Subject: Teabepäring ja märgukiri
From: "Martin Noorsalu" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Tue, 25 Jun 2024 00:18:43 +0300

Tere!

Palume Teie vastuseid seoses Tervisekassa teenusega 3073 "vedu 
helikopteriga" alljärgnevalt:

1.	Kas Tervisekassa teenusele 3073 "Vedu helikopteriga" on kohaldatav 
kopteri kiirabiteenuse sertifikaadi omamise nõue vastavalt KOMISJONI 
RAKENDUSMÄÄRUS (EL) 2023/1020
2.	 Kas Tervisekassa teenusele 3073 "Vedu helikopteriga" on tõlgendatav kui 
kopteri kiirabilend(HEMS) vastavalt KOMISJONI RAKENDUSMÄÄRUS (EL) 2023/1020 
„61. „Kopteri kiirabilend (HEMS)“
3.	Vastavalt manuse lisatud 31.08.2023 nr 2.1-23/6336-2 kirjas PERH toob 
välja, et "Patsientide transportide teostamisel kopteriga on kasutuses 
kiirabiauto tavapärane varustus, mis on samuti määrusega kooskõlas ja info 
selle kohta on vabalt leitav." - kas antud varustus on sertifitseeritud 
kasutamiseks lennuvahendis ja kas olete seda kontrollinud?
4.	Kas ja millised nõuded kehtivad 3073 "vedu helikopteriga" teenuse 
meeskonnaliikmete osas? PERH on vastanud, et "Meie personali koolitus vastab 
riiklikule kiirabitöötaja koolitus nõuetele, lisaks on SA Põhja-Eesti 
Kiirabikeskuse Reanimobiiliosakonna töötajad läbinud HUET koolituse (enamus 
nüüd juba Revali Merekoolis, varem käisime Soomes)." - kas antud koolitused 
on pädevad?
5.	Palume kontrollida PERH-i poolt kasutatavat varustust kopteri lendude 
osas koostöös PPA lennusalgaga kuna leiame, et patsientide tervise ning 
lennuohutuse huvides peab olema antud lendude teostamine vastavuses EU 
komisjoni rakendusmääruse või mõne muu siseriikliku regulatsiooniga. Ku 
kasutatakse mõnda muud siseriikliku regulatsiooni palume teie viidet 
sellele.

Tervitustega!

Martin Noorsalu

Juhatuse liige
MTÜ Eesti Kiirabikopter