeringule või projekteerimistingimustele.

Riigitee nr 15175 Paide-Mündi-Mäeküla tee on kõrvalmaantee, mille
ööpäevane liiklussagedus on 1117 sõidukit. Mahasõitude (ehk ristmike)
vahekaugus saab antud asukohas olla vastavalt normidele

minimaalselt 100 m (kui riigiteega liituv liiklussagedus on üle 20 sõiduki
ööpäevas). Arvesse tuleb võtta ristmike paiknemist mõlemal riigitee
teepoolel. Seda nõuet ei ole antud asukohas võimalik täita.

Järve tee 1 kinnistu omab täna juurdepääsu avalikult munitsipaalomandis
olevalt Lasteaia tänavalt (tee nr 5660301).

Eelinfona saame öelda, et Järve tee 1 kinnistule juurdepääsu kavandamine
riigiteelt nr 15175 Teie poolt esitatud skeemi aluselt on välistatud, kuna
siin on vastuolu täna kehtivate normidega.

Juhul kui Teid käesolevas vastuskirjas toodud selgitused ja põhjendused ei
rahulda ning soovite meie seisukohtasid seadusest tuleneval viisil
vaidlustada, siis palume sellest eraldi teavitada

e-posti aadressile [email-masked]
<mailto:[email-masked]> . Taotlus tuleb esitada kinnistu
omanikul.

Väljastame siis keelduva resolutsiooni haldusaktina, mille kohta on
võimalik Teil esitada vaie Transpordiametile haldusmenetluse seaduses või
kaebus Tallinna Halduskohtule halduskohtu-menetluse

seadustikus sätestatud korras 30 päeva jooksul peale keelduva
resolutsiooni väljastamist.

Kui Teil on täiendavaid küsimusi esitatud vastuskirja osas, siis võite
pöörduda otse e-posti aadressile [email-masked]
<mailto:[email-masked]> .

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Ruben Gornischeff <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, July 8, 2024 11:16 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: küsimus juurdepääsu saamiseks Paide Linn Järve tee 1

Tere,

Oleme alustamas Paide Linn Järve tee 1 (56601:007:1470) kinnistule
hoonestuse planeerimist. Soovime kinnistule rajada 1-korruselise ärihoone
(auto varusosadekauplus, rehvitööd)

Sellega seoses soovime Transpordiametilt infot, kas oleks võimalik Järve
tee 1 kinnistule planeerida juurdepääs Paide-Mündi-Mäeküla tee kaudu
(56601:007:0004). Oleme sel teemal suhelnud ka Paide linna esindajatega,
kes on valmis lubama juurdepääsu üle linna omandis oleva Ujula park P4
kinnistu (56701:001:0074), kui vastava juurdepääsulahenduse kooskõlastab
Transpordiamet.

Oleme kirjale lisanud skeemi, kus on näha soovitud juurdepääs Järve tee 1
kinnsitule. Soovime Paide-Mündi-Mäeküla teelt parem sisse-parem välja
juurdepääsu. Paide-Mündi-Mäeküla tee ja kergliiklustee vahele jääb piisav
distants, et tagada pöörete ohutus. Kohas, kuhu soovime juurdepääsu on
liikluskiirus 50 km/h. Samuti soovime alles jätta juurdepääsu läbi
lasteaia tänava (56701:001:0043).

Teine juurdepääs on vajalik, et hajutada liiklust ja mitte üle koormata
Lasteaja tänava tupikteed.

Jään ootama Transpordiameti esmast tagasisidet, peale mida saaksime
koostada Transpordiameti suuniste alusel vastavalt liikluslahenduse
projektid Järve tee 1 kinnistu juurdepääsude planeerimiseks.

Lugupidamisega,

Ruben Gornischeff

Osaühing Baltimor lepinguline esindaja

+372 50 11164

[email-masked] <mailto:[email-masked]>