Subject: Korteriuste avanemine evakuatsiooniteele
From: "Kivimurru 39" <[email-masked]>
To: Päästeamet <[email-masked]>
Date: Thu, 27 Mar 2025 16:55:43 +0200

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere!

Soovin täpsustada Päästeameti seisukohta korteriuste avamise suuna kohta 
evakuatsiooniteede riskihinnangu kontekstis.

Nimelt soovime 20 korteriga kortermaja (Kivimurru 39, Tallinn) renoveerida 
ning katusealuse pööningupinna arvelt luua juurde 4 korterit. See tähendab, 
et tegu on laiendusega ja selle juurde käib tavapärane loastamisprotsess. 
Ettevalmistused on olnud pikad ja vaevalised, sh on tulnud veenda kortermaja 
elanikke amortiseerunud kortermaja renoveerimise vajalikkusest jms.

Oleme esitanud eelprojekti Tallinna linnale, mille käigus oleme saanud ka 
kommentaarid Päästeameti poolt. Selles uste vahetamise vajadust esile ei 
tõstnud, kuid olen üldiselt kursis Päästeameti ettekirjutusega, et 
"korteriukse asendamisel paigalda nõuetekohane tuletõkkeuks selliselt, et 
ukse avamise suund ei takista ohutut evakuatsiooni." Kinnitaksin üle, kas 
saame sarnase tagasisidega, kus uste vahetust otsesõnu ei nõuta, arvestada 
ka edaspidi nt kasutusloa menetluses?

Mõistan, et riskide vähendamiseks ja evakuatsioonitee blokeerimise 
välistamiseks on üldine suunis korteriuste vahetamiseks mõistlik, kuid 
praktikas KÜ juhatajana tunnen, et võimalik täiendav kohustus teeb elaniku 
jaoks renoveerimisprotsessi ebamugavamaks ja paraku ka kallimaks, vähendades 
nii tervikrenoveerimise motivatsiooni ja tõenäosust. Saan aru, et siin võiks 
olla mõistlik lähenemine kaaluda iga üksikut kaasust, et millisel määral 
vähendab täiendav kulu riski realiseerimise tõenäosust, seejuures arvestades 
tänaseid tingimusi kortermajas ja renoveerimise tõenäosust.

Majas on kaks trepikoda, kolm korrust kümne korteriga. Laiendamise puhul 
lisandub mõlemasse trepikotta kaks korterit neljandale korrusele. Esimesel 
korrusel on neli korterit, kaks väljapääsu avanevad (projekti 
realiseerumisel) maja ette ja taha. Teisel ja kolmandal korrusel on kummalgi 
kolm korterit. Trepikoda on üldiselt ruumikas.

Oleme valmis tegema Päästeametiga igakülgset koostööd, et 
renoveerimisprotsess oleks sujuv, tulemus turvaline ja lahendus mõistlik. 
Samas annan endale aru, et elanikelt vajaliku toetuse kinnitamine ootab veel 
ees ja teades oma maja inimesi, ollakse kulude osas tundlikud.

-- 

Heade soovidega
Mihkel Annus

KÜ Kivimurru 39 juhatuse esimees
+37256913094