Subject: Tervisekassa pressiteade: Küsi eksperdilt: 29. aprillil toimub laste vaktsineerimise teemaline infotund
From: "Evelin Kruusalu" <[email-masked]>
To: "press" <[email-masked]>
Cc: "Evelin Kruusalu" <[email-masked]>
Date: Tue, 23 Apr 2024 05:18:10 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada. 	
  
Tervisekassa
PRESSITEADE
23. aprill 2024

Küsi eksperdilt: 29. aprillil toimub laste vaktsineerimise teemaline
infotund

Tervisekassa korraldab esmaspäeval, 29. aprillil kell 19 laste
vaktsineerimise teemalise infotunni, kus lapsevanemate küsimustele
vastavad arstid. Küsimusi riikliku immuniseerimiskava vaktsiinide ja
unustatud nakkushaiguste kohta saab arstidele esitada kuni 26. aprillini.

Terviseameti andmetel on 2023. aasta seisuga Eestis ligikaudu 25 000 kuni
16-aastast last õigeaegselt vaktsineerimata. Tervisekassa vaktsineerimise
teenusejuhi Hanna Jäe sõnul võisid pandeemia ajal jääda osal lastel
vaktsineerimised õigel ajal tegemata, kuna nakkusohu tõttu oli juurdepääs
arstiabile raskendatud. „Samas on kindlasti lapsevanemate hulgas ka neid,
kes soovivad vaktsiinide ja vaktsineerimise kohta rohkem infot. Seepärast
korraldame infotunni, kuhu oleme palunud inimeste küsimustele vastama
valdkonna parimad eksperdid,“ ütles Hanna Jäe.
 
Infotunnis vastavad inimeste küsimustele Tallinna Lastehaigla
pediaatriakliiniku juhataja, lastearst dr Reet Raukas, Medicum
Tervisekeskuse perearst dr Tommi Ründal ja Lääne-Tallinna Keskhaigla
nakkuskliiniku ülemarst dr Kersti Kink.

Lastearst dr Reet Raukas paneb lapsevanematele südamele, et riiklikust
vaktsineerimiskalendrist kinni peetaks ning vajalikke vaktsineerimisi
mõjuva põhjuseta edasi ei lükataks. „Haiguse ennetamine on alati ohutum ja
parem, kui riskida nakatumisel haiguse tõsiste tagajärgede ja
tüsistustega. Soovitame kõigil lapsevanematel vaadata koos oma perearsti
või pereõega üle, milliste vaktsiinide tegemine kas pandeemia või mõne muu
põhjuse tõttu edasi lükkus või ära jäi ning teha need esimesel
võimalusel,“ ütles dr Reet Raukas. „Tänu vaktsineerimisele ei ole me
mitmeid lastele väga ohtlikke nakkushaigusi Eestis ammu näinud ja kõik
soovime, et see nii ka jääks.“

Riikliku immuniseerimiskava eesmärk on tagada laste ja noorukite õigeaegne
vaktsineerimistega hõlmatus. Selleks hangib riik kõik kavas ettenähtud
vaktsiinid. 

Eestis võimaldatakse tasuta vaktsineerimist lastele ja noortele
tuberkuloosi, B-viirushepatiidi, rotaviirusnakkuse, difteeria, teetanuse,
läkaköha, punetiste, leetrite, mumpsi, lastehalvatuse, HPV ja b-tüübi
hemofiilusnakkuse vastu. Täiskasvanuid vaktsineeritakse
difteeria-teetanuse vastu iga kümne aasta tagant. Samuti võimaldatakse
tasuta gripivaktsiini riskirühmadele, sh kuni 7-aastastele lastele.

Eesti laste hõlmatus riikliku immuniseerimiskava vaktsineerimistega on
Terviseameti andmetel viimastel aastatel järsult vähenenud. WHO
soovitusliku 95% asemel on Eestis mitmete vaktsineerimistega hõlmatus juba
70% piirimail. Ekspertide hinnangul tähendab see tõsist ohtu uute
haiguspuhangute tekkeks. 

Infotundi saab jälgida otseülekandena veebis Tervisekassa Facebooki lehe
vahendusel: https://www.facebook.com/tervisekassa. Ekspertidele saab
esitada küsimusi ette kuni 26. aprillini. Küsimusi saab postitada
aadressil: https://forms.gle/UtNgV4QnLHiR5CiH8

Oma lapse vaktsineerimiskalendrit näeb siit:
www.vaktsineeri.ee/laste-vaktsineerimine 

Pressiteate edastas:

 
	 
	EVELIN KRUUSALU
Peaspetsialist
Tervisekommunikatsiooni osakond

T: 56242708
E: [email-masked]
Lastekodu 48,Tallinn
       <https://www.youtube.com/channel/UC65du1Kajk0qvua45iRyquw>
<https://www.tervisekassa.ee/blogi>