Subject: Päring kohtumenetluste andmete kasutatavuse kohta LSV majandusliku kulu uuringus
From: Kärt Lüütsepp <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Wed, 26 Aug 2026 14:00:53 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kirjutan Teile seoses uuringuga „Lähisuhtevägivalla koormus ja majanduslik 
kulu Eestis“, mille tellis Arenguseire Keskus ning mida viib läbi Civitta 
Eesti AS.

Uuringu eesmärk on hinnata lähisuhtevägivallaga kaasnevat majanduslikku kulu 
Eestis, hõlmates nii avaliku sektori kulusid kui ka kannatanute isiklikke 
kulusid. Ühe uuritava kululiigina käsitleme lähisuhtevägivalla tõttu 
tekkinud õiguskulusid, mille kannatanu on tasunud ise.

Palume teada, kas 2025. aasta tsiviilkohtumenetluste andmetes on võimalik 
eristada:

1.	lähisuhtevägivallaga seotud menetlusi;
2.	menetlusi, milles isik kasutas enda palgatud lepingulist esindajat, riigi 
õigusabi korras määratud esindajat või osales ilma esindajata;
3.	lepingulise esindaja kasutamise korral menetluses nõutud või kohtu poolt 
välja mõistetud esindajakulu summat.

Soovime esmalt teada, kas nimetatud tunnused on kohtute menetlusandmetes 
olemas ning kas nende põhjal oleks võimalik koostada anonüümseid 
koondandmeid. Andmete olemasolu korral täpsustame järgnevas andmepäringus 
soovitud näitajad, jaotused ja ajavahemiku.

Kui kirjeldatud andmete eest vastutab mõni teine asutus või üksus, oleksime 
tänulikud, kui annaksite teada, kelle poole peaksime päringuga pöörduma.

-- 

Heade soovidega

Kärt LüütseppSpetsialist

+37253440687Riia 
24a, Tartu, Eesticivitta.com 
<https://civitta.com/>
  <https://signature.civitta.com/assets/civitta-logo-signature-bg.png?v=1>
In short, meant just for you. Don’t send around.
The information contained in this email (including attachments) is intended 
only for the party to whom it is addressed. It may contain confidential 
information. If you are not the intended addressee, you may not copy or 
otherwise use, and disclose this information to any other party. If you have 
received this transmission in error, please notify the sender by e-mail and 
delete all copies of the material immediately.