Subject: Huvide deklaratsioonide registri üleminek uude keskkonda
From: Kätlin-Chris Kruusmaa - JUSTDIGI <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "info - HARNO" <[email-masked]>, "HM - HTM" <[email-masked]>, "Kohtute Infoteenistus - KOHTUD" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <mi
Date: Tue, 30 Jun 2026 09:51:16 +0300

Tere

Käesolev kiri on Teile suunatud põhjusel, et korruptsioonivastase seaduse
kohaselt on Teie asutus huvide deklaratsioonide registris pädev asutus.

Anname teada, et uues huvide deklaratsioonide registris avaneb pädevatele
asutustele deklarantide sisestamise ja haldamise teenus 26. juunil 2026.

Uude huvide deklaratsioonide registrile pääseb edaspidi ligi läbi Eesti
teabevärav eesti.ee. Teenuse kaudu saavad pädevad asutused sisestada ja
hallata nende isikute andmeid, kellel on korruptsioonivastase seaduse
alusel huvide deklaratsiooni esitamise kohustus. Selleks, et pädeva
asutuse töötaja saaks registris deklarante sisestada ja hallata, peab
asutuse esindamise õigusega isik andma talle eesti.ee keskkonnas vastava
volituse. Volituse andmine toimub eesti.ee volituste keskkonnas ehk
Pääsukeses.

Lähtudes huvide deklaratsioonide registri põhimääruse §-st 11 vastutab
deklarantide haldur registrisse kantud andmete korrektsuse eest. Pädeva
asutuse poolt sisestatud andmetest sõltub, kellele tekib registris huvide
deklaratsiooni esitamise kohustus ning kellele saadetakse vastavad
teavitused. Seetõttu on oluline, et registris oleksid õiged ja ajakohased
andmed.

See tähendab, et esmalt peab asutuse esindusõiguslik isik:

1.	minema eesti.ee keskkonda;
2.	valima asutuse, mille nimel volitus antakse;
3.	avama volituste teenuse ehk Pääsukese;
4.	andma deklarantide haldamisega tegelevale töötajale õiguse teha
huvide deklaratsioonide registris pädeva asutuse toiminguid.

Alles pärast vastava volituse andmist saab deklarantide haldur uues huvide
deklaratsioonide registris asutuse nimel toiminguid teha.

Alates 26. juunist 2026 tuleb minna eesti.ee keskkonda ja valida huvide
deklaratsioonide registri teenus. Teenusesse saab siseneda isik, kes on
asutuse esindusõiguslik isik või kellele on Pääsukeses antud pädeva
asutuse nimel vastav volitus. Ilma volituseta ei saa töötaja asutuse nimel
deklarante sisestada ega hallata.

Seega, deklarantide halduril tuleb:

1.	siseneda huvide deklaratsioonide registrisse eesti.ee kaudu;
2.	kontrollida, kas asutuse deklarantide nimekiri on korrektne;
3.	lisada registrisse isikud, kellel on huvide deklaratsiooni
esitamise kohustus, kuid ei ole nimekirjas;
4.	lõpetada nende isikute kohustus, kellel deklaratsiooni esitamise
kohustust enam ei ole;
5.	kontrollida deklarantide andmeid ja rolli seost asutusega.

Deklarantide sisestamine ja haldamine on oluline selleks, et huvide
deklaratsiooni esitamise kohustus oleks registris õigesti kajastatud ning
deklarantidele jõuaksid õiged teavitused.

Huvide deklaratsioonide register liigub e-MTA keskkonnast eesti.ee-sse
etapiviisiliselt. Käesolev muudatus puudutab eelkõige registri
kasutuskeskkonda ja pädevate asutuste töökorraldust. Deklarantide sisuline
kohustus ei muutu. Isikud, kellel on seadusest tulenev kohustus huvide
deklaratsioon esitada, peavad seda tegema ka edaspidi. Samuti vastutab
deklarant jätkuvalt esitatud andmete õigsuse eest.

Palume asutustel pärast teenuse avanemist 26. juunil 2026 esimesel
võimalusel:

*	veenduda, et deklarantide haldurile on Pääsukeses vajalik volitus
antud;
*	kontrollida üle oma asutuse deklarantide nimekiri;
*	teha registris vajalikud parandused ja täiendused.

Täpsemad kasutusjuhised ja korduma kippuvad küsimused tehakse
kättesaadavaks enne teenuse avanemist või hiljemalt teenuse avanemise
ajaks veebilehel www.korruptsioon.ee <http://www.korruptsioon.ee>  ja
<http://www.justdigi.ee> www.justdigi.ee

Kui volituse andmisel või registri kasutamisel tekib küsimusi, palume
pöörduda:

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Lugupidamisega

Kätlin-Chris Kruusmaa

Korruptsiooniennetuse poliitika tiimijuht

Kriminaalpoliitika osakond

Justiits-ja Digiministeerium

5383 0253 [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.justdigi.ee <http://www.justdigi.ee/>   | Suur-Ameerika 1, Tallinn