Subject: Mehitamata vabalennuõhupall - 25. juuli
From: "Kea Toi" <[email-masked]>
To: "'Rauno Gordon'" <[email-masked]>
Cc: "'supervisor'" <[email-masked]>
Date: Tue, 21 Jul 2026 14:35:02 +0300

Teie 15.07.2026

Meie 21.07.2026 nr 13.7-3/26/12464-2

Tere

Käesolevaga kooskõlastab Transpordiamet lähtuvalt Teie poolt 15.07.2026
esitatud taotlusest ning 21.07.2026 edastatud täiendavast informatsioonist
kerge mehitamata vabalennuõhupalli taevasse laskmise järgmistel
tingimustel:

*	Lendu lastakse üks mehitamata vabalennuõhupall.
*	Lennutamise alguse aeg: 25.07.2026 kell 12:00 (kohalik aeg)
*	Lennutamise stardikoht: Nurmatsi, Keava, Raplamaa (585647N
0245332E)
*	Lennu kestvus: umbes 2 tundi
*	Kerge mehitamata vabalennuõhupalli lähtestamisest tuleb teavitada
Lennuliiklusteeninduse AS vahetuse vanemalt telefonil +372 625 8254
vähemalt 10 minutit enne planeeritava lennu algust. Edastada tuleb
järgmine informatsioon:

*	lennutamise täpne algusaeg ja orienteeruv lennu kestus;
*	eeldatav trajektoor (võimalusel edastada prognoositav
liikumistrajektoor enne lendu meiliaadressile [email-masked]);
*	eeldatav maksimaalne lennukõrgus;
*	mehitamata vabalennuõhupalli lendu laskmise koht;
*	suurus (sh, et tegemist on kerge õhupalliga) ja värvus;
*	muu küsitud informatsioon.

*	Kerge mehitamata vabalennuõhupalli käitamise eest vastutav isik on
kohustatud teavitama vahetuse vanemat koheselt, kui õhupalli lend on
lõppenud (kui lõpuaeg on teada).
*	Mehitamata vabalennuõhupalli ei tohi käitada nii, et palli või
mõni selle osa (kaasa arvatud kasulik koorem) kokkupõrkel maapinnaga tekib
oht asjaomase lennuga mitte seotud inimestele või nende varale.

Mehitamata vabalennuõhupalli käitamise eest vastutab VAAL Airships OÜ.
Kontaktisik on Rauno Gordon, tel. 53405959.

Lugupidamisega

Kea Toi

ATS inspektor

Lennuliiklusteeninduse ja lennuväljade osakond

Transpordiamet

+372 58529036

 <http://www.transpordiamet.ee> www.transpordiamet.ee