Subject: Tervishoiuteenuste reklaam - info asutustele
From: "Zoja Tammor" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 23 Sep 2025 11:10:13 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Terviseamet,

Olen Zoja Tammor, tervishoiu- ja heaoluteenustele spetsialiseerunud 
turundaja. Oma igapäevatöös näen, kuidas kliinikud ja teenusepakkujad 
pingutavad, et oma teenustest avalikkusele rääkida seadust rikkumata. Sageli 
tekib aga segadus, kui nad märkavad, et mõni konkurent kasutab 
reklaamivõtteid, mis ei pruugi olla lubatud. See tekitab ebavõrdsust ja 
segadust kogu turul.

Terviseamet on varasemalt korraldanud laialdase teavituskampaania, kus 
rõhutati, et ilusüstide teenuseid ei tohi reklaamida ning see sõnum oli väga 
tugev ja jõudis paljudeni. Praktikas on aga näha, et mitmetel 
tervishoiuasutustel (mitte ainult ilukliinikutel) on endiselt segadust 
selles osas, mida ja kuidas siis tohib avalikkusele kommunikeerida. Üldine 
keeld sai hästi nähtavaks, kuid lubatud teavitamise piirid (millisel kujul 
võib patsiente või kliente informeerida) ei ole paljudele sama arusaadavalt 
selged.

Soovin teha ettepaneku koostööks infopäeva korraldamisel, mis oleks suunatud 
tervishoiuasutustele ja nende turundusspetsialistidele. Infopäeva eesmärk 
oleks selgitada tervishoiuteenuse reklaami kehtivaid nõudeid ja piiranguid 
ning tuua praktilisi näiteid sellest, millised lähenemised on lubatud ja 
millised mitte.

Arvestades, et Terviseamet on valdkonna järelevalveasutus ning pädev osapool 
nende teemade käsitlemisel, oleks väga väärtuslik korraldada infopäev Teiega 
koostöös. See annaks osalejatele kindla ja ühtse sõnumi.

Kui infopäeva korraldamine ei ole hetkel võimalik, võib alternatiivina 
kaaluda ka informatiivse juhendmaterjali koostamist, mis koondaks peamised 
põhimõtted ja näited. Selline dokument oleks ettevõtetele praktiliseks 
tööriistaks, millega nad saaksid igapäevases kommunikatsioonis arvestada.

Jään ootama Teie tagasisidet.

Lugupidamisega

Zoja Tammor