Subject: EL kohtulahendite kokkuvõte: september 2024
From: "Heli Hirsik" <[email-masked]>
To: "Juriidiline osakond" <[email-masked]>,EL kohtu töögrupp <[email-masked]>, "JHA Justice \(EE\)" <[email-masked]>, "Mariliis Toomiste" <[email-masked]>
Date: Mon, 21 Oct 2024 19:00:26 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Edastan kokkuvõtte EL õiguse büroo valitud olulisematest Euroopa Liidu
Kohtu lahenditest septembris 2024. Nagu kõik eelnevad, paneme ka selle
kokkuvõtte üles
<https://vm.ee/euroopa-liidu-kohtu-ulevaated-ja-kokkuvotted>
Välisministeeriumi kodulehele.

Kokkuvõttes on kajastatud järgmised kohtulahendid:

Kohtuasjad, kus Eesti on esitanud seisukoha:

*	C-109/23: Jemerak (eelotsus – õigusabiteenuste osutamise keeld)
*	C-247/23: Deldits (kohtujuristi ettepanek – sugu puudutavate
andmete parandamine)

Olulisemad EL Kohtu lahendid ja kohtujuristi ettepanekud:

*	C-611/22 P ja C-625/22 P: Illumina vs. komisjon
(apellatsioonkaebus – koondumise läbivaatamine)
*	C-603/22: M.S. jt (eelotsus – alaealise õigus kaitsjale)
*	C-498/22, C-499/22, C-500/22: Novo Banco jt (eelotsus –
krediidiasutuste saneerimine)
*	C-351/22: Neves 77 Solutions (eelotsus – keelatud tehingu eest
saadud summade konfiskeerimine)
*	C-29/22 P ja C-44/22 P: KS ja KD vs. nõukogu jt
(apellatsioonkaebus – ÜVJP kohtulik kontroll)
*	C-557/23: SPAR Magyarország (eelotsus – põllumajandustoodete
reguleeritud hinnad)
*	C-768/21: Land Hessen (eelotsus – andmekaitse järelevalveasutuse
ülesanded)
*	C-792/22: Energotehnica (eelotsus – õigus tõhusale
õiguskaitsevahendile)

Tegemist on mitteametliku kokkuvõttega EL õiguse büroo valitud
kohtulahenditest.

EL Kohtu otsuste ja kohtujuristi ettepanekute terviktekstidega saab
tutvuda EL Kohtu koduleheküljel või EUR-Lex andmebaasis (viited lisatud).

Tervitades

Heli Hirsik

Vanemjurist | Juriidiline osakond

+372 637 7432 | +372 509 9622

Välisministeerium

Islandi välljak 1 | 15049 Tallinn

 <http://www.vm.ee/> www.vm.ee |  <https://twitter.com/MFAestonia>
@MFAestonia