Subject: RHK
From: "Ruth Erm" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Tue, 14 Oct 2025 12:55:57 +0300

Tere!

Klassifikaatorite ja koodiloendite koordinatsioonikogusse on saadetud
RHK-10 muudatusettepanek, mille saadame edasi RHK-10 omanikule.

Lisan siia ühe ettepaneku RHK-10 koodi nimetuse korrigeerimiseks Praegu :
Z51.5 Palliatiivhooldus .
WHO definitsioon : Palliative care is specialized medical care aimed at
improving the quality of life for patients with serious, chronic, or
life-limiting illnesses by addressing physical, emotional, social, and
spiritual needs.
Eesti Ravijuhendis ka pikem selgitus palliatiivravi olemusest :
Palliatiivne ravi on interdistsiplinaarne terviklik aktiivne ravi, mis on
suunatud elu ohustava ja elukvaliteeti halvendava tervisliku seisundiga
patsientide ja nende lähedaste elukvaliteedi parandamisele elu lõpuni kogu
haiguse vältel. Palliatiivse ravi eesmärk on aegsasti märgata, hinnata ja
ravida haigusest ning selle ravist tingitud valu ja teisi kehalisi
vaevusi, samuti leevendada psühhosotsiaalseid ja hingelisi kannatusi. (
<https://ravijuhend.ee/tervishoiuvarav/juhendid/172/palliatiivse-ravi-juhe
nd-i-osa-sumptomaatiline-ravi> Palliatiivse ravi juhend (I osa).
Sümptomaatiline ravi - Ravijuhend)
Seega on RHK- 10 sõnastus eksitav ja väidetavalt põhjustab ka patsientides
segadust ( et mis mõttes hooldus- kas mind enam ei ravitagi?)
 ICD-11-s on siin :  <https://icd.who.int/browse/2025-01/mms/en> ICD-11
for Mortality and Morbidity Statistics Contact with health services for
nonsurgical interventions not involving devices rubriigis  kood :  Code:
QB9B
 Teen ettepaneku ( teades, et palliatiivravi spetsialistid vajadusel
toetavad)  muuta RHK-10 loendis koodi nimetust :  Z51.5 Palliatiivravi ,
ehk toetav ravi  (
<https://sonaveeb.ee/search/unif/dlall/dsall/palliatiivravi/1/est> Otsing
- palliatiivravi) .

Koordinatsioonikogu nimel
Ruth Erm