Subject: Kaasamiskiri - EV ja Rootsi Kuningriigi vahelise Eesti Vabariigis Rootsi Kuningriigi vanglakaristuste täideviimise kokkuleppe ratifitseerimise seaduse eelnõu
From: "Raini Laide" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, "Kohtute Infoteenistus - KOHTUD" <[email-masked]>, "Prokuratuurid info - PROKS" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Tue, 21 Oct 2025 15:30:10 +0300

Lugupeetud koostööpartner
21.10.2025 nr 1-1/15-682/1

Vabariigi Valitsuse algatatud Eesti Vabariigi ja Rootsi Kuningriigi
vahelise Eesti Vabariigis Rootsi Kuningriigi vanglakaristuste täideviimise
kokkuleppe ratifitseerimise seaduse eelnõu
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/2b20b36b-00e5-4a4b-b6af-2
63de4ff65d2/Eesti%20Vabariigi%20ja%20Rootsi%20Kuningriigi%20vahelise%20Ees
ti%20Vabariigis%20Rootsi%20Kuningriigi%20vanglakaristuste%20t%C3%A4ideviim
ise%20kokkuleppe%20ratifitseerimise%20seadus/> 682 SE võeti Riigikogu
menetlusse 19.06.2025 ja eelnõu juhtivkomisjoniks on õiguskomisjon.

Eelnõu eesmärgiks on ratifitseerida Eesti Vabariigi ja Rootsi Kuningriigi
vaheline leping millega luuakse õiguslik alus välisriigi vangide
üleandmiseks ja nende karistuse täideviimiseks Eestis. Kokkuleppes
sätestatakse poolte õigused ja kohustused, reguleeritakse praktilisi
aspekte nt vangla tingimused, kulude jaotus ja järelevalve.

Pöördun Teie poole õiguskomisjoni esimehe Madis Timpsoni palvel. Kui Teil
on täiendavaid ettepanekuid, mis jäävad eelnõu reguleerimisalasse, siis
palun esitage need komisjonile hiljemalt 19.11.2025 aadressil
<mailto:[email-masked]> [email-masked].

Eelnõu menetlusteabe ja -dokumentidega saab tutvuda Riigikogu kodulehel
eelnõu
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/2b20b36b-00e5-4a4b-b6af-2
63de4ff65d2/Eesti%20Vabariigi%20ja%20Rootsi%20Kuningriigi%20vahelise%20Ees
ti%20Vabariigis%20Rootsi%20Kuningriigi%20vanglakaristuste%20t%C3%A4ideviim
ise%20kokkuleppe%20ratifitseerimise%20seadus/> 682 SE  kaardil.

Kaasatud huvigrupid ja isikud: Eesti Advokatuur, Harju Maakohus,
Riigikohus, Riigiprokuratuur, Tallinna Halduskohus, Tartu Halduskohus.

Lugupidamisega

Raini Laide

Riigikogu Kantselei

õiguskomisjoni nõunik-sekretariaadijuhataja

T: +372 631 6450

Riigikogu. Lossi plats 1a, 15165 Tallinn.

 <http://www.riigikogu.ee> www.riigikogu.ee