Subject: FW: Lühiajalise üüri turu meetmete pakett
From: "info - MKM" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Thu, 11 Jun 2026 16:11:35 +0300

From: Kristina Jerjomina - MKM <[email-masked]>
Sent: Thursday, June 11, 2026 4:09 PM
To: info - MKM <[email-masked]>
Subject: FW: Lühiajalise üüri turu meetmete pakett

From: Kaire Tooming <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, June 3, 2026 1:24 PM
To: Kati Kikas - MKM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Kristina Jerjomina - MKM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Kristiina Frolova <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kaarel Truu
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Triin
Tõrs-Ojari <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Liis Ahlberg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Kristel Akerman <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Tiit Terik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Anu Raun <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kristel Geine
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
TAMMELEHT Harles <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Katarina Kask
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Marina
Puškar <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Kristina Alunurm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Nikita Groznov
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Carolin Pihlap <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Evelin Tsirk
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Kalle
Killar <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Külli Kraner <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Eesti Majutajate
Liit <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; martrep <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Jehe Ville
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
Subject: Lühiajalise üüri turu meetmete pakett

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Üsna märkamatult on kätte jõudnud poolaasta lõpp, mis jaanuarikuistele
andmetele toetudes on tähtajaks Majandus- ja
Kommunikatsiooniministeeriumi poolt väljatöötatavale lühirendi meetmete
paketile. Koosolekul lubasid MKMi esindajad paketi valmides seda
tutvustada ka vanalinna ümarlaua jätkuarutelul viibinutele. Seetõttu
uurin, kas protsess on sujunud plaanipäraselt ning kas peatselt on
võimalik tutvuda ka valminud/valmiva meetmete paketiga?

Tervitades

Kaire Tooming

vanalinna arengu koordinaator

muinsuskaitse osakond

Raekoja plats 12, 10146, Tallinn

54340157

From: Kaire Tooming
Sent: Monday, February 9, 2026 9:21 AM
To: [email-masked]' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; 'Jehe Ville' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; 'Mart Repnau' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; 'Kati Kikas MKM' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; 'Külli Kraner' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; 'Eesti Majutajate Liit'
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Kalle Killar <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Evelin Tsirk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Carolin Pihlap
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Nikita Groznov <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kristina Alunurm
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Marina Puškar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Kristiina Frolova <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kaarel Truu
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Triin
Tõrs-Ojari <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
'Liis Ahlberg' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
'Kristel Akerman' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Tiit Terik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Anu Raun <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kristel Geine
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
'TAMMELEHT Harles' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Katarina Kask
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
'Kristina Jerjomina - MKM' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Vanalinna ümarlaud: lühiajalise üüri turg Tallinna
vanalinnas, jätkuarutelu

Tere!

Saadan uuesti kohtumise kokkuvõtte, kus punktis 2 on sõnastust muudetud
ning punktis 3 on sõnastatud MKMi erinev seisukoht.

1.	Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) esindajad andsid
teada, et esmane meetmete pakett valmib selle poolaasta lõpuks. Lepiti
kokku, et ministeeriumi esindajad tutvustavad valminud paketti. Kõik
osapooled olid nõus meetmete paketi väljatöötamisel tekkivate küsimuste
puhul taas kohtuma.
2.	Valdavalt olid osapooled seisukohal, et ainult rakendusuuringus
„Lühiajalise üüri turg Eestis“ välja toodud pehmete ja toetavate
sekkumistega Tallinna vanalinnas püsielanike head elukeskkonda ning
majutussektori ausat ja läbipaistvat ärikeskkonda taastada ei ole võimalik
(NB! Deferti indeks vanalinnas 139).
3.	Valdavalt toetati lühirendi pakkujatele registreerimiskohustuse
kehtestamist. Leiti, et register loob vajalikku selgust turul
tegutsevatest osapooltest. MKMi esindajad toetasid vajadust lühirendi
pakkujatest parema ülevaate saamiseks, kuid ei võtnud seisukohta
konkreetse meetme osas.
4.	Vanalinna Selts tegi ettepaneku anda lühirenti puudutavates
küsimustes suurem otsustusõigus kohalikule kogukonnale. See tähendab
korteriühistute õiguste suurendamist, kuid tuleb välja töötada lahendus ka
alla 6 korteriga majadele, kus ühistu nõutud ei ole. Tõstatus küsimus
majadest, mille korteriomanike seas on juba ülekaal lühirendi korteritel.
Kuidas sellise maja püsielanike huvid saaksid esindatud?
5.	Kiire ja loodetavalt olukorda mõningast leevendust pakkuva
lahendusena otsustati alustada koostööd Vanalinna Seltsi ja Eesti
Majutajate Liidu vahel. Kaardistatakse olukord ning püütakse leida esmased
lahendused vanalinna elanike elukeskkonna parandamiseks.

Tervitades

Kaire Tooming

vanalinna arengu koordinaator

muinsuskaitse osakond

Raekoja plats 12, 10146, Tallinn

54340157

From: Kaire Tooming
Sent: Friday, January 30, 2026 1:43 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ; Jehe
Ville <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Mart Repnau <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kati Kikas MKM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; 'Külli Kraner' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Eesti Majutajate Liit
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Kalle Killar <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Evelin Tsirk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Carolin Pihlap
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Nikita Groznov <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kristina Alunurm
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Marina Puškar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Kristiina Frolova <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kaarel Truu
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Triin
Tõrs-Ojari <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Liis Ahlberg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Kristel Akerman <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Tiit Terik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Anu Raun <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kristel Geine
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
TAMMELEHT Harles <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Katarina Kask
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Kristina Jerjomina - MKM <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Vanalinna ümarlaud: lühiajalise üüri turg Tallinna
vanalinnas, jätkuarutelu

Tere!

Suur tänu kõigile, kes eilsest jätkuarutelust osa võtsid. Meil oli heas
õhkkonnas konstruktiivne ja lahendustele suunatud arutelu.

Annan siinkohal lühikese ülevaate eilse arutelu tulemustest ning lisan
kirja manusesse eile näidatud väljavõtte vanalinna elanikkonna küsitlusest
lühirenti puudutavatest vastustest.

*	Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi esindajad andsid teada,
et esmane meetmete pakett valmib selle poolaasta lõpuks. Lepiti kokku, et
ministeeriumi esindajad tutvustavad valminud paketti. Kõik osapooled olid
nõus meetmete paketi väljatöötamisel tekkivate küsimuste puhul taas
kohtuma.
*	Osapooltel oli ühine üldine seisukoht, et ainult rekendusuuringus
„Lühiajalise üüri turg Eestis“ välja toodud pehmete ja toetavate
sekkumistega Tallinna vanalinnas püsielanike head elukeskkonda ning
majutussektori ausat ja läbipaistvat ärikeskkonda taastada ei ole võimalik
(NB! Deferti indeks vanalinnas 139).
*	Kõik osapooled toetasid lühirendi pakkujatele
registreerimiskohustuse kehtestamist. Leiti, et register ei lahenda
võluvitsana tekkinud probleeme, vaid loob vajalikku selgust turul
tegutsevatest osapooltest.
*	Vanalinna Selts tegi ettepaneku anda lühirenti puudutavates
küsimustes suurem otsustusõigus kohalikule kogukonnale. See tähendab
korteriühistute õiguste suurendamist, kuid tuleb välja töötada lahendus ka
alla 6 korteriga majadele, kus ühistu nõutud ei ole. Tõstatus küsimus
majadest, mille korteriomanike seas on juba ülekaal lühirendi korteritel.
Kuidas sellise maja püsielanike huvid saaksid esindatud?
*	Kiire ja loodetavalt olukorda mõningast leevendust pakkuva
lahendusena otsustati alustada koostööd Vanalinna Seltsi ja Eesti
Majutajate Liidu vahel. Kaardistatakse olukord ning püütakse leida esmased
lahendused vanalinna elanike elukeskkonna parandamiseks.

Veelkord, suur tänu ning loodan, et liigume jõudsalt lahendusteni!

Lugupidamisega

Kaire Tooming

vanalinna arengu koordinaator

muinsuskaitse osakond

Raekoja plats 12, 10146, Tallinn

54340157

-----Original Appointment-----
From: Kaire Tooming
Sent: Thursday, January 8, 2026 9:52 AM
To: Kaire Tooming; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; Jehe Ville; Mart Repnau; Kati Kikas
MKM; Külli Kraner; Eesti Majutajate Liit; Kalle Killar; Evelin Tsirk;
Carolin Pihlap; Nikita Groznov; Kristina Alunurm; Marina Puškar
Cc: Kristiina Frolova; Kaarel Truu; Triin Tõrs-Ojari; Liis Ahlberg;
Kristel Akerman; Tiit Terik; Anu Raun; Kristel Geine; TAMMELEHT Harles;
Katarina Kask; Kristina Jerjomina - MKM
Subject: Vanalinna ümarlaud: lühiajalise üüri turg Tallinna vanalinnas,
jätkuarutelu
When: neljapäev, 29. jaanuar 2026 15:00-17:00 (UTC+02:00) Helsinki, Kyiv,
Riga, Sofia, Tallinn, Vilnius.
Where: Kaasamiskeskus Avalinn

Tere!

Olete oodatud vanalinna lühiajalise üüri turgu puudutavale jätkuarutelule
kaasamiskeskuses „Avalinn“ (Vabaduse väljak 10).

Arutelu eelsoojendusena annan ülevaate 2025. a lõpul läbi viidud vanalinna
elanike küsitluse tulemustest, kus eraldi uuriti ka vanalinlaste suhtumist
lühirenti. Vanalinna ümarlauast möödunud aja jooksul on toimunud lühirendi
teemal ka mõningad arengud, mida tutvustab Kati Kikas Majandus- ja
Kommunikatsiooniministeeriumist. Arutelu lõpus sõnastame ja fikseerime
tulemused.

Palun Vanalinna Seltsil kutset lahkelt jagada.

Tervitades

Kaire Tooming

vanalinna arengu koordinaator

muinsuskaitse osakond

Raekoja plats 12, 10146, Tallinn

54340157

__________________________________________________________________________
______

Microsoft Teams meeting

Join:
<https://teams.microsoft.com/meet/34896356420117?p=KdyruGOSLNI2ywDfYD>
https://teams.microsoft.com/meet/34896356420117?p=KdyruGOSLNI2ywDfYD

Meeting ID: 348 963 564 201 17

Passcode: op2oB28o

  _____

 <https://aka.ms/JoinTeamsMeeting?omkt=en-US> Need help? |
<https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_ODc3OTNlM2ItMDFiZC
00ZTY2LThkMGEtYjBkYzUzYTYxOGMw%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2266c
87570-29ff-4ddd-9dcb-8ed95d3919f7%22%2c%22Oid%22%3a%2281be7702-1748-4de4-a
b9d-e576fd674537%22%7d> System reference

For organizers:
<https://teams.microsoft.com/meetingOptions/?organizerId=81be7702-1748-4de
4-ab9d-e576fd674537&tenantId=66c87570-29ff-4ddd-9dcb-8ed95d3919f7&threadId
=[email-masked]&mes
sageId=0&language=en-US> Meeting options

Linna digiteenistus

 <https://intra.tallinnlv.ee/itabi/pages/teams.aspx> Org help |
<https://www.tallinn.ee/Andmekaitsetingimused> Privacy and security

__________________________________________________________________________
______