Subject: FW: Autorongide seadus 2026
From: "Andrus Salusoo" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 23 Jul 2026 09:00:00 +0300

Tere,

1,5 kuud on mu päringust möödas ja vastust pole saanud.

Ette tänades,

Andrus Salusoo

Arendusjuht

Truck Trading Estonia OÜ

Mob: +372 5330 6660

E-post:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

DRIVEN BY QUALITY

Taevavärava tee 9A, Lehmja küla, Rae vald | 75306 Harjumaa | Eesti

Äriregistri number: 10986077

 <https://www.facebook.com/trucktradingestonia/> Facebook │ 
<https://www.instagram.com/dafestonia/> Instagram │  <https://tte.ee/> 
Koduleht

From: Andrus Salusoo <[email-masked]>
Sent: neljapäev, 11. juuni 2026 12:16
To: [email-masked]' <[email-masked]>
Subject: Autorongide seadus 2026

Tere

Pöördun teie poole veokite (DAF) ning haagistega (Knapen) müügi-ja 
järelteenindusega tegelevast ettevõttest ning meie klientidel on tekkinud 
seoses uue Autoronge puudutava seadusega mõningad küsimused, millele ma ka 
ise vastust otsiks. Teabelehel 
(https://transpordiamet.ee/pikemad-ja-raskemad-autorongid ) on palju 
selgitavat infot kuid mõningad asjad on veidi segased või ei ole selgitatud 
üldse.

EMS pikad autorongid:

1.  Mis on standartne veduk ja haagis, millega lubatakse EMS vedusid teha?

2.  Millise kategooria alla kuulub puisteainete vedu, liikuvpõrand 
haagistega ? Kas nagu kruusa ja mulla vedu kallutatava autorongiga, mis 
kuulub Liiklusseaduse § 341 lg 12 p1 kohase autorongi alla 20,75m ja kuni 
60t autorong, või võib kasutada „liikuvpõranda“ autorongi  EMS autorongina 
pikkusega kuni 25,25m ja täismassiga kuni 60t?

3.  Kas uue hakkehaagisega (liikuvpõrand) võib EMS vedusid teha, millele 
tootja ei ole väljastanud CoC-d, aga antud haagis vastab EU normidele ja EV 
seadustele, ning selle saab Eestis arvele, juhul kui teostada esmane reg. 
eelne ülevaatus, peale mida väljastatakse tehnokontolli akt esmaseks 
registreerimiseks ?

4.  Teabelehtedelt saab infot, et  20,75m ja kuni 60t:  „autorongi kõik 
teljed, välja arvatud veduki pööratavate ratastega teljed, peavad olema 
varustatud paarisratastega“.

Kuidas on olukord, aga 25,25m ja täismass kuni 60t ? Kas  sellistele EMS 
autorongidele kehtib samuti:  „autorongi kõik teljed, välja arvatud veduki 
pööratavate ratastega teljed, peavad olema varustatud paarisratastega“, või 
millised on sellisele autorongile rehvinõuded ? ( veduk – eelik – 
poolhaagis).

5.  20,75 m ja kuni 60 t autorongide korral on Teabelehel välja toodud 
autorongide telgede arvu  / teljebaasi / maksimaalse tegeliku massi

vaheline seos. Näiteks:  Veok (veduk) + haagis = 8  /  teljebaas: 
17,01–18,00 meetrit  / maksimaalne tegelik mass  / 58 t

Kuidas on olukord EMS autorongide puhul  25,25 m  ja  60 t ?

Millised teljebaaside ja  maksimaalse tegeliku massi seos seal kehtib ?

Poolhaagised on erineva  baasiga:

a.	6440 + 1310 + 1310 mm
b.	6790 + 1310 + 1310 mm

Ette tänades,

Andrus Salusoo

Arendusjuht

Truck Trading Estonia OÜ

Mob: +372 5330 6660

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

DRIVEN BY QUALITY

Taevavärava tee 9A, Lehmja küla, Rae vald | 75306 Harjumaa | Eesti

Äriregistri number: 10986077

 <https://www.facebook.com/trucktradingestonia/> Facebook │ 
<https://www.instagram.com/dafestonia/> Instagram │  <https://tte.ee/> 
Koduleht