Subject: Ehitusseadustiku ja sellega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu
From: "Ethel Uibo" <[email-masked]>
To: "Info - TTJA" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, "Martti Rell" <[email-masked]>, "Rasmus Riim" <[email-masked]>
Date: Tue, 9 Jun 2026 10:38:18 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Mina olen Ethel Uibo Civittast ning koostöös Riigikantseleiga oleme läbi 
viimas projekti, mille raames analüüsime majanduskasvu soodustavate 
reformide majanduslikku mõju.
Üheks projekti osaks on hinnata ehitusseadustiku ja sellega seonduvalt 
teiste seaduste muutmise seaduse eelnõuga kaasnevaid mõjusid. Keskendume 
eelkõige seadusmuudatuse eelnõu järgmistele osadele:

*	kasutuslubade asendumine kasutusteatistega
*	riigilõivude muudatus
*	ühtne haldusakt (ühe kasutusloa taotlemine mitme asemel)
*	mitteelamute (kuni 20 m²) teatise vabastus
*	projekteerimistingimused
*	parklate eelkaabeldamine ning laadimispunktide paigaldamine

Seejuures pöördun Teie poole, kuna soovime kaardistada turuosapoolte vahetut 
sisendit: mis ulatuses, kas ja kuidas need planeeritavad seadusemuudatused 
Teie tegevust ja töökorraldust mõjutaksid. Samuti soovime teada, kas Teie 
poole on seoses nende teemadega pöördutud ning millised on olnud pöördujate 
mured, probleemid, kulud, tulud ja tagasiside.

Selleks saadan Teile küsimused, millele ootame kirjalikku tagasisidet, kuid 
soovi korral võime läbi viia ka suulise intervjuu.
1) Kui palju muutuks Teie hinnangul halduskoormus nii ajaliselt kui ka 
rahaliselt seoses kavandatavate muudatustega?
2) Raudteetaristu protsessid – kuidas need muutuvad ning kui palju 
keskmiselt on seni pidanud eraldi kasutuslubasid taotlema võrreldes sellega, 
kui palju peaks seda tegema pärast eelnõu jõustumist? Milline on oodatav 
ajaline sääst?
3) Ehitusloa vs Kasutusloa praktika võrdlus: Kuna ehitusloa puhul oli 
funktsionaalselt koos toimivate ehitiste menetlemine ühe haldusaktiga juba 
varasemalt võimalik, siis kui palju takistas ja pikendas suurobjektide (nt 
Rail Baltic ja lennuväljad) lõpuleviimist see, et kasutusloa faasis pidi iga 
tehnorajatise, alajaama või raudteelõigu kohta vormistama täiesti 
eraldiseisva haldusakti
4) Kui palju väheneb ametnike tööaeg ühe suure projekti raames, kui 
taotletavate kasutuslubade arv kahaneb?
5) Halduskoormus ja dokumentatsioon: Kuidas mõjutab see muudatus riikliku 
infrastruktuuri arendaja (nt Transpordiamet, Tallinna Lennujaam, Rail 
Baltic) halduskoormust, kui kasutusloa taotluste ja lisadokumentide maht 
väheneb üheks toimikuks? Kas see hoiab ära olukordi, kus peahoone on valmis, 
kuid kasutusõigus viibib ühe väikese funktsionaalse rajatise loamenetluse 
taga?
6) Kas on veel midagi olulist seoses selle seadusemuudatuse mõjudega 
(rahaline, tööjõualane või bürokraatlik), mida ma ei küsinud, aga mida Te 
sooviksite kindlasti esile tuua?

Oleksime väga tänulikud, kui saaksite vastused teele panna hiljemalt 
selle/järgmise nädala jooksul. Kui eelistate kirjalikule vastamisele suulist 
vestlust, andke mulle julgelt teada ja lepime kokku sobiva aja lühikeseks 
kohtumiseks.

Parimate soovidega

Ethel UiboConsultant

56980292 <tel:56980292>
Valukoja 
<https://www.google.com/maps/place/Valukoja+8,+11415+Tallinn,+Estonia/@59.4200818,24.8022428,17z/data=!3m1!4b1!4m6!3m5!1s0x4692eb56c1da79e1:0x191e8bf86b2b6b8f!8m2!3d59.4200791!4d24.8048177!16s%2Fg%2F11csgcbdnc?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDYxNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D> 
8-2, 11415 Tallinn, Estoniacivitta.com 
<https://civitta.com/>
  <https://signature.civitta.com/assets/civitta-logo-signature-bg.png?v=1>
In short, meant just for you. Don’t send around.
The information contained in this email (including attachments) is intended 
only for the party to whom it is addressed. It may contain confidential 
information. If you are not the intended addressee, you may not copy or 
otherwise use, and disclose this information to any other party. If you have 
received this transmission in error, please notify the sender by e-mail and 
delete all copies of the material immediately.