Subject: FW: Infoteavitus: Planeerimisseaduse, ehitusseadustiku ning ehitusseadustiku ja planeerimisseaduse rakendamise seaduse muutmise seaduse eelnõu EISis
From: "info - MKM" <[email-masked]>
To: "info - MKM" <[email-masked]>
Date: Mon, 25 May 2026 09:09:42 +0300

From: Kaie Enno <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 22, 2026 11:27 PM
To: Helen Madison - MKM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Cc: Planeerijad.ee <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Infoteavitus: Planeerimisseaduse, ehitusseadustiku ning 
ehitusseadustiku ja planeerimisseaduse rakendamise seaduse muutmise seaduse 
eelnõu EISis

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Eesti Planeerijate Ühing (EPÜ) tänab võimaluse eest esitada omapoolsed 
ettepanekud esitatud seaduse eelnõule. Käesolevaga esitame ühingu poolsed 
seisukohad.

Heade soovidega,

Kaie Enno

juhatuse esimees

Eesti Planeerijate Ühing

------------------------------------------------------------------

>
Saadetud: reede, 08. mai 2026 11:40
Adressaat:
Teema: Infoteavitus: Planeerimisseaduse, ehitusseadustiku ning 
ehitusseadustiku ja planeerimisseaduse rakendamise seaduse muutmise seaduse 
eelnõu EISis

Tere

Annan teada, et planeerimisseaduse, ehitusseadustiku ning ehitusseadustiku 
ja planeerimisseaduse rakendamise seaduse muutmise seaduse eelnõu on 
edastatud eelnõude infosüsteemi (EIS) kooskõlastamisele. Link eelnõule: 
https://eelnoud.valitsus.ee/main/mount/docList/282b533c-f3c2-488a-bf30-625f31d9d9ab

Eelnõu eesmärk on muuta planeeringumenetlus selgemaks, kiiremaks ja 
ühtlasemaks ja digitaalselt jälgitavamaks, vähendades halduskoormust ning 
suurendades õigusselgust.

Olulisemad kavandatavad muudatused on muu hulgas:

*       senise planeeringute heakskiidu menetluse asendamine 
kooskõlastamisega ning Maa- ja Ruumiameti rolli toomine varasemasse 
menetlusetappi.

*       detailplaneeringu menetlusele seatakse selgemad vahetähtajad ja 
kohustuslike ning vajaduspõhiste ülesannete eristamine.

*       detailplaneeringu algatamise taotluse esitamise kohustuse seadmine 
läbi planeeringute andmekogu. Samuti detailplaneeringu algatamise ja 
vastuvõtmise otsuste esitamise nõude seadmine 14 päeva jooksul otsuse 
tegemisest planeeringute andmekogusse.

*       menetluse ökonoomia põhimõtte lisamine ehitusseadustikku.

Täname teid panuse eest planeerimisvaldkonna arendamisse ja tõhustamisse nii 
ettepanekute esitamise, töötubades osalemise kui ka oma kogemuste ja mõtete 
jagamise kaudu. Teie sisend on olnud väga oluline eelnõu väljatöötamisel.

Heade soovidega

	Helen Madison
strateegia ja analüüsi nõunik
Maa- ja ruumipoliitika osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
58023901 [email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.mkm.ee <https://www.mkm.ee/>  | Suur-Ameerika 1, Tallinn