Subject: Palve haldusjärelevalve läbiviimiseks
From: Maris Jõgeva <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Thu, 28 May 2026 16:20:20 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Justiits- ja Digiministeerium

Palume läbi viia haldusjärelevalve Vormsi Vallavolikogu 26.05.2026 otsuste
nr 24, 25, 26, 27, 28 ja 29 õiguspärasuse üle.

Asjaolud:
Vormsi volikogu võttis 26. 05.2026 a volikogu istungil vastu järgmised
otsused:
1.     Vormsi Vallavolikogu otsus nr 24 „Vormsi
<https://atp.amphora.ee/vormsivv/index.aspx?itm=307554>  vallavanema
valimine“;
2.     Vormsi Vallavolikogu otsus nr 25 “Vormsi
<https://atp.amphora.ee/vormsivv/index.aspx?itm=307556>  Vallavalitsuse
liikmete arvu ja struktuuri ning koosseisu kinnitamine”;
3.     Vormsi Vallavolikogu otsus nr 26 „Vormsi
<https://atp.amphora.ee/vormsivv/index.aspx?itm=307558>  Vallavolikogu
esimehe valimine”;
4.     Vormsi Vallavolikogu otsus nr 27 „ Vormsi valla esindajate ja tema
asendusliikmete nimetamine
<https://atp.amphora.ee/vormsivv/index.aspx?itm=307560>  Eesti Linnade ja
Valdade Liidu üldkogusse ja volikogusse“;
5.     Vormsi Vallavolikogu otsus nr 28 „ Püsiasustusega väikesaare
esindaja määramine väikesaarte
<https://atp.amphora.ee/vormsivv/index.aspx?itm=307562>  komisjoni“;
6.     Vormsi Vallavolikogu otsus nr 29 „ Vallavanema asendajale Eidi
Lehel hüvitiste määramine
<https://atp.amphora.ee/vormsivv/index.aspx?itm=307564> “.

Volikogu otsusega nr 24 valiti senine Vormsi volikogu esimees Vormsi
vallavanemaks ning volikogu otsusega nr 25 kinnitati vallavalitsuse
koosseis, millega sai vallavanem seaduses ja valla põhimääruses ettenähtud
volitused.
Ehkki vallavalitsuse juht ei saa olla volikogu esimees (KOKS § 49 lg 3),
jätkas vallavanem volikogu esimehe ülesannete täitmist ning juhatas edasi
volikogu istungit.
Volikogu istungil viidi läbi volikogu esimehe valimine. KOKS § 8 kohaselt
kehtestatakse volikogu esimehe ja aseesimehe ning vallavanema valimise
kord valla põhimääruses. Vormsi valla põhimääruses
<https://www.riigiteataja.ee/akt/416082025024?leiaKehtiv>  on vastav
regulatsioon paragrahvides 7-12 ja 36-37.
Vormsi valla põhimääruse § 13 lg 2 näeb ette volikogule uue esimehe
valimise alles järgmisel volikogu istungil pärast volikogu esimehe
volituste lõppemist. KOKS ega Vormsi valla põhimäärus ei näe ette, et
volikogule valitaks uus esimees enne kui eelmise volikogu esimehe
volitused on lõppenud. Sellest hoolimata valis volikogu endale siiski
samal istungil uue esimehe (Vormsi Vallavolikogu otsus nr 26).
Ehkki volikogu valis endale uue esimehe, jätkas volikogu esimehe
ülesannete täitmist (sh allkirjastas volikogu otsused) selleks hetkeks
juba endine volikogu esimees. Vormsi Vallavolikogu 26.05.2026  istungi
protokoll nr 8 leiab lingilt:
https://atp.amphora.ee/vormsivv/index.aspx?itm=307655

Lugupidamisega

  <https://vormsi.ee/signature/vormsi-logo.png>
Maris Jõgeva
Vallavolikogu aseesimees

Hullo küla, Vormsi vald
91301, Läänemaa

maris.jogeva <mailto:[email-masked]> @vormsi.ee
+372 53421 726