Subject: FW: Puhtaleiva-Voldi kergliiklustee ehitusprojekt
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 1 Oct 2025 09:35:16 +0300

Tere,

Palun registreerida

Parimat,

Herkki Rõõm

From: Roland Mäe <[email-masked]>
Sent: Wednesday, October 1, 2025 8:49 AM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Subject: RE: Puhtaleiva-Voldi kergliiklustee ehitusprojekt

Tere

Saadan kooskõlastamiseks uue lahenduse.

Nihutasime bussipeatused ära:

https://www.dropbox.com/scl/fo/ipgbun54t07ngztzqltbs/AKdYN9vn_RdF8D2BmYrp2
oU?rlkey=v3sy962cmdkom2t2pvjlot9n1
<https://www.dropbox.com/scl/fo/ipgbun54t07ngztzqltbs/AKdYN9vn_RdF8D2BmYrp
2oU?rlkey=v3sy962cmdkom2t2pvjlot9n1&dl=0> &dl=0

Lugupidamisega

Roland Mäe

ViaVelo Inseneribüroo OÜ

Reg nr 11712139

Valukoja 10, Tallinn

Telefon: 5172182

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Herkki Rõõm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, July 28, 2025 9:44 AM
To: Roland Mäe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Puhtaleiva-Voldi kergliiklustee ehitusprojekt

Tere,

Olete esitanud kooskõlastamiseks töö nr 1625 „ Puhtaleiva-Voldi
kergliiklustee ehitusprojekt“.

Projekti osas on järgmised märkused:

1.	Põhiküsimus – kõrtsi juures projekteeritud ülekäigukoht. Juhendi
ja normide järgi peab seal olema ülekäigukoht ohutussaarega. Saareta
lahendust ei ole lubatud isegi mitte erandina.
2.	Projektis puuduvad liiklusmärkide suurusgrupid.
3.	Seletuskirjas viidatud Passiivse ohutuse tagamise juhendile, kuid
see juhend on kehtetu, uus juhend alates 2023 „Teepiirdesüsteemid“.
4.	Kui JJT vahetult põrkepiirde taga, siis peab põrkepiirde JJT
poolsel küljel kasutama kaitselatti. (Tee prjekteerimise normid § 58 lg 6)
5.	Projektis mitu põrkepiiret lühikestel lõikudel. Kas on tagatud
põrkepiirete minimaalne katsetatud pikkus? Tootja poolne info vajalik.
6.	Projektis on terminal (mahaviik). Peaks olema emb-kumb, terminal
või mahaviik.
7.	Kuskil ei ole toodud, mis tüüpi löögitermineale põrkepiiretel
kasutatakse.
8.	PK 8+35 piirde peaks pikendama mahasõiduni PK 8+00 ja seal
raadiusele 4m mahaviik.
9.	PK 19+9 piire peaks kulgema JJT servas kuni bp ooteplatvormi taha
nurka.
10.	Seletuskirjas on lõik ülekäigurajast ja ülekäigurajamärkidest,
kuid projektis ei ole ühtegi ülekäigurada.
11.	Seletuskirjas jalakäijapiirdesüsteem, kuid projektis ja
tingmärgina seda näidatud ei ole, vaid on võrkaed. Mis see on?
12.	Samuti üle vaadata jalakäijatele mõeldud piirete algused ja lõpud,
et asukohad oleksid loogilised (nt mitte kahe mahasõitude vahel, nagu
hetkel projekteeritud).
13.	Piirde alguses on löögiterminal ja piirde lõpus 12 m mahaviik.
Antud nõuet pole igal pool täidetud.
14.	PK 3.+35 truubi läbimõõt on vale. Riigitee all on DN 800 truup.
900 truubi plastikust üldiselt ei toodeta.
15.	Valgustuse projekt viia vastavusse TRAM tehnovõrkude teemaale
paigaldamise juhendiga: seletuskiri puudub, ristmevälja joonis puudub,
osad mastid lähemal kui lubatud 2,5m jne.

Projekteerijal palume tehnovõrkude projekti koostamisel võtta otse
ühendust tehnovõrkude üksuse peaspetsialist Peeter Uiboga e-post
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ,
tel: +372 5159766.

16.	Teeregistri kohane mahasõit on km 14,54 – Kirikuvälja (tunnus
79601:001:2564) kinnistule.

Kirikumõisa (tunnus 77301:002:0006)kinnistule projekteeritud mahasõit ei
ole lubatud  - vastuolus normidega.

Antud asukohas saab olla vajadusel üks ühine mahasõit. Vajadusel võib
nihutada kahe kinnistu piirile (kui kinnistu omanikud seda soovivad ja
sellega nõus).

17.	Mida tähistab ja tähendab see lahendus – killustikkattega tee on
viidud erakinnistu sees vastu JJT-d, bussitasku kohal.

Korrigeeritud ja täiendatud projekt palume esitada uuesti
kooskõlastamiseks e-posti aadressile [email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee
<https://checkpoint.url-protection.com/v1/url?o=http%3A//www.transpordiame
t.ee&g=NmY5M2I3NjUxMmYzN2U5Yw==&h=OWNkYmJiOGVhOWQ4MDFiOWNhZjRkYTA4NTFmMzMz
YWE3Y2ZjYTgxZGQ1NTNiYjJiMzlkNWI3Y2QzZmM5NjQ1YQ==&p=YzJlOmF5ZXNhOmM6bzozMTY
5ODY2ZDkyOGFmODg5ZmUzMjgyNjkxMjdjNTkwMDp2MTpoOlQ=>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet