Subject: Fw: Ebaseaduslikult paigaldatud videosalvestuse seadme Meeliku 21/1-37
From: "Alex Roost" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Cc: "Aleksandr ESTKV" <[email-masked]>, "Ivan Krause" <[email-masked]>,Вячеслав Прусаков <[email-masked]>
Date: Mon, 4 Aug 2025 21:56:55 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Andmekaitse Inspektsioonile
Tatari 39
10134 Tallinn
[email-masked]
[email-masked]
Pöördumine võimaliku isikuandmete töötlemise ja õigusrikkumise osas
Lugupeetud Andmekaitse Inspektsioon
Korteriühistu juhatus pöördub Teie poole hinnangu saamiseks olukorras, kus 
ühe korteriomaniku poolt on tema korteri välisuksele paigaldatud seade EZVIZ 
CS-DP2. Tegemist on elektroonse uksesilma ja videoseadmega, mille 
funktsioonid võimaldavad salvestada nii pilti kui heli. Seade on paigaldatud 
ilma korteriühistu kooskõlastuseta ning selle vaateväli hõlmab elamu 
üldkasutatavat ehk kaasomandis olevat ala.
Korteriühistu on korteriomanikuga selle seadme paigaldamise osas korduvalt 
suhelnud ja oma seisukohta selgitanud. Omanik ei ole meie seisukohtadega 
nõustunud ega ole seadet eemaldanud. Tema ainus vastus on olnud, et tegemist 
on elektroonse uksesilmaga, mis väidetavalt ei salvesta andmeid. Meie 
hinnangul ei ole aga võimalik objektiivselt kontrollida, kas salvestamine 
tegelikult toimub või mitte.
Viitame siinkohal Riigikohtu lahendile nr 2-18-11279, kus on selgelt välja 
toodud, et valvekaamerate või sarnaste seadmete paigaldamine, mis võimaldab 
jäädvustada kaasomandil toimuvat, ei ole käsitatav kaasomandi otstarbekohase 
kasutamisena. Selliste seadmete paigaldamiseks on vajalik korteriomanike 
häälteenamus või korteriühistu otsus.
Samuti viitab ka Teie varasem seisukoht sellele, et elamu üldkasutatava ala 
jäädvustamine eraalgatusliku kaameraga on lubamatu ilma teiste omanike või 
ühistu loata, kuna see võib kujutada isikuandmete ebaseaduslikku töötlemist.
Palume Andmekaitse Inspektsioonilt:

1.	Teie hinnangut ja seisukohta, kas seade EZVIZ CS-DP2 kvalifitseerub 
isikuandmete töötlemise vahendiks;
2.	Kas korteriomanikul on õigus ilma kooskõlastuseta selline seade paigaldada, 
kui selle vaateväli hõlmab kaasomandis olevat ala;
3.	Kas meie juhatusel on õigus nõuda seadme eemaldamist ja mis oleks sel juhul 
edasine soovitatav käitumisviis.

Oleme valmis edastama lisainfot seadme kohta ning kirjavahetuse omaniku ja 
juhatuse vahel.
Lugupidamisega, ja teie seisukoha ootama jäädes

Alex Roost
Meeliku 21 KÜ | Juhatuse esimees
📞 +372 52 21 119
📧 [email-masked]; [email-masked]