Subject: FW: RT 16136 KM16,490 mahasõidu projekt
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 31 Aug 2026 10:01:16 +0300

Tere.

Palun mulle, korduv.

Tervitades

Merike

From: Kersti / BIMAP <[email-masked]>
Sent: Monday, August 31, 2026 9:57 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: RE: RT 16136 KM16,490 mahasõidu projekt

Tere

Oleme projekti seletuskirja korrigeerinud ning asendiplaanile on lisatud
täiendavalt projekteeritud kraavide kõrgusarvud. Lisasime manusesse ka RMK
metsatee pikiprofiili.

Dokumentatsiooni saab alla laadida lingilt
<https://eebimap.sharepoint.com/:f:/s/BIMAP/IgDt1bs6947jSrN5KW_9g6NTASYzHv
nw1g2CAgLQXw_-06o?e=H3Q2KP>  LÕIK 1 - MAHASÕIT

Kuuse kinnistu kooskõlastus olemas. Rajametsa kinnistu lõpliku
kooskõlastust ootame.

Kersti Junalainen

T: +372 56457201

E:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Pärnu mnt 153, Tallinn

 <https://bimap.ee/> https://bimap.ee/

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, August 27, 2026 9:59 AM
To: Kersti / BIMAP <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: RT 16136 KM16,490 mahasõidu projekt

Tere.

Tänan projekti eest.

Paar tähelepanekut projekti täiendamiseks:

1.	Seletuskirjas on mitmes kohas nimetatud „projektset truupi“.
2.	Karuperse tee äärde projekteeritud kraavide
lahendusest/voolusuunast parema ülevaate saamiseks palun lisada joonisele
paari kohta  Bimap OÜ töö nr P02-2026 Lõik 2 mahus projekteeritud kraavide
põhja kõrgusarvud.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Kersti / BIMAP <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, August 24, 2026 1:30 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: RT 16136 KM16,537 mahasõidu projekt

Tere

Oleme RT 16136 Taebla-Kullamaa tee ja Karuperse tee projekti
korrigeerinud. Mahasõidu asukohta on nihutatud km 16,49 (algselt 16,54).
Lähteülesandesse oli jäänud ekslikult kaks asukohta ning maaomaniku
tingimusel sai mahasõit projekteeritud km 16,49.
Rajametsa kinnistu omaniku kooskõlastuse saame saata hiljem.

Projektdokumentatsioon asub lingil:

<https://eebimap.sharepoint.com/:u:/s/BIMAP/IQCIFGNq4LmSSbRd281poWQ2AS2vC5
3wVaKhXjd5AVTQkjg?e=ZbbhUu>  P02-2026_PP_Loik-1-Mahasoit_2026.08.24.asice

Kersti Junalainen

T: +372 56457201

E:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Pärnu mnt 153, Tallinn

 <https://bimap.ee/> https://bimap.ee/

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 21, 2026 3:00 PM
To: Kersti / BIMAP <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: RT 16136 KM16,537 mahasõidu projekt

Tere.

Täname projekti eest.

Mõned tähelepanekud projekti täiendamiseks, millega palume arvestada.

1.	Lisada joonisele projekteeritud liiklusmärgid (näiteks teeandmise
kohustus, tee nimi jms).
2.	TRAM hinnangul ei ole riigiteel kiiruspiirangu muutmine
põhjendatud.
3.	Vajalik Kuuse (44101:001:1910) ja Rajametsa (45201:001:0154)
kinnistute omanike kooskõlastus projektlahendusele.
4.	Pöörderaadiused vajavad korrigeerimist lähtudes sõiduki
minimaalsest  kiirusest pöördel. Nõuetes oli tehtud ettepanek lähtuda
tüüpjoonise II põhimõtetest, mis ei tähenda, et raadiused peavad olema
automaatselt R=15m. (Tüüpjoonise puuduseks on asjaolu, et ei anta
raadiuste vahemikku vaid maksimumi). Palume kavandada optimaalse suurusega
raadiused. Väiksemate raadiuste korral saaks projekteerida ka lühema
truubi.

Lisatud näidis lahendusest väiksemate pöörderaadiustega.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Kersti / BIMAP <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, July 20, 2026 1:08 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RT 16136 KM16,537 mahasõidu projekt

Tere

BIMAP OÜ on Riigi Metsamajandamise Keskuse tarbeks koostamas põhiprojekti
riigitee nr 16136 Taebla-Kullamaa tee ja RMK uue juurdepääsutee Karuperse
tee ristumiskohale.

Ol.olev Ohtla tee mahasõit  likvideeritakse.

Edastame KM 16,537 rajatava mahasõidu projekti arvamuse saamiseks.

Projekt, TRAM-i tehnilised nõuded ning RMK lähteülesanne manuses.

Kersti Junalainen

T: +372 56457201

E:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Pärnu mnt 153, Tallinn

 <https://bimap.ee/> https://bimap.ee/