Subject: Re: toetused
From: "Kolga Manor" <[email-masked]>
To: "Triin Tomingas",Jürgen Ligi, "Silver Pukk", "Moonika Oras", "Merike Saks", "vana RAM Info"
Date: Mon, 12 May 2025 14:04:34 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Olen teile kõigile saatnud samasisulise kirja juba 14.11.2024, hilisematest 
rääkimatagi.
Miks ma ei ole siiani saanud kelleltki vastust? Vastamise aeg on 30 päeva!!!
Triin Toomingas soovitas suhelda kultuuriministeeriumiga, aga see on mõttetu 
koht, kust saadetakse ka "umbluiseid" vastuseid. Peaasi, et saaks teema oma 
kaelast ära. Purga ei tee muud, kui käib avamistel linte lõikamas ja mõnes 
kohas kõnesid pidamas. Mõttetu üritada, sest vastuseid ei saa. Ammugi ei tea 
nad seda, kus ja mille jaoks on 5 miljardit jaotamata EL toetusi. Aga teie 
kõik peate seda teadma!!!
Lugege läbi ka eelnev kirjavahetus!

Lugupidamisega,

Anu Koppel
5010966

Kontakt Kolga Manor (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >) 
kirjutas kuupäeval N, 1. mai 2025 kell 16:34:

Tere!

Taas olen sunnitud kirjutama, sest vastuseid oma küsimustele pole saanud. 
Kõikide vastamise tähtaeg oli 28. apr.
Palun vastata kogu kirjavahetuse küsimustele, sh kus asub ja mille tarvis on 
ette nähtud riigil  siiani jaotamata 5 miljardit EL toetusrahasid?

Anu Koppel

Kontakt Kolga Manor (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >) 
kirjutas kuupäeval R, 28. märts 2025 kell 09:21:

Tere!

Triin Tomingas, miks Te pole vastanud mu kõikidele küsimustele nagu palusin?
Märts on kohe läbi. Mida on Rahandusministeerium teinud eraomanike käes 
oleva arhitektuuripärandi suurte toetusmeetmete väljatöötamiseks?
Palun kõikidel lugeda allolevat kirjavahetust!

Lugupidamisega,

Anu Koppel
5010966
arhitektuuri restauraator

Kontakt Kolga Manor (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >) 
kirjutas kuupäeval K, 26. märts 2025 kell 14:50:

Tere!

Palun see ja ka eelmine kiri mitu korda läbi lugeda ning teha oma 
järeldused!!!
Palun eraldi vastuseid kõikidele mu allolevatele küsimustele, mitte nagu 
Teie tänane kiri kl 11.53.

Igaüks lükkab probleemi enda kaelast ära. Kultuuriministeeriumiga ei ole 
võimalik suhelda.
Teie:  "Rahandusministeerium kaardistab vajadused, arvestab ka riigi 
strateegiate ja arengukavadega." Kultuuriministeeriumiga pole mõtet 
suheldagi, sest Muinsuskaitseamet (MKA) ei küsigi neilt suuremaid summasid. 
Endine MKA peadirektor Siim Raie ju vallandati seepärast, et läks rohkem 
raha küsima. 
EOKL suhtlemine ministeeriumiga ei ole veel jõudnud rahastuseni, sest 
kuhjaga on ka teisi probleeme. Seega soovitan EOKL-st suhelda Ivo Lambinguga 
(tel 56244382, [email-masked] <mailto:[email-masked]> ), 
kellega teeme koostööd muinsuskaitse vallas.

Rahandusministeerium  teeb ju RTK-le meetmeid, seega te ei saa ajada 
probleemi 100% Kultuuriministeeriumi kaela. Küsin taas, et miks te ei koosta 
eraomanikest arhitektuuriväärtuste omanikele mitukümmend aastat ühtegi 
meedet? Üks oli, aga omaosalus 40%. Kust kohast teie arvates omanikud 
võtavad selle 40%, kui summad on väga suured? Fakt - see oli teil koostatud 
ainult suuri ettevõtteid silmas pidades. Nii mõnedki ettevõtted on läinud 
pankrotti pärast toetuse kättesaamist! Loobite raha ei tea kuhu ja kellele?! 
Miks?

Kus on Norra jt rahastus? Eelmine raha läks vanalinnade peale.
Soovitan lugeda:
https://eeagrants.org/news/programme-areas-and-funds-eea-and-norway-grants-2021-2028
https://www.riksantikvaren.no/en/eea-and-norway-grants/          sh    What 
type of activities are supported?
All activities that receive funding must directly or indirectly contribute 
to the first objective of the EEA and Norway Grants: to reduce social and 
economic disparities in Europe. Apart from that, there are few limitations 
as to what the grants may be used for. The cultural heritage projects are 
often related to the following topics:
Management, conservation and restoration of cultural heritage
Revitalisation of cultural heritage
Documentation and accessibility of cultural heritage
Dissemination and exhibitions
Developing wider audiences and teaching activities

Sõnaselgelt on öeldud, et pärandi restaureerimine ja konserveerimine. Miks 
te ei koosta selle alusel mitte ühtegi meedet, kus nt max summa oleks 
esialgu 2 miljonit?  Seegi on suurte ehitiste puhul tilk meres!
https://eeagrants.org/news/programme-areas-and-funds-eea-and-norway-grants-2021-2028

chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://kul.ee/sites/default/files/documents/2022-03/KULTUUR%202030%20web.pdf 
lk 15 p.2.2. ja 2.7, kl 20 mõisted
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/3060/3202/4006/VV_2024_60k_lisa.pdf 
tabelist p 8.1.10.  !!!  Miks te ei täida Valitsuse tegevusprogrammi?

https://www.fin.ee/riigi-rahandus-ja-maksud/valistoetused/toetusfondid-ja-programmid#euroopa-majanduspiir 
sh kohalik areng
https://rtk.ee/maakonna-arengustrateegia-elluviimise-toetusmeede-2024-2027 
sh regionaalareng ja ettevõtlus, kuhu pole eraisikutel asja!
jne

Kui saite nüüd 122 miljonit EL Komisjonilt, siis miks te ei tee kohe 
arhitektuuripärandi meedet? Rahandusministeeriumi käes on kindlasti ka EL 
kasutamata toetused 5 miljardit. EL raha on nö jalaga segada, aga meetmeid 
ei koostata. Miks?
Kordan. Ajalooliste hoonete taastamise meetmetes on vaja teil teiste 
ministeeriumitega kokku leppida kohe nüüd märtsis, kuna need on aastakümneid 
olnud täielikult nö vaeslapse osas. Meetmeid saate koostada  nö seinast 
seina ja oleks viimane aeg pöörata pilgud lagunevate ajalooliste hoonete 
poole, millel on tulevikus väga suur potentsiaal.

Euroopa Liidu nõukogu kinnitas Eesti uuendatud taastekava juunis 2023 ning 
see keskendub varasemast enam rohereformiga seotud investeeringutele nii 
era- kui avalikus sektoris.

Palun, kuna teie ministeerium hakkab koostama meetmeid eranditult ainult 
eraomandis olevale arhitektuuripärandile restaureerimiseks ja ehitamiseks, 
sh looduskaitsele? Seejuures peab terves riigis olema omaosalus 10 % ja 
Harju- ning Tartumaad ei tohi mingil tingimusel meetmest välja jätta. Kust 
võtavad ametnikud siiani endale õiguse need kaks maakonda meetmetest välja 
arvata?

Lugupidamisega,

Anu Koppel

5010966

arhitektuuri restauraator

Kontakt Triin Tomingas - RAM (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval K, 26. märts 2025 kell 
11:53:

Tere,

Kultuuriväärtuste säilimise ja sellega seotud rahastusvõimaluste teemal 
soovitan jätkuvalt suhelda Kultuuriministeeriumiga, sh kultuuriväärtuste 
asekantsleri ning kultuuriväärtuste osakonnaga.

Heade soovidega

Triin Tomingas

From: Kolga Manor <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, March 25, 2025 3:58 PM
To: Triin Tomingas - RAM <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: toetused

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Palusin Teil vastata 20.märtsiks. Siiani pole saanud vastuseks sõnagi.

Anu Koppel.

Kontakt Kolga Manor (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >) 
kirjutas kuupäeval T, 18. märts 2025 kell 19:59:

Tere!

https://arileht.delfi.ee/artikkel/120364403/euroopa-komisjon-kandis-eestile-ule-122-miljoni-euro

Väljavõtteid:

 <https://www.delfi.ee/teema/24756739/euroopa-komisjon> Euroopa Komisjon 
eraldas täna Eestile taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) kolmanda 
väljamaksena 122,3 miljonit eurot. Eesti on täitnud kõik maksetingimusteks 
seatud eesmärgid, mis tähendab investeeringuid tervishoidu, energeetikasse, 
rohe- ja digipöördesse, transporti ja mujale, teatas rahandusministeerium.

Et lõpusirge oleks edukas, vaadatakse märtsi lõpuks koostöös 
ministeeriumidega üle veel viimased tegevused ja eesmärgid ning vajadusel 
tehakse kokkuleppel Euroopa Komisjoniga rakenduskavas korrektuure.

Rahandusministeeriumi välisvahendite talituse juhataja Triin Tomingas 
rõhutas, et eesmärk on kindlustada Eestile kogu taasterahastu toetuse 
laekumine ning tagada plaanitu tähtaegne elluviimine. „Fond on andnud 
võimaluse rahastada olulisi investeeringuid alates kaasaegsest 
tervisekeskusest kuni digitaliseerimiseni, nüüd on vaja järelejäänud aasta 
jooksul projektidele edukas punkt panna,“ selgitas ta.

Mina - Ajalooliste hoonete taastamise meetmetes on vaja teil teiste 
ministeeriumitega kokku leppida kohe nüüd märtsis, kuna need on aastakümneid 
olnud täielikult nö vaeslapse osas. Meetmeid saate koostada  nö seinast 
seina ja oleks viimane aeg pöörata pilgud lagunevate ajalooliste hoonete 
poole, millel on tulevikus väga suur potentsiaal.

Euroopa Liidu nõukogu kinnitas Eesti uuendatud taastekava juunis 2023 ning 
see keskendub varasemast enam rohereformiga seotud investeeringutele nii 
era- kui avalikus sektoris.

Teie täpselt aasta tagusest kirjast: "Kultuuriväärtuste säilimist toetavate 
meetmete ja rahastamisvõimaluste teemal tuleks Teil suhelda 
kultuuriministeeriumi kultuuriväärtuste osakonnaga, kes saab kommenteerida 
nii praeguseid võimalusi kui ka tuleviku väljavaateid ja toetuste 
prioriteete. Rahandusministeerium ega ka RTK antud valikutesse ei sekku ega 
meetmeid ei kujunda."    Mina - viimane lause on vale! RTK ütles ja kirjutas 
mulle korduvalt, et meetmeid koostab Rahandusministeerium ja nemad ei saa 
midagi teha. Teie jälle vastu, et te ei sekku ja meetmeid ei kujunda. 
Valetab kas ministeerium või RTK-st kaks ametnikku, sh peadirektor. Alles 
aasta tagasi koostasite ministeeriumis meetme ajaloolistele 
muinsuskaitsealustele hoonetele, kus taotleda said ainult riik ja KOV-id, 
kus max summa oli 400 000 € !  Eraomanikud jäid järjekordselt ilma.

Teil on enda arvates head soovitused, millest mitte ükski ei tööta. 
Kultuuriministeeriumi  ametnikud saadavad sisutühje kirju, millega pole 
midagi peale hakata. Purga ei vasta kunagi mitte millelegi. Ma olen dipl. 
arhitektuuri restauraator ja muinsuskaitsja ning tean väga hästi 
Kultuuriministeeriumi ja Muinsuskaitseameti (MKA) asju. Lihtsalt ametnikud 
ei suvatse üldse mitte midagi teha, isegi mitte teema peale mõelda. EOKL-ga 
alustasime sel aastal tööd MKA ja ministeeriumiga, aga kas häid tulemusi on 
loota, ei tea hetkel üldse mitte. Või ikka "jookseme  edasi peaga vastu 
seina" nagu juba min 11 aastat on toimunud?

Palun, kuna teie ministeerium hakkab koostama meetmeid eranditult ainult 
eraomandis olevale arhitektuuripärandile restaureerimiseks ja ehitamiseks? 
Seejuures peab terves riigis olema omaosalus 10 % ja Harju- ning Tartumaad 
ei tohi mingil tingimusel meetmest välja jätta. Kust võtavad ametnikud 
siiani endale õiguse need kaks maakonda meetmetest välja arvata? 
Restaureemimise järgselt saab luua hoonetes erinevaid uusi tegevusi ja 
sellega seoses töökohti. Iga mõisa käima lükkamine on majandustegevus sõna 
otseses mõttes, mis on ka riigile kasulik. Varemetes ja kütteta hoonetes ei 
saa midagi teha, kus ka katused jooksevad läbi. Mingeid nn pehmeid tegevusi 
ei ole kindlasti vaja, sest neid on niigi kõik kohad täis - täiesti mõttetud 
tegevused. MKA "sandikopikatest" ei piisa isegi pideva lagunemise 
peatamiseks. Igale mõisale võiks anda toetus esialgu 2 miljonit (omaosalus 
10%), sest sellise summa eest saaks hoonetel kasvõi remontida või ehitada 
uued katused jne.

Näiteks Kolga mõisas (Eesti suurim, alates 1259.a., Lahemaa rahvuspark) on 
lisaks eelnimetatutele ka reovee probleem. Mitu kilomeetrit kanalisatsiooni 
(fekaalid, kodukeemia jne) torusid on katki ja reovesi jookseb Kolga jõkke, 
sealt edasi Pärlijõkke, kuhu mõni aasta tagasi asutati Põlulas kasvatatud 
ebapärlikarbid, kuna vana asurkond on hävimas. Pärlikarbid vajavad eriti 
puhast vett, mida neil ei ole. Eesti pole nende torude asendamiseks mitte 
kunagi olnud mitte mingisugustki meedet. Kõik kohad on läbi uuritud. Mitte 
ühtegi ametnikku reostuse teema ei huvita! Valitsemajama katus jookseb läbi 
nagu sõel ja sees töötab Kuusalu valla muuseum. Ka teiste hoonete katused ei 
pea vett. 
Probleeme on kuhjaga nii Kolgas kui muudes mõisates.

PS! Kellelgi ei ole mõtet rääkida, et riigil pole raha (see on juba nagu 
mantra). Eestil on 5 miljardit kasutamata EL toetusi, mille ütles novembris 
otse välja Keit Pentus-Rosimannus.

Soovitan uuesti lugeda mu 14.03.2024 kirja.

Palun Teie vastust võimalusel hiljemalt 20.märtsil 2025.a.

Parimat!

Anu Koppel

5010966

Kontakt Triin Tomingas (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval E, 18. märts 2024 kell 
14:30:

Tere,

Kultuuriväärtuste säilimist toetavate meetmete ja rahastamisvõimaluste 
teemal tuleks Teil suhelda kultuuriministeeriumi kultuuriväärtuste 
osakonnaga, kes saab kommenteerida nii praeguseid võimalusi kui ka tuleviku 
väljavaateid ja toetuste prioriteete. Rahandusministeerium ega ka RTK antud 
valikutesse ei sekku ega meetmeid ei kujunda.

Heade soovidega,

Triin Tomingas

 <http://www.fin.ee/>

Triin Tomingas

talituse juhataja | Välisvahendite talitus

55662544 |  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Rahandusministeerium | Suur-Ameerika 1, 10122 Tallinn | www.fin.ee 
<http://www.fin.ee>

From: Laura Pikkoja <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, March 18, 2024 12:11 PM
To: Triin Tomingas <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Kolga Manor <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: toetused

Tere

Mina kahjuks üldist riigi strateegilist pilti ei oma ja seetõttu sellele 
küsimusele vastata ei oska. Mina tegelen 100% ainult Norra/EMP toetustega.

Strateegiline planeerimine on rahandusministeeriumi vedada, mistõttu Triin, 
palun vasta Anule või suuna küsimus õige inimeseni.

Parimat

Laura Pikkoja
Teenuse arendamise ekspert

Mob: +372 564 56576
Telefon: +372 663 1938
 <http://www.rtk.ee> www.rtk.ee
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Kolga Manor <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, March 15, 2024 11:06 AM
To: Laura Pikkoja <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: toetused

Tähelepanu!

Kiri saabus väljastpoolt ametit/RM valitsemisala. Palume linke ja faile 
mitte avada, kui kiri on saabunud tundmatult aadressilt!

Tere!

Norra asi on teada, aga palun vastust alljärgnevale:

Palun, kuna hakatakse koostama meetmeid eranditult ainult eramõisate 
restaureerimiseks ja ehitamiseks? Mingeid nn pehmeid tegevusi ei ole vaja, 
sest neid on niigi kõik kohad täis.

Lugupidamisega,

anu Koppel

Kontakt Laura Pikkoja (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >) kirjutas kuupäeval R, 15. märts 2024 kell 08:19:

Tere

Kahjuks ei ole tänasel päeval võimalik öelda kas üldse ja kui palju tuleb 
uue programmperioodi Norra/EMP meetmeid restaureerimiseks ja ehitamiseks. 
Nagu ma ka enne kirjutasin, siis see kõik oleneb paljudest erinevatest 
teguritest (ettekirjutatud valdkonnad doonorriikide poolt + riigi 
arengukavad/vajadused + kaetus teistest toetusmeetmetest jm).

Parimat

Laura Pikkoja
Teenuse arendamise ekspert

Mob: +372 564 56576
Telefon: +372 663 1938
 <http://www.rtk.ee> www.rtk.ee
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Kolga Manor < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Thursday, March 14, 2024 3:34 PM
To: Triin Tomingas < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>; 
Laura Pikkoja < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Re: toetused

Tähelepanu!

Kiri saabus väljastpoolt ametit/RM valitsemisala. Palume linke ja faile 
mitte avada, kui kiri on saabunud tundmatult aadressilt!

Tere!

Palun, kuna hakatakse koostama meetmeid eranditult ainult eramõisate 
restaureerimiseks ja ehitamiseks? Mingeid nn pehmeid tegevusi ei ole vaja, 
sest neid on niigi kõik kohad täis. Täiesti mõttetud tegevused.

Norra toetust pole vaja, kui see läheb jätkuvalt linnadesse. Tegelikult 
peaks edaspidi Norra raha suunama vaid eramõisatele.

Kultuuriministeeriumit ei tasu kuulata meetmete koostamise protsessi käigus, 
kuna nad lihtsalt ei tee mitte midagi min 10 aastat pärandi lõplikust 
lagunemisest päästmiseks. Olen  suhelnud, kantsleritega aga kahjuks on Heidy 
Purga nii ülbe, et ei vasta mu ühelegi kirjale ega kõnele. MKA käed jäävad 
samuti lühikeseks, kuna igal aastal jääb toetustest ilma enamik taotlejaist. 
Kümnetes miljonites on raha puudu. MKA küsib raha läbi ministeeriumi, aga 
ikka ei saa vajalikke summasid. Rahandusministeerium ehk riik peab  andma 
arhitektuuripärandi taastamise sihtotstarbega 100 miljonit aastas ja nii min 
10 aastat järjest. Ainult sel moel on võimalik arhitektuuripärand ära päästa 
enne, kui on lõplikult hilja.

MKA omandireformi rahastusest peab kohe välja viskama 50% omaosaluse nõude 
Harju- ja Tartumaal. Igal pool mujal on see 10%.

Lugupidamisega,

Anu Koppel

5010966

dipl.arhitektuuri restauraator

Kolga mõisa omanik

Eesti Omanike Keskliidu liige

Kontakt RTK EEAGrants veeb (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >) 
kirjutas kuupäeval N, 29. veebruar 2024 kell 10:10:

Tere

Norra/EMP uue programmperioodi uute valdkondade kokkuleppimisel tuleb leida 
parim lahendus arvestades rahastaja soove/etteantud teemasid ja riigi 
vajadusi. Valdkondade kokkulepete eestvedaja on rahandusministeerium. 
Rahandusministeerium kaardistab vajadused, arvestab ka riigi strateegiate ja 
arengukavadega. Valdkondade kokkuleppimisel/ vajaduste kaardistamisel 
suhtleb rahandusministeerium kindlasti teiste ministeeriumidega, kes 
suhtlevad siis omakorda oma valdkonna asutuste/inimestega sellel teemal 
sisendi saamiseks.

Tänud ettepaneku eest/ mure jagamise eest! Vajaduste kaardistamisel hoiame 
meeles.

Jooksvalt toetuste ja taotlemise kohta saab infot RTK kodulehelt: 
https://www.rtk.ee/

Ja info Norra/EMP kohta: 
<https://www.rtk.ee/toetused-ja-taotlemine/toetusfondid-ja-programmid/euroopa-majanduspiirkonna-ja-norra-toetused> 
https://www.rtk.ee/toetused-ja-taotlemine/toetusfondid-ja-programmid/euroopa-majanduspiirkonna-ja-norra-toetused

Parimat

Laura Pikkoja
Teenuse arendamise ekspert

Mob: +372 564 56576
Telefon: +372 663 1938
 <http://www.rtk.ee> www.rtk.ee
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Kolga Manor < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, February 27, 2024 11:25 AM
To: RTK EEAGrants veeb < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Re: toetused

Tähelepanu!

Kiri saabus väljastpoolt ametit/RM valitsemisala. Palume linke ja faile 
mitte avada, kui kiri on saabunud tundmatult aadressilt!

Tere!

Kes ja kus lepib kokku uute valdkondade asjad? Kas Rahandusministeerium ja 
RTK või veel mõni institutsioon?

Ettepanek. Uuel perioodil peab toetama eranditult igal aastal ainult 
eraomanike käes olevaid mõisaid, kuna vähemalt alates 2014.a. on need 
toetustega katmata, v.a. Muinsuskaitseameti sümboolsed summakesed ja natuke 
RTK raha, kus omafinantseering oli tohutult suur ehk 40%. Seepärast polnud 
enamusel võimalik taotledagi. Tegin mõned aastad tagasi mõisate rahastamise 
teemal magistritöö 80 mõisa näitel. Tulemus oli kohutav.

Riigi omandis olevad mõisad on korda tehtud riigi ja EL rahadega. Äsja tuli 
välja uus meede (RTK + Rahandusministeerium), kus riik jagab raha riigile 
tagasi ehk toetust saavad küsida ainult riik ja KOV-d. Täielik absurd!

Pärand laguneb väga kiiresti ja MKA väike raha ei aita kaasa isegi 
avariiliste olukordade lahendamisele. Seejuures peab uute meetmete 
omafinantseering olema maksimaalselt 10%, parem veel kui 5%. Tööde mahud on 
mõisates kohutavalt suured ja seltskond  arhitektuuripärandi taastamise 
entusiaste ei ole miljonärid.

Riigi poliitika on olnud palju aastaid see, et taome aga raha uude betooni 
(mõttetu laristamine), aga kõik vana ja väärtuslik las laguneb kuni on maa 
pealt pühitud.

Hakkame Omanike Keskliidu kaudu survestama.

Palun hoidke meid arengutega kursis!

Lugupidamisega,

Anu Koppel

5010966

dipl.arhitektuuri restauraator

Kolga mõisa omanik

Eesti Omanike Keskliidu liige

Kontakt RTK EEAGrants veeb (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >) 
kirjutas kuupäeval T, 27. veebruar 2024 kell 10:30:

Tere

Kultuuripärandit puudutav taotlusvoor „Muinsuskaitsealad ajaloolistes 
linnakeskustes“ on käesoleval Norra ja Euroopa Majanduspiirkonna 
programmperioodil 2014-2021 juba läbi viidud ja uusi taotlusi enam vastu ei 
võeta. Uus programmperiood (2021-2028) on käivitumas, täpsemaid valdkondi 
hakatakse alles kokku leppima ja projektide rakendamiseni/ esimeste 
taotlusvoorudeni kulub kindlasti veel üsna palju aega (umbkaudne pakkumine, 
et kõige varem 2026).

Parimat

Laura Pikkoja
Teenuse arendamise ekspert

Mob: +372 564 56576
Telefon: +372 663 1938
 <http://www.rtk.ee> www.rtk.ee
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Kolga Manor < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, February 26, 2024 7:03 PM
To: RTK EEAGrants veeb < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: toetused

Tähelepanu!

Kiri saabus väljastpoolt ametit/RM valitsemisala. Palume linke ja faile 
mitte avada, kui kiri on saabunud tundmatult aadressilt!

Tere!

Avastasin 
https://eeagrants.org/topics-programmes/culture-civil-society-good-governance-and-fundamental-rights-and-freedoms/culture 
ja seal on kirjas, et

Paljud kultuuripärandi objektid kannatavad liiga vähese rahastamise all. 
Kultuuripärandi objektide hooldamine ja taastamine ei ole mitte ainult 
odavam, vaid ka investeerimine ja kultuuripärandi haldamine võib edendada 
säästvat arengut. See hõlmab suurenenud 
<http://www.europanostra.org/our-work/policy/cultural-heritage-counts-europe/> 
kultuuriturismi, uusi töökohti, innovatsiooni ja atraktiivsust edasiste 
investeeringute jaoks .'

Kuna sellel kodulehel pole öeldud, et taotleda saavad ainult riigid või 
riigiasutused, siis paluks mulle saata taotluse vorm.

Lugupidamisega,

Anu Koppel

5010966

  _____

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud 
teavet. Kui te ei ole selle kirja adressaat, palun võtke ühendust saatjaga 
ning kustutage e-kiri arvutist.
This e-mail may contain information which is classified for internal use. If 
you are not the intended recipient of this message, please notify the sender 
immediately and delete the message.

  _____

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud 
teavet. Kui te ei ole selle kirja adressaat, palun võtke ühendust saatjaga 
ning kustutage e-kiri arvutist.
This e-mail may contain information which is classified for internal use. If 
you are not the intended recipient of this message, please notify the sender 
immediately and delete the message.

  _____

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud 
teavet. Kui te ei ole selle kirja adressaat, palun võtke ühendust saatjaga 
ning kustutage e-kiri arvutist.
This e-mail may contain information which is classified for internal use. If 
you are not the intended recipient of this message, please notify the sender 
immediately and delete the message.

  _____

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud 
teavet. Kui te ei ole selle kirja adressaat, palun võtke ühendust saatjaga 
ning kustutage e-kiri arvutist.
This e-mail may contain information which is classified for internal use. If 
you are not the intended recipient of this message, please notify the sender 
immediately and delete the message.

P Säästa loodust ja ära prindi seda e-kirja!

  _____

Käesolev e-kiri võib sisaldada asutusesiseseks kasutamiseks tunnistatud 
teavet.
This e-mail may contain information which is classified for official use.