Subject: avaliku teenistuse seaduse alusel koondamisel staaži arvestamine
From: "Maie Kiik" <[email-masked]>
To: "Info - RAM" <[email-masked]>
Date: Thu, 16 Jul 2026 09:46:55 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Palu täpsustada, kas tänasel päeval ametniku koondamise korral tuleb
arvestada ametniku avaliku teenistuse teenistusstaaži või ametiasutuses
töötatud staaži?

Koondamise tõttu teenistusest vabastamisest teatatakse  ametnikule
kirjalikult 15–90 kalendripäeva ette sõltuvalt ametniku teenistussuhte
kestusest avalikus teenistuses (teenistusstaaž, mitte ametiasutuse
staaži).

Seda kinnitab ka Avaliku teenistuse seaduse ja töötuskindlustuse seaduse
muutmise seaduse eelnõu seletuskiri
(https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/b22eb985-416b-462d-81d6-5
8893e3ee893/avaliku-teenistuse-seaduse-ja-tootuskindlustuse-seaduse-muutmi
se-seadus/), mille kohaselt „ATS eelnõu koostamisel otsustati ametnikele
jätta mõned regulatsioonid, mis on soodsamad kui töötajate puhul. Näitena
võib tuua koondamisest ette teatamise tähtaja arvestamise avaliku
teenistuse staaži (mitte ametiasutuse staaži) järgi.“

Kuid eelnõu
(https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/cfcf3b00-ad94-43b3-88b7-c
149631c2365/avaliku-teenistuse-seaduse-ja-teiste-seaduste-muutmise-seadus/
) kohaselt:

2.3.3. Koondamisel teenistusstaaži arvestamine viimase ametikoha järgselt

„Eelnõuga muudetakse ATS § 101 lõiget 1 ja tehakse muudatus teenistusest
vabastamisest etteteatamise sättes. Kehtiva ATS § 101 lõike 1 kohaselt
oleneb koondamise tõttu teenistusest vabastamise etteteatamise tähtaeg
ametniku avaliku teenistuse staažist. Avaliku teenistuse staaž hõlmab kogu
teenistussuhte kestust avalikus teenistuses. TLS § 97 sätestab töölepingu
erakorralise ülesütlemise etteteatamistähtajad. TLS § 97 lõike 2 kohaselt
sõltuvad töölepingu lõppemisest etteteatamise tähtajad töötaja ja tööandja
vahelise töösuhte kestusest. Praktikas on ilmnenud, et kogu avaliku
teenistuse staaži arvestamine koondamisest etteteatamisel on teatud
juhtudel asutuste jaoks liialt koormav. Koondamise olukorras erinev
etteteatamistähtaeg ametnike ja töötajate puhul on põhjendamatu ja sama
ametiasutuse sees ka sisemist õiglust riivav. Seetõttu on kavandatava
muudatuse eesmärgiks muuta ATSi selliselt, et koondamise korral on
etteteatamise tähtaeg seotud konkreetses ametiasutuses teenistuses oldud
ajaga.“

Mina saan täna aru, et antud eelnõu on menetluses ja seda ei ole muudetud?
Kas see on nii ja võin lähtuda ametniku koondamisel ametniku üldisest
avaliku teenistuse teenistusstaažist?

Palun vastus anda esimesel võimalusel.

Lugupidamisega

Maie Kiik
Personalijuht

Kohtla-Järve Linnavalitsus
30395, Keskallee 19, Kohtla-Järve
Tel. +372 5302 5444
E-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

***AMETIALASEKS KASUTAMISEKS ***

Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.

This e-mail and any attachments may contain confidential and privileged
information. If you are not the intended recipient, please notify the
sender immediately by return e-mail, delete this e-mail and destroy any
copies. Any dissemination or use of this information by a person other
than the intended recipient is unauthorized and may be illegal.