Subject: 7-1/23-69 Väike-Maarja valla tuuleala nr 6 detailplaneeringu eskiislahenduse ja keskkonnamõju strateegilise hindamise aruande eelnõu avalikustamine
From: <[email-masked]>
To: "Politsei- ja Piirivalveamet" <[email-masked]>
Date: Thu, 26 Mar 2026 09:30:07 +0200

Tere!

Valminud on Väike-Maarja valla tuuleala nr 6 detailplaneeringu (DP)
eskiislahendus ja DP elluviimisega kaasneva keskkonnamõju strateegilise
hindamise (KSH) aruande eelnõu. Planeeringuala suurus on ca 555 ha ja see
asub peamiselt Vao küla territooriumil. Planeeringuala asukohaskeem on
leitav valla veebilehel.

DP koostamise algataja ja kehtestaja on Väike-Maarja Vallavolikogu, DP
koostamise korraldaja on Väike-Maarja Vallavalitsus, DP koostaja on AB
Artes Terrae OÜ.

DP eesmärk on rajada kuni 13 elektrituulikut (kõrgusega kuni 300 m) ja
alajaamad koos salvestusjaamadega. Planeeringulahendus määrab kindlaks
kruntide ehitusõiguse, hoonestusalad ning vajaliku taristu, sealhulgas
juurdepääsuteed ja maakaabelliinid. Dokument on aluseks hilisemate
ehitusprojektide koostamisele.

KSH analüüsib mõju looduskeskkonnale, sealhulgas linnustikule,
nahkhiirtele ja rohevõrgustikule. Oluliste teemadena käsitletakse müra,
vibratsiooni, varjutust ja visuaalset mõju maastikule. Positiivse poolena
tuuakse välja panus kliimaeesmärkidesse ja kohaliku kogukonna kasu läbi
keskkonnatasude. KSH aruandes on pakutud välja ebasoodsat mõju leevendavad
meetmed. Tegevust peetakse perspektiivseks, kui järgitakse seatud
keskkonnatingimusi. KSH aruande kohaselt ei ole ette näha piiriülest mõju.
KSH tulemused kajastuvad DP lahenduses.

Tuuleala 6 DP eskiislahenduse ja KSH aruande eelnõu avalik väljapanek
toimub ajavahemikus 17. aprill – 17. mai 2026

DP eskiislahenduse ja KSH aruande eelnõuga saab tutvuda elektrooniliselt
valla veebilehel ja paberil Väike-Maarja raamatukogus (lahtioleku aegadel,
Lõuna tn 10, Väike-Maarja alevik) 

Avaliku väljapaneku jooksul on igal isikul õigus avaldada DP
eskiislahenduse ja KSH aruande eelnõu kohta arvamust. Arvamused palume
esitada kirjalikult hiljemalt 17. maiks 2026 Väike-Maarja vallavalitsuse
e-posti aadressile [email-masked] või postiaadressile Pikk tn 7,
Väike-Maarja 46202.

Vastused esitatud küsimustele ning seisukohad arvamuste ja ettepanekute
kohta avaldatakse valla veebilehel tuuleala nr 6 DP dokumentide hulgas.
Avaldamise kohta saadetakse ettepanekuid esitanutele eraldi teavitus.

DP eskiislahenduse ja KSH aruande eelnõu avaliku väljapaneku tulemuste
avalik arutelu toimub 29.06.2026 algusega kell 17.00 Sisekaitseakadeemia
Väike-Maarja õppekeskuse aulas (J. Liivi tn 6 Väike-Maarja alevik). 

Palun andke teada [email-masked], kui Teie e-posti aadress muutub
või kui soovite teavitusi teisele e-posti aadressile.

Väike-Maarja Vallavalitsus

D. Seepter
329 5755