Subject: Ettevõtlusorganisatsioonide pöördumine erakopeerimise tasumäärade tõstmise eelnõu kohta - palume kohtumist
From: "Marko Udras" <[email-masked]>
To: "Liisa-Ly Pakosta - JUSTDIGI" <[email-masked]>
Cc: "Mait Palts" <[email-masked]>, "Nele Peil" <[email-masked]>,'Tõnu Väät' <[email-masked]>,Doris Põld, ITL <[email-masked]>,Keilin Tammepärg (ITL) <[email-masked]>, "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>, "Alex Luik - JUSTDIGI" <[email-masked]>
Date: Thu, 21 May 2026 17:04:50 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Eesti Kaubandus-Tööstuskojale, Eesti Kaupmeeste Liidule, Eesti E-kaubanduse 
Liidule ning Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidule teeb 
muret eelnõu, millega tõstetakse nutitelefonide erakopeerimise tasumäär 
praeguselt 3,5 eurolt 6 euroni ning arvutite, väliste kõvaketaste ja 
salvestusfunktsiooniga telerite pealt makstavat tasumäära 0,5 euro võrra.

Andsime eelnõu kooskõlastusringil Justiits- ja Digiministeeriumile teada, et 
ei toeta eelnõud, sest erakopeerimise tasumäärade tõstmine ei ole kooskõlas 
muutunud tarbimisharjumustega ning suurendab ebaausa konkurentsi riski. 
Lisaks tõime välja, et tasumäärade tõstmise asemel tuleb keskenduda sellele, 
kuidas kehtivate tasumäärade piires koguda kokku praegusest suuremas mahus 
erakopeerimise tasu.

Tänaseks oleme saanud eelnõu kooskõlastustabeli, mille kohaselt ei võtnud 
ministeerium arvesse ettevõtlusorganisatsioonide ettepanekuid. Samuti 
teavitati meid, et eelnõu on plaanis lähiajal saata Vabariigi Valitsusele.

Kuna näeme erakopeerimise tasu kogumise süsteemis ja eelnõus mitmeid 
kitsaskohti, palume Teil leida võimalus kohtuda lähiajal 
ettevõtlusorganisatsioonidega, et arutada erakopeerimise tasu teemat enne 
tasumäärade tõstmise eelnõu saatmist Vabariigi Valitsusele.

Lisame kirjale ettevõtlusorganisatsioonide ühispöördumise, kus on meie 
seisukohad ja ettepanekud täpsemalt välja toodud.

Parimate soovidega

Marko Udras

Poliitikakujundamise ja õigusosakonna juhataja

Eesti Kaubandus‑Tööstuskoda

E‑post

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Tel

 <tel:+372%20604%200070> +372 604 0070

 <https://www.koda.ee/>

 <https://www.koda.ee/> www.koda.ee    <https://www.ettevotluskonkurss.ee/> 
www.ettevotluskonkurss.ee   <https://enterprise-europe.ee/> 
www.enterprise-europe.ee

 <http://www.facebook.com/kaubanduskoda>

 <https://www.linkedin.com/company/ecci/>

 <http://www.enterprise-europe.ee/>

 <https://een.ec.europa.eu/>