Subject: Päring: Ukraina kodanikud Eestis (statistika ja elamislubade andmed)
From: "Carolin Raudsepp" <[email-masked]>
To: "Politsei- ja Piirivalveamet" <[email-masked]>
Date: Mon, 6 Jul 2026 10:08:55 +0300

Tere!
Kirjutan Delfi Ärilehest ning valmistan ette uudislugu Eestis elavate
Ukraina kodanike ja nende tuleviku kohta pärast ajutise kaitse perioodi.
Ma oleksin väga tänulik, kui te leiaksite aega vastata järgmistele
küsimustele:

1.

	Kui palju Ukraina kodanikke elab Eesti seisuga 2026.aasta juuli?
2.

	Kui paljud neist viibivad Eestis ajutise kaitse alusel?
3.	Kui paljudel Ukraina kodanikel on tähtajaline elamisluba?
4.	Kui paljudel on pikaajaline elamisluba või muu alus Eestis
elamiseks?
5.	Kas viimase aasta jooksul on märgata trendi, et Ukraina kodanikud
lahkuvad Eestist, või on pigem Eestisse jääjate arv kasvanud?
6.	Kas PPA-l on hinnang või prognoos selle kohta, kuidas võib Eestis
elavate Ukraina kodanike arv muutuda juhul, kui sõda Ukrainas lõpeb või
julgeolekuolukord paraneb?
7.	Kas PPA-l on hinnang, kui suur osa ajutise kaitse saanud Ukraina
kodanikest soovib tulevikus Eestisse püsivalt elama jääda või taotleda
muud liiki elamisluba?

Ette tänades ja lugupidamisega
Carolin Raudsepp