Subject: FW: Maitsetega e-sigarettide käitlemine
From: "Info - SOM" <[email-masked]>
To: "Aive Telling - SOM" <[email-masked]>
Date: Thu, 18 Sep 2025 09:35:43 +0300

From: Henri Elias <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, September 16, 2025 5:13 PM
To: Aive Telling - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Heli Laarmann - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Maitsetega e-sigarettide käitlemine

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetav Aive Telling

Tänan teid viite eest seaduse muudatusele ja selle kooskõlastamisele Euroopa 
Komisjoniga.

Vaatasin üle seaduseelnõu, selle seletuskirja ning ka Euroopa Komisjonile 
esitatud teavituse ning Euroopa Komisjoni poolt esitatud märkused ja 
Sotsiaalministeeriumi poolt edastatud selgitused esitatud märkustele.

Paraku ei leidu seaduseelnõus, selle seletuskirjas ega ka Euroopa 
Komisjonile esitatud teavituses ning teavituse raames peetud suhtluses 
ühtegi viidet e-sigarettide täieliku käitlemise keelu kohta. Arvestades 
täieliku käitlemise keelu vastuolu Euroopa Liidu ühe nurgakivi - kaupade 
vaba liikumisega-, siis ei saa pidada kõnealuse seadusmuudatuse alusel 
vastuvõetud seadust või teie poolt esitatud tõlgendust põhiseadusega 
kooskõlas olevaks.

Pöördusin seoses 
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/d6b66ff2-6194-461b-8dde-c4e8a88e2ddc/tubakaseaduse-muutmise-seadus/> 
tubakaseaduse muutmise seadusega 3576 SE ning kõnealuse seaduse 
kehtestamiseks vajaliku tehnilise normi teavituse ja selle Euroopa 
Komisjoniga kooskõlastamisega seoses Majandus- ja 
Kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) poole.

MKM-i kohtumisel saadud vastused ei lükanud ümber kahtluseid kõnealuste 
tubakaseaduse sätete põhiseadusega vastuolu osas ning anti mõista, et muu 
lahenduse puudumisel peaksin pöörduma küsimusega Euroopa Komisjoni poole.

Eelnevast lähtuvalt annan ennetavalt märku, et esitan vastava pöördumise 
Euroopa Komisjonile selle nädala lõpuks ehk 19.09.2025.

Lugupidamisega

--

Henri Elias

Jurist

+372 56 600 926

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

  <https://ci3.googleusercontent.com/mail-sig/AIorK4xOWevq8I2N2S9uTRQ29oxB_DZ7ZhSwP2N5AdR9tDNaKyGEtBPCOO9klEyE0lwVUi4OR-WIxminscth>