Subject: FW: Kommentaari soov
From: "press - AKI" <[email-masked]>
To: "info - AKI" <[email-masked]>
Date: Fri, 10 Oct 2025 12:58:01 +0300

From: Pekka Erelt <[email-masked]>
Sent: Friday, October 10, 2025 12:11 PM
To: press - AKI <[email-masked]>
Subject: Kommentaari soov

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

soovin Andmekaitse Inspektsiooni hinnangut, kas on rikutud EL isikuandmete
kaitse üldmäärust või mitte. 30. septembril oli minu elukoha (Nõmme)
lähedal võõra kinnistu tänavaäärse aia külge kummidega kinnitatud kiri,
millel oli kõigile möödujaile näha minu lähedase nimi ja aadress. Rõhutan,
et mainitud kinnistu ei piirne minu kinnistuga. Pildistasin sündmuskoha ka
ära.

Kiri oli sinna pandud Omniva töötaja poolt, kuigi minul on postkast, mis
on paigaldatud vastavalt Postiseaduse § 8 ette nähtud nõuetele. Omniva ei
ole minu aadressile viimasel ajal posti kohale toimetanud, kusjuures
kaotsi on läinud ka tellitud reklaamid, millel on minu isikuandmed (nimi
ja aadress). Ka see on ilmselt EL määruse rikkumine. Reklaami saatja on
kinnitanud nende väljastamist Omnivale.

Isikuandmete kaitse määruse järgi nimi ja asukohateave on isikuandmed,
mille läbi on füüsiline isik tuvastatav. Minu arusaamise kohaselt on
Omniva minu lähedase isikuandmeid tahtlikult avalikustanud, põhjustades
sellega kõrvaliste isikute juurdepääsu neile. Rõhutan, et igal möödujal
oli võimalus lugeda, kes ja millisel aadressil elab, samuti kiri kaasa
võtta.

Kuna Omniva on pikemat aega Postiseadust rikkunud ning nüüd ka
isikuandmete kaitse määrust, kavatsen sellest kirjutada, sest usutavasti
pole mina kaugeltki ainus Omniva „ohver”. Seetõttu soovin kirjutamisel
kasutada ka Andmekaitse Inspektsiooni kommentaari. Palun vastust
esmaspäeva jooksul.

Heade soovidega

Pekka Erelt

Eesti Ekspressi ajakirjanik