Subject: Vs: Kopika kinnistu, Tsiirguliina juurdepääsu tee rrajamise kooskõlasamine
From: Meelis Kreevan | Road-Expert OÜ <[email-masked]>
To: "Mart Moora" <[email-masked]>, "Kristi Kuuse" <[email-masked]>, "MNT Teed" <[email-masked]>
Cc: "Siim Muiste" <[email-masked]>, "Siim Soplepmann" <[email-masked]>, "Kenri Koort" <[email-masked]>
Date: Thu, 16 Apr 2026 16:31:32 +0300

Tere Kristi!

Koostatud mahasõidu projekt on lisatud manusena.
Jääme ootama peatset tagasisidet!

Parimate soovidega / Best wishes

Meelis Kreevan

Diplomeeritud teedeinsener, tase 7

+372 5665 0034

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.roadexpert.ee/> www.roadexpert.ee

  _____

Saatja: Mart Moora <[email-masked]>
Saadetud: reede, 27. märts 2026 15:27
Adressaat: Kristi Kuuse <[email-masked]>
Koopia: Siim Muiste <[email-masked]>; Siim Soplepmann
<[email-masked]>; Kenri Koort <[email-masked]>; Meelis
Kreevan | Road-Expert OÜ <[email-masked]>
Teema: RE: Kopika kinnistu, Tsiirguliina juurdepääsu tee rrajamise
kooskõlasamine

Teree!

Selge pilt, tänud info eest! Oleme kokku leppiund.

Seniks kena algavat puhkust!

Parimat

Mart Moora

Juhatuse liige | Member of Board

+372 51 499 62

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.diotech.ee/> www.diotech.ee

From: Kristi Kuuse <[email-masked]>
Sent: Friday, March 27, 2026 3:22 PM
To: Mart Moora <[email-masked]>
Cc: Siim Muiste <[email-masked]>; Siim Soplepmann
<[email-masked]>; Kenri Koort <[email-masked]>; Meelis
Kreevan | Road-Expert OÜ <[email-masked]>
Subject: RE: Kopika kinnistu, Tsiirguliina juurdepääsu tee rrajamise
kooskõlasamine

Tere

Sulge, kena. Kui projekt saab valmis, siis Meelis saab selle saata minu
meilile, aga soovitan lisada ka [email-masked]
<mailto:[email-masked]> , et projekt saaks juba kohe
registreeritud. Kui olen tagasi, siis tean, et võtan kohe ette.

Tagasi olen alates esmaspäevast 13. aprill.

Lugupidamisega

Kristi Kuuse

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 58 603 278

Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Mart Moora <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, March 27, 2026 12:48 PM
To: Kristi Kuuse <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Siim Muiste <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Siim Soplepmann <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kenri Koort <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Meelis Kreevan | Road-Expert OÜ
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kopika kinnistu, Tsiirguliina juurdepääsu tee rrajamise
kooskõlasamine

Tere, Kristi!

Täname edastatud lepinguprojekti eest!

Vaatasime läbi ning sisu on põhimõtteliselt arusaadav.

Lepingu üheks lisaks on tee põhiprojekt, mida koostame hetkel koostöös
Meelis Keevan-ga RoadExpert-st. Loodame, et saame teeprojekti uue nädaa
jooksul valmis kujul, mis sobiks teile koosklõlastamiseks saatmiseks.

Samas saame aru, et olete minemas puhkusele alates uuest nädalast? Kas
saaksite palun täpsustada, mis kuupeävast olete puhkuselt tagasi, et
teaksime enda poolt planeerida edasisi toiminguid vastavalt.

Lugupidmiisega

Mart Moora

Juhatuse liige | Member of Board

+372 51 499 62

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.diotech.ee/> www.diotech.ee

From: Kristi Kuuse <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, March 24, 2026 10:11 AM
To: Mart Moora <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kopika kinnistu, Tsiirguliina juurdepääsu tee rrajamise
kooskõlasamine

Tere

Saadan lepingu mustandi tutvumiseks. Jah, ristumiskoha asukoht sobis, mis
projekteerija välja pakkus.

Lugupidamisega

Kristi Kuuse

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 58 603 278

Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Mart Moora <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, March 24, 2026 9:29 AM
To: Kristi Kuuse <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Siim Muiste <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Kenri Koort <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Siim Soplepmann <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Meelis Kreevan | Road-Expert OÜ
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kopika kinnistu, Tsiirguliina juurdepääsu tee rrajamise
kooskõlasamine

Tere, Kristi!

Infoks, et alates eilsest olen mina ZirguBESS OÜ juhatuse liige ja saan
lepingut allkirjastada. Kas saaksite palun lepingu draft-i juba meile
tutvumiseks saata?

Paraleelselt tegeleme teeprojekti täpsustamisega, kuid eeldan, et kõige
olulisem küsimus on mahasõidu asukoht? See peaks meil ilmselt eelmise
nädala meiolide vahetamise tulemusena paigas olema?

Lugupidamisega

Mart Moora

Juhatuse liige | Member of Board

+372 51 499 62

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.diotech.ee/> www.diotech.ee

From: Kristi Kuuse <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, March 18, 2026 11:23 AM
To: Mart Moora <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Siim Muiste <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Kenri Koort <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Siim Soplepmann <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Meelis Kreevan | Road-Expert OÜ
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kopika kinnistu, Tsiirguliina juurdepääsu tee rrajamise
kooskõlasamine

Tere

Suurepärane. Saan juba hakata lepingut ette valmistama. Kui Meeliselt
jõuab projekt, siis vaatame üle ja kui vaja, räägime läbi ning kui sobib,
saamegi kohe lepingusse. Palun täpsustust, kes on lepingu kontaktiks
(võiks olla sama isik, kes esitab meile ristumiskoha ehitamise taotluse ja
kes jääb nö otsekontaktiks ametiga).

Igaks juhuks annan teada, et olen veel järgmine nädal olemas, aga
28.märtsist lähen 2 nädalasele puhkusele. Annan enda poolt maksimumi, et
saaksin lepingu enne välja.

Lugupidamisega

Kristi Kuuse

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 58 603 278

Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Mart Moora <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, March 18, 2026 10:48 AM
To: Kristi Kuuse <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Siim Muiste <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Kenri Koort <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Siim Soplepmann <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Meelis Kreevan | Road-Expert OÜ
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kopika kinnistu, Tsiirguliina juurdepääsu tee rrajamise
kooskõlasamine

Tere, Kristi Kuuse!

Täname edastatud kirja ning ülevaate eest! Edastan siin all sinisega mõned
täpsustavad vastused.

1.	Ristumiskoha ehitamiseks tuleb küsida Transpordiameti nõuded
(nõuded väljastatud 18.03.2026). -> tänud, saime nõuded kätte.

2.	Ristumiskoha ehitamisest huvitatud isik palkab teedeinseneri, kes
koostab meie poolt väljastatud nõuete alusel teeprojekti. Projekti
koostaval ettevõtjal ja/või isikul peab olema EhS kohane pädevus.  ->
infoks, et teedeinsener on meil palgatud (Meelis Kreevan, kirja koopias)

3.	Ristumiskoha ehitamiseks sõlmime huvitatud isikuga ristumiskoha
ehitamise lepingu ning ehitamise kulud kannab huvitatud isik. Leping annab
õiguse rajada ristumiskoht 5 aasta jooksul. -> selge, täname täpsustamast.
Info vastu võetud.

4.	Riigitee alusele maale ulatuv ristumiskoht hakkab ehitamise
järgselt kuuluma riigitee koosseisu ning riigitee omaniku omandusse.
Edaspidi, kui toimub tee remont vmt võetakse aluseks kõik seadustatud
ristumiskohad. -> selge, täname täpsustamast. Info vastu võetud.

Üle Eesti on meil põhimõte, et ristumiskoht peab üldjuhul olema rajatud
enne mistahes ehitusloa kooskõlastust. Kuna tegu on tõesti madala
liiklussagedusega riigiteega, siis ehitamise alustamise minimaalseks
eelduseks on see, et meiega on vähemalt leping sõlmitud. Olen valmis
vajadusel lahendusi täpsustama ning palun täiendavate küsimuste korral
ühendust võtta.

Hästi, millist sisendit meie poolt vajaksite, et omavaheline leping ette
valmistada? Oleme huvitatud esimesel võimalusel lepingu ära
vormistamisest.

Lugupidamisega

Mart Moora

Juhatuse liige | Member of Board

+372 51 499 62

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.diotech.ee/> www.diotech.ee

From: Kristi Kuuse <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, March 18, 2026 10:10 AM
To: Mart Moora <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Siim Muiste <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Kenri Koort <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Siim Soplepmann <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Meelis Kreevan | Road-Expert OÜ
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kopika kinnistu, Tsiirguliina juurdepääsu tee rrajamise
kooskõlasamine

Lp Mart Moora

Suur tänu meie poole pöördumast, projekteerijal on õige info. Kuna tänasel
päeval puudub kinnistule juurdepääsuks registreeritud ristumiskoht, siis
on vajalik riigiteele kavandada uus ristumiskoht. Riigitee alusele maale
(82002:003:0612) ulatuv ristumiskoht kuulub riigitee koosseisu, mille osas
omaniku ülesandeid täidab Transpordiamet. See tähendab, et uue
ristumiskoha rajamine riigiteele (sh  asukoha valik) saab toimuda üksnes
kokkuleppel Transpordiametiga ning kooskõlas meie poolt esitatud nõuetega.
Saatsin just hetk tagasi meie süsteemi kaudu Teile ristumiskoha
projekteerimiseks ja ehitamiseks nõuded välja. Ametlik kiri võib tulla
mõneminutilise viibega.

Võttes arvesse täiendavad asjaolud (tee ristlõige on kitsas, kurvi
piirkond, madala liiklussagedusega kõrvalmaantee, kruuskate, eeldused
kehtestada 70-80 km/h piirkiirus) võime nähtavuskolmnurkade kujundamisel
lähtuda väiksemast vajalikust nähtavuskaugusest (nähtavuskolmnurk 3x120
m).

Annan järgnevalt ülevaate toimingutest, mis on seotud uue ristumiskoha
rajamisega riigiteele:

1.            Ristumiskoha ehitamiseks tuleb küsida Transpordiameti nõuded
(nõuded väljastatud 18.03.2026).

2.            Ristumiskoha ehitamisest huvitatud isik palkab
teedeinseneri, kes koostab meie poolt väljastatud nõuete alusel
teeprojekti. Projekti koostaval ettevõtjal ja/või isikul peab olema EhS
kohane pädevus.

3.            Ristumiskoha ehitamiseks sõlmime huvitatud isikuga
ristumiskoha ehitamise lepingu ning ehitamise kulud kannab huvitatud isik.
Leping annab õiguse rajada ristumiskoht 5 aasta jooksul.

4.            Riigitee alusele maale ulatuv ristumiskoht hakkab ehitamise
järgselt kuuluma riigitee koosseisu ning riigitee omaniku omandusse.
Edaspidi, kui toimub tee remont vmt võetakse aluseks kõik seadustatud
ristumiskohad.

Üle Eesti on meil põhimõte, et ristumiskoht peab üldjuhul olema rajatud
enne mistahes ehitusloa kooskõlastust. Kuna tegu on tõesti madala
liiklussagedusega riigiteega, siis ehitamise alustamise minimaalseks
eelduseks on see, et meiega on vähemalt leping sõlmitud. Olen valmis
vajadusel lahendusi täpsustama ning palun täiendavate küsimuste korral
ühendust võtta.

Lugupidamisega

Kristi Kuuse

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 58 603 278

Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Mart Moora <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, March 6, 2026 4:04 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: Siim Muiste <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Kenri Koort <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Siim Soplepmann <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Meelis Kreevan | Road-Expert OÜ
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Kopika kinnistu, Tsiirguliina juurdepääsu tee rrajamise
kooskõlasamine

Tere!

Kirjutame teile seoses sooviga kooskõlastada Lõuna-Eestisse Tsirguliina
lähistele akuelektrijaama rajamiseks vajaliku juurdepääsutee kavandatavat
asukohta ning mahasõitu riigile kuuluvalt kõrvalmaanteelt.

Leiate manusest kavandatava akuelektrijaama asendiplaani Kopika kinnistul
(katastritunnus: 85701:001:0232). Kinnistul on olemas ehitusluba
akuelektrijaama ehitamiseks (vt juurdepääsu tee on kujutatud manuses
oleval asendiplaan akuelektrijaamast põhjapoolt). Samas puudub hetkel
juurdepääsutee kinnistule. Selle rajamiseks oleme sõlminud kokkuleppe
Kopika kinnistult põhjapool asuva Patarei kinnistu omanikuga, kelle maale
seatud servituud juurdepääsu võimaldamiseks. Mahasõit asub keset sirget
lõiku ning on lähim võimalik punkt mahasõidu tee kavandamiseks.

Olles teemat konsulteerinud projekteerijaga, saime tagasisideks, et ühe
olulise sammuna enne projekteerimisega alustamist tuleks Maanteeametilt
küsida kooskõlastus t, et kavandatud asukohas oleks mahasõit teie poolt
aktsepteeritud. Edastamegi seetõttu antud päringu.

Palume tagasisidet, kas saite päringu kätte ning millal võiksime oodata
teiepoolset tagasisidet=

Tänud ette!

Lugupidamisega

Mart Moora

Juhatuse liige | Member of Board

+372 51 499 62

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.diotech.ee/> www.diotech.ee