Subject: Re: Andmekaitse ja tööarvutid kodus
From: "Silver Lusti" <[email-masked]>
To: "OUlunatum" <[email-masked]>
Cc: "Stella Ilves", "AKI info"
Date: Wed, 8 May 2024 11:43:54 +0300

Tere!

Olete küsinud, kas Te võite paigaldada eKliiniku tarkvara tööülesannete 
täitmiseks isiklikule arvutile või peate ostma kõigile oma töötajatele 
eraldi tööarvutid.

LUNATUM Kodufüsioteraapia ei ole meile täna teadaolevalt küberturvalisuse 
seaduse subjekt ja RIA siin kohustust panna ei saa. Andmekogu vastutav 
töötleja saab aga volitatud töötlejatele ja andmeandjatele/-saajatele ise 
turvalisuse kohta nõuded seada.

RIA poolt soovime välja tuua mõned valdkondlikud parimad praktikad, mida 
võiks arvesse võtta kuivõrd terviseandmete töötlemine on tavapärasest 
kõrgema kaitse vajadusega:

1.	Isiklike arvutite kontrolli all hoidmine ja neile vajalike turbemeetmete 
rakendamine on kindlasti keerulisem kui ettevõtte arvutitele, mis on 
keskselt hallatavad. Seega oht andmete konfidentsiaalsusele ja terviklusele 
on kindlasti suurem.
2.	Ettevõttes peaks olema kirjeldatud selged põhimõtted isiklike arvutitega 
tööasjade ajamiseks ehk nn. bring-your-own-device poliitika. Abi selles osas 
võib saada siit: : 
<https://eits.ria.ee/et/versioon/2023/eits-poohidokumendid/etalonturbe-kataloog/sys-itsuesteemid/sys3-mobiilseadmed/sys32-nutitelefon-ja-tahvelarvuti/sys321-nutitelefon-ja-tahvelarvuti-ueldiselt/2-ohud> 
https://eits.ria.ee/et/versioon/2023/eits-poohidokumendid/etalonturbe-kataloog/sys-itsuesteemid/sys3-mobiilseadmed/sys32-nutitelefon-ja-tahvelarvuti/sys321-nutitelefon-ja-tahvelarvuti-ueldiselt/2-ohud 
(Vt ohtude kataloogist p 2.9.)
3.	Turvameetmed nii kaugtööle (OPS.1.2.4) kui ka mobiiltöökohale (INF.9) on 
võimalik leida E-ITS Etalonturbe kataloogist: https://eits.ria.ee/

Lugupidamisega

Silver Lusti

Osakonna juhataja

+372 5880 2056

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

  <file:////Users/silverl/Library/Containers/com.microsoft.Outlook/Data/Library/Caches/Signatures/signature_720611877>

Riigi Infosüsteemi Amet

Õigusosakond

Pärnu mnt 139a, Tallinn 15169

 <http://www.ria.ee> www.ria.ee

From: Stella Ilves <[email-masked]>
Date: Wednesday, 10. April 2024 at 10:20
To: <[email-masked]>, ria <[email-masked]>, Automaatvastus <[email-masked]>
Cc: OUlunatum <[email-masked]>
Subject: Ed: Andmekaitse ja tööarvutid kodus

E-kiri saadeti väljastpoolt RIA-t. Kui Sa ei tunne saatjat, siis ära ava 
linke ega manuseid!

Andmekaitse Inspektsioon

Riigi Infosüsteemi Amet

Tere

Edastame seisukoha andmiseks LUNATUM Kodufüsioteraapia päringu eKliiniku 
tarkvara paigaldamise lubatavuse kohta isiklikule arvutile.

Edastuskirja koopia saadetakse teadmiseks päringu esitajale.

Lugupidamisega

Stella Ilves

dokumendihalduse juht

üldosakond

794 3517 | 5649 9145

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev e-kiri on mõeldud ainult kirja adressaatidele. Kui olete saanud 
kirja ekslikult, palun teavitage koheselt selle saatjat ning kustutage 
saadud kiri koos kõikide lisadega. Juurdepääsupiirangu märkega dokumentide 
avaldamine kõrvalistele isikutele on keelatud.

Saatja: LUNATUM Kodufüsioteraapia <[email-masked]>
Saatmisaeg: teisipäev, 9. aprill 2024 20:34
Adressaat: TA Info <[email-masked]>
Teema: Andmekaitse ja tööarvutid kodus

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere.

Kirjutan Teile seoses järgmise küsimusega.

Oleme eraettevõte, mis tegeleb kodufüsioteraapia teenuse osutamisega. See 
tähendab, et me töötame patsiendi igapäevases keskkonnas ja seejärel teeme 
paberitööd ja dokumentatsiooni kodus arvutis. Tööks kasutame eKliiniku 
tarkvara, mis annab ligipääsu terviseportaalile, pildipangale jne. Tarkvara 
töötab nii, et sinna saab sisse logida ainult oma ID-kaardiga, mis piirab 
teiste isikute ligipääsu. Küsimus on selles, kas me võime paigaldada sellise 
tarkvara tööülesannete täitmiseks isiklikule arvutile või peame ostma 
kõigile meie töötajatele eraldi tööarvutid? Mis on Teie seisukoht?

Lugupidamisega

Ksenia Kurganov

LUNATUM Kodufüsioteraapia

 <http://www.lunatum.ee/> www.lunatum.ee