Subject: Ettepanek eksamisõidukite paigutuse osas
From: <[email-masked]>
To: Taavi Lillepärg <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Transpordiamet" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Tue, 19 May 2026 15:02:08 +0300

Tere
Soovin juhtida tähelepanu CIECA varasemale ettepanekule, mille kohaselt
võiks eksami alguspunktides, kus see on võimalik, paikneda sõiduk enne
eksami algust sõidusuunas. Selline korraldus aitaks vältida olukordi, kus
õpilane peab eksamit alustama kohe keerukama manöövriga, näiteks
tagurdamisega tiheda liiklusega parklast välja.
Täna kukkus taas üks õpilane läbi olukorras, kus sõiduk paiknes Heli tn
üsna äärekivi ääres vasakpoolsel parkimiskohal ning eksami alustamiseks
tuli tal tagurdada välja tiheda liiklusega parklast. Tagurdades riivas ta
äärekivi, mille tõttu eksam lõpetati negatiivse tulemusega. Selline
olukord paneb eksamineeritava kohe eksami alguses täiendava pinge alla ega
pruugi objektiivselt hinnata tema tegelikke sõiduoskusi.
Palun, kas oleks võimalik jõuda kokkuleppele, konkreetsete juhisteni, et
näiteks Heli, Teelise ja Valge tänaval paigutab eksamineerija sõiduki enne
eksami algust sõidusuunas.
Kui see ei ole võimalik, siis palun selgitada, kas ametil on selleks
mingid muud kaalutlused või põhjused, miks nimetatud soovitust sisuliselt
täita ei saa või ei rakendata.
Sõitmiseni

Marek Vitsur

Mareki Autokool OÜ

Tel. 5082506

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.marekiautokool.ee <http://www.marekiautokool.ee/>

 <http://www.marekiautokool.ee/>