Subject: Vs: KOV dokumendiregistrite teema
From: "Lemmi Kann" <[email-masked]>
To: "Maire Iro - AKI" <[email-masked]>
Date: Wed, 22 Apr 2026 10:00:33 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere, Maire!

Suur tänu kiire infojagamise eest!
Elve Adamsoni ettekanne on tõeliselt huvitav! Ja väga hea sissevaade KOVide 
dokregistrisse.
Mis on meie loo fookus - KOVi ametnike soov ja praktika piirata juurdepääsu 
dokumentidele, millele pole õigust seda teha, aga pannakse ikka. Adamsoni 
ettekandest näiteks selgub, et mõnikord otsitaksegi tikutulega seaduslikku 
alust, et seda saaks teha.

Mida meil loo tegemiseks väga vaja oleks:

1.	Statistikat, kui palju on AKIle esitatud kaebusi dokumentide põhjendamatu 
salastamise kohta - kas see on eraldi olemas?
	Alternatiiv - kõik kaebused ja hinnanguline osakaal, kui palju neist 
puudutavad alusetut salastamist.
	Kas on olemas näiteks kümne aasta stat? Või isegi rohkem?
2.	Konkreetseid näiteid AKI menetlustest dokide salastamise kohta - 
eelistatavalt sellised, kus salastamine pole olnud ekslik, vaid KOV/ametnik 
on teadlikult püüdnud doki sisu avalikkuse eest varjata.

Kas need asjad on tehtavad?
Vastusest sõltub see, kuidas looga edasi minna.
Järgmine etapp on juba konkreetsed küsimused, ilmselt Elve Adamsonile - 
temaga oleks tore rääkida 🙂

Ette tänades
Lemm

  _____

Saatja: Maire Iro - AKI <[email-masked]>
Saadetud: teisipäev, 21. aprill 2026 18:00
Adressaat: Lemmi Kann <[email-masked]>
Teema: KOV dokumendiregistrite teema

Tere, Lemmi!

Saadan taustamaterjale kohalike omavalitsuste dokumendiregistrite teemal:

*	Sügisene pressiteade: 
<https://www.aki.ee/uudised/andmekaitse-inspektsioon-seiras-kohalike-omavalitsuste-dokumendiregistreid> 
Andmekaitse Inspektsioon seiras kohalike omavalitsuste dokumendiregistreid | 
Andmekaitse Inspektsioon
*	Seire kokkuvõte: 
<https://www.aki.ee/2025-aasta-kohalike-omavalitsuste-dokumendiregistrite-seire-kokkuvote> 
2025. aasta kohalike omavalitsuste dokumendiregistrite seire kokkuvõte | 
Andmekaitse Inspektsioon
*	Aastaraamatu peatükk: 
<https://aastaraamat.aki.ee/aastaraamat-2025/kohalike-omavalitsuste-dokumendiregistrite-seire> 
Kohalike omavalitsuste dokumendiregistrite seire | Andmekaitse Inspektsiooni 
aastaraamat
*	Konverentsi ettekande järelvaatamine: Andmekaitse Inspektsiooni avaliku 
teabe seire kokkuvõte, A2 konverents 
<https://www.youtube.com/watch?v=nCyQ2hFgx-M>

Anna märku, mis mõtted selle pinnalt tekivad ja siis saame edasi vaadata.

Heade soovidega

Maire Iro
Avalike suhete nõunik
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

5385 4644, 627 4136

ERAELU KAITSE JA RIIGI LÄBIPAISTVUSE EEST
Tatari 39 | 10134 Tallinn | Eesti
 <https://www.linkedin.com/company/estonian-data-protection-inspectorate/> 
LinkedIn |  <https://www.youtube.com/@andmekaitse> YouTube
 <https://www.aki.ee/>