Subject: Projekteerimistingimuste taotlus bussipeatuse rajamiseks riigitee nr. 5 ääres (km 89,375)
From: "Jaano Kruuts" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "Dmitri Orav" <[email-masked]>
Date: Fri, 5 Jun 2026 13:54:00 +0300

Lugupeetud Transpordiamet
Paide Linnavalitsus taotleb projekteerimistingimusi bussipeatuse
rajamiseks riigitee nr. 5 Pärnu-Paide-Rakvere tee, km 89,375 piirkonda,
Paide Maksimarketi poole teeäärde, võimalikult ringtee lähedale.
Bussipeatus koos ooteplatvormi ning ootekoja valmidusega, bussipeatuse
valgustuse ning bussipeatusesse juurdepääsuga kergliiklusteelt. Vastavalt
Transpordiameti seisukohtadele ja kehtivatele projekteerimisnõuetele.
Lisasin manusesse eelneva kirjavahetuse.

Lugupidamisega

Jaano Kruuts
Teede peaspetsialist
Paide Linnavalitsus
Tel +372 55547674

Subject: FW: 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee bussipeatuse rajamine
From: "Marje-Ly Rebas" <[email-masked]>
To: "Jaano Kruuts" <[email-masked]>
Date: Fri, 5 Jun 2026 10:57:16 +0300

From: Marje-Ly Rebas
Sent: Tuesday, March 31, 2026 4:56 PM
To: 'Mait Grigorjev' <[email-masked]>; [email-masked]'
<[email-masked]>
Cc: Andrus Guutmann <[email-masked]>
Subject: RE: 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee bussipeatuse rajamine

Tere

Arutasime ettepanekut (peatus riigitee ääres ühel teepoolel) majasiseselt.
Esmased vastused all, küsimuste esitamise järjekorras.

1.                  Bussipeatuste rajamisel riigitee äärde lähtume
kliimaministri 17.11.2023 määruses nr 71
<https://www.riigiteataja.ee/akt/122112023009>  „Tee projekteerimise
normid“ ja Transpordiameti juhendis „Teede projekteerimine
<https://www.transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid> “ peatükist 8
„Bussipeatuste valik, paigutus ja kujundamine“ (edaspidi juhend) toodud
nõuetest.

2.                  Asulavälise tee bussipeatuse tüübi valikul lähtume
sõidutee funktsioonist, liiklussagedusest ja projektkiirusest.
Liiklussagedus sellel riigi põhimaantee lõigul on 6597 sõidukit ööpäevas,
kiiruspiirang 70 km/h. Juhendi tabeli 29 kohaselt tuleb sellisel juhul
rajada tüüp II ehk avatud taskuga peatus, peatuv buss ei takista mööduvat
liiklust. Kuna tegemist on sirge teelõiguga, on nähtavus bussijuhile
taskust väljasõidul 160 m võimalik tagada. Bussitasku mõõdud on toodud
juhendi osas 8.6 (kaldosa enne peatust 30 m, tasku pikkus 20 m, kaldosa
pikkus 20 peatusest väljumisel m ja tasku laius 3,25 m). Arvestatud on ühe
bussi peatumisega. Ligikaudne võimalik asukoht on näidatud alloleval
eskiisil (riigitee km 89,375). Seda, kas peatuse asukohta saab nihutada
veidi (kuni 10 m) ringristmiku poole, saame öelda peale ajakohane
topogeodeetilise mõõdistamist. Nihutus oleneb eelkõige sademevee
ärajuhtimise võimalusest, tehnovõrkude asukohast.

3.                 KOV taotleb meilt nõuded, teeb topogeodeetilise
mõõdistusega, tellib projekti. Projekt kooskõlastada tehnovõrkude
valdajatega. Seejärel esitada kooskõlastamiseks [email-masked]
<mailto:[email-masked]> , projektie alusel sõlmime KOV-ga
lepingu peatuste väljaehitamiseks. Ehitusluba me üldjuhul ei menetle
sellisel juhul.

4.                  Ehitusprojekti koostamine on vajalik.

5.                  Vajalik on ka ooteplatvorm, bussipeatuse valgustus,
bussipeatusesse juurdepääs kergliiklusteelt ning vähemalt ühe olemasoleva
masti asukoha nihutamine. Ootekoja vajaduse otsustab omavalitsus.

6.                  Avatud tasku jääb riigitee koosseisu, kuid platvormi
jaoks tuleb sõlmida isikliku kasutusõiguse leping. Vajaliku maa
kasutusõiguse seadmise korraldab KOV ja selleks on vajalik koostada
isikliku kasutusõiguse seadmise plaan (lisatakse ehitusprojekti).

Vajadusel saame teha Teamsi nõupidamise.

From: Mait Grigorjev <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 30, 2026 4:53 PM
To: Marje-Ly Rebas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee bussipeatuse rajamine

Tere

Kas on mingit infot tagasisidena anda?

Informeerin, et 31.03.2026 on minu viimane tööpäev Paide Linnavalitsuses.
Kui on mingit infot, siis palun saata see abilinnapeale Dmitri Orav tel:
5354 1585, [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Mait Grigorjev

Paide Linnavalitsus

Linnamajandusosakonna juhataja

Tel: 383 8646

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud
teavet. Kui te ei ole selle kirja adressaat, palun võtke ühendust saatjaga
ning kustutage e-kiri arvutist.

This e-mail may contain information which is classified for internal use.
If you are not the intended recipient of this message, please notify the
sender immediately and delete the message.

From: Mait Grigorjev
Sent: Thursday, March 19, 2026 5:59 PM
To: [email-masked]' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: 5 Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee bussipeatuse rajamine

Tere

Tänase telefonivestluse jätkuks.

Paide Linnavalitsus sooviks kavandada bussipeatuse rajamist riigitee 5
Pärnu-Rakvere-Sõmeru tee äärde Paide linna haldusterritooriumil. Seoses
eelnevaga paluks seisukohta ning tingimusi, millistel alustel ja nõuetel
oleks bussipeatuse rajamine võimalik. Soovime kindlasti arutada ja
täpsustada:

1.	millised on kehtivad tehnilised ja ohutusnõuded bussipeatuse
rajamiseks riigitee äärde;
2.	kas antud piirkonda (skeemil punasega) on üldse võimalik
bussipeatust kavandada (arvestades nähtavust, liiklussagedust,
kiirusrežiimi jms);
3.	millised kooskõlastused ja load on vajalikud (nt Transpordiameti
kooskõlastus, ehitusluba või ehitusteatis);
4.	kas on vajalik koostada eraldi projekt;
5.	millised on nõuded bussitasku, ooteplatvormi, varjualuse,
valgustuse ja ligipääsetavuse osas;
6.	kas ja millistel tingimustel on võimalik kasutada olemasolevat
tee- või teeäärset maad;

Linnavalitsuse esindajad on valmis koostööks ning kohtuma, et anda
täiendavaid selgitusi.

Tagasisidet ootama jäädes

Lugupidamisega

Mait Grigorjev

Paide Linnavalitsus

Linnamajandusosakonna juhataja

Tel: 383 8646

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud
teavet. Kui te ei ole selle kirja adressaat, palun võtke ühendust saatjaga
ning kustutage e-kiri arvutist.

This e-mail may contain information which is classified for internal use.
If you are not the intended recipient of this message, please notify the
sender immediately and delete the message.