Subject: Nõuded ehitusprojektile
From: "Liisi Pajuste" <[email-masked]>
To: "Jaana Oona" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "'Eesti Ehitusinseneride Liit'" <[email-masked]>, "Eesti Puitmajaliit" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Aado Meltsas" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <
Cc: "Mari Tikan" <[email-masked]>, "Julia Bergstein" <[email-masked]>, "Madis Kaasik" <[email-masked]>
Date: Wed, 26 Feb 2025 12:06:40 +0200

Hea koostööpartner

Täname, et osalesite 19.02 hanke „Ehitusprojektile esitatavate nõuete 
õigusanalüüs“  tutvustusel. Manusest leiate tutvustusel esitletud slaidid (2 
faili).

Lisaks edastame Teile:

1.	Soraineni töö 3 faili: analüüsi, eelnõu ja seletuskirja kavand
2.	EKELi töö 3 faili: arvamus Soraineni eelnõule, EKELi eelnõu ja 
seletuskirja kavand

Edastan tutvustusel esitatud küsimused, millele Kliimaministeerium palub 
sektori tagasisidet, et minna edasi „Nõuded ehitusprojektile“ määruse 
muutmisega:

1. Kas muuta ehitusprojekti mõistet ja asendada see mõistega ehitiseprojekt? 
Kas ning milliseid probleem lahendaks? Millised oleksid praktikas kaasnevad 
muutused?

 2. Kas vorminõuded (nt § 7) on tänase määruse mahus vajalikud? Millised 
need peaksid olema? Kas pooldate täna põhjalikku vorminõuete regulatsiooni 
või pigem Soraineni esitletud eelnõu üldisemaid sätteid?

3. Kas ja miks projektide staadiumite reguleerimine määruse tasemel on 
vajalik? Millised staadiumid tuleks määruses reguleerida?

4. Kellele peaks olema määrus üldse suunatud (KOV, erasektor ja 
tööprotsess)? Millises mahus peaks määrus sisaldama ka tsiviilõiguslikke või 
muid protsessile suunatud nõuded?

5. Kas eelistate olemasolevate teabevaldkondade (ehitusprojekti osade) 
ajakohastamist (näiteks Soraineni kavand) või peate vajalikuks standardi 
eeskujul detailset regulatsiooni (EKELi kavand)? Millised võiksid olla 
projekti teabevaldkonnad?

6. Kuidas teie hinnangul peaks eristama ehitusteatise  ja ehitusloaga 
esitatavaid ehitusprojekte?

Palume mõelda nendele küsimustele ja esitada kokkuvõtlik arvamus koos 
põhjendustega enne 26.06.2025.

Hindame seisukohti ja töötame välja eelnõu tööversiooni ja seejärel jätkame 
vajadusel tööd töörühmades, milles lepime eraldi kokku.

Liisi Pajuste
Ehitustegevuse valdkonnajuht | Ehituse ja elukeskkonna osakond
+372 5885 1149 |  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]
Kliimaministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn, Eesti
 <http://www.kliimaministeerium.ee/> www.kliimaministeerium.ee