Subject: FW: Lõunasadama 1 teeprojekti märkustest
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 25 Mar 2025 14:54:05 +0200

Palun reg

From: Arvo Vahtra <[email-masked]>
Sent: Tuesday, March 25, 2025 11:37 AM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: Vs: Lõunasadama 1 teeprojekti märkustest

Tere.

Punkt 1 osas täiendasin alust killustikuga ja sai laiendatud riba 1m-ni,
et oleks võimalik korralikult ehitada.

Punk2 juures lisasin liiklussaare ristlõike joonisele liivaluse ehk siis
muutsin täiskonstruktsiooniks. Kitsamates kohtades poleks otstarbekas
olemasolevat tee muldkeha liiva välja kaevata ja asendada see uuesti
liivaga. Pean silmas seda violetse tooniga katendi laienduse lõiku.

Punkt 3 juures lisasin ka seletuskirja mahasõidu uuendatava osa asfaldiga
katmiseks konstruktsioon tüüp 6.

Arendaja poolt allkirjastab lepingu AS Esteve esindaja Üllar Raad.

Projekti kaust lisatud lingi alla. Kas 16mb fail on sobilik või peaks veel
mahtu vähendama. Vähendamiseks saaks näiteks osad dwg ära jätta.

<https://tinterprojektee.sharepoint.com/:u:/g/EeIzmJizEzZJni_hyrdQ4xoBVlGj
7ooNAygqiK0oiRZo3g?e=jG9ZfN>  1724TP_PP_Kadakaranna.asice

Arvo Vahtra

OÜ Tinter-Projekt

Saatja: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: esmaspäev, 24. märts 2025 10:28
Adressaat: Arvo Vahtra <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Lõunasadama 1 teeprojekti märkustest

Tere,

1.	Tingmärkide kohaselt tähistab magenta värv „projekteeritud
sõidutee asfaltkate“, kuid tegelikult osaliselt laiendatakse kogu
katendit,  mida ei saa asendada kitsa asfaltkatte ribaga, mis ei saa isegi
tihendada. Selles ulatuses, kus toimub sõidutee laiendamine, peab olema
välja ehitatud täiskatend, sest peenrale asfaldi lisamine ei ole piisav.

2.	Lõikes A-A peab olema AP järgi  täiskontruktsioon, aga ristlõikel
ei ole.

3.	Palun pruuni värviga mahasõit viia asfaltkatte alla, et ei rikuks
ära uut katet. See on üldine põhimõte, kahjuks ei märganud kohe.
4.	 Teeületuskoht on planeeringukohane lahendus, mis on vajalik
rajada ja on arendaja kohustus.

Palun allkirjastage korrigeeritud projekt koos IKÕ joonistega (ilma lisade
ja ref-ideta mahu vähendamiseks) ja edastada lepingu sõlmimiseks. Olen
ette valmistamas lepingut, mis sõlmitakse arendaja ja TRAM vahel, mis Teie
jaoks on projekti kooskõlastus, st eraldi projekti kooskõlastust ei tule.

Kes on huvitatud isiku poolne lepingu allkirjastaja?

Tervitades, Krista Einama

From: Arvo Vahtra <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, March 18, 2025 1:25 PM
To: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Lõunasadama 1 teeprojekti märkustest

Tere.

Peale tagasiside venimist puhkuste ja muudel põhjustel saadan täiendatud
projekti uuesti kooskõlastusse.

Vald on väljastanud oma seisukoha bussipeatuste ühendamise osas. Dokument
paikneb projekti lisade kaustas. Samuti on seal muud selgitavad
materjalid.

<https://tinterprojektee-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/arvo_tinterproje
kt_ee/EXB_0-z8EmlKifIfyKvwyvoBC0oEbqjs5bP2rI3P03svVw?e=6SKV1E>
1724TP_kadakaranna.zip

Arvo Vahtra

OÜ Tinter-Projekt

Saatja: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: reede, 24. jaanuar 2025 08:38
Adressaat: Arvo Vahtra < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Teema: RE: Lõunasadama 1 teeprojekti märkustest

Tere,

Kas kesksaarel  otstesse  on ette nähtud graniitäärkivid?

Otsisin joonistelt kesksaarega seotud tingmärke, kuid ei leidnud. Palun
lisage.

Tervitades

Krista Einama

From: Arvo Vahtra < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, January 14, 2025 6:26 PM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Vs: Lõunasadama 1 teeprojekti märkustest

Tere.

Selle IKÖ joonisega juhtus tehniline aps, et viirutus jalgtee katte taha
kadus. See on juba likvideeritud.

Vallaga koostöö teemapüstituse saatsin abivallavanemale
mõtlemiseks-arutamiseks edasi. Projekteerija ei saa siin otseselt midagi
teha nende nõudmiste peale. Tellija osas saan öelda, et antud juhul on
probleemiks oluline mahtude laienemine st avalikult kasutatava rajatise
ehitamine, mis laoplatsiga praktiliselt seotud pole.

Ülekäigukoha valgustus valmis toote näol kus toide tuleb päikesepaneelist
on ilmselt võimalik ja selle pakun tellijale välja. Kaabli vedu sinna
ülekäigukohta oleks majanduslikult üsna ebamõistlik.

Arvo Vahtra

OÜ Tinter-Projekt

Saatja: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: teisipäev, 14. jaanuar 2025 14:20
Adressaat: Arvo Vahtra < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Teema: RE: Lõunasadama 1 teeprojekti märkustest

Tere,

Koostööd ja IKÕ joonist puudutavad tähelepanekud e-kirja sees punase
värviga.

Lugupidamisega

Krista Einama

From: Arvo Vahtra < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, January 8, 2025 10:24 AM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Vs: Lõunasadama 1 teeprojekti märkused

Tere.

Käsitlesin valgustuse ning KOV-iga koostöö teemat seletuskirja
kergliiklustee alajaotises.

Olles suhelnud abivallavanem Erki Ruben’ga projekti teemal ja sain info,
et vallal on plaanis lähiaastatel teha hange JJT projekteerimiseks ning
ehitamiseks. Selle kulgemise suund on antud ülekäigukohast Soomepoiste tee
ning edasi linna poole. See suund mis maa poole läheb, lähiaastate
plaanidesse hetkel ei mahtuvat.

Muus osas ei saa sellest koostöö küsimusest aru.

Võimalik, et see JJT ühendus ehitatakse hoopis Soomepoiste tee ja
Padise-Paldiski tee ringristmikuks ümberehituse käigus, mis toimuks
Tallinna Sadama ning ESTEVE koostöö käigus.

Lisasin kirjale ka uuendatud IKÖ plaani.

Arvo Vahtra

OÜ Tinter-Projekt

Saatja: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: neljapäev, 19. detsember 2024 10:27
Adressaat: Indrek Lensment < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Koopia: Arvo Vahtra < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Teema: FW: Lõunasadama 1 teeprojekti märkused

Tere,

Olete korrektselt arvestanud märkustega, kuid mõned täpsustavad küsimused:

1.	Kas teeületuskoht vajab valgustamist? Teeületuskoha valgustamise
hindamine on käesoleva projekti teema ja tuleb hinnata vajadust, vt
Riigimaanteede valgustamise juhise tabel väljavõttena toodud.

Põhjendus, mis oli seletuskirjas, tuleks korrigeerida. Detailplaneeringud
ei ole tihiti ajakohased, ka norm on muutuv. Lähtuda kehtivast normist ja
valgustamise juhisest.

2.	Kus leian vastuse: Projektis palun teha koostööd KOV-ga Mereääre
bussipeatustega ühendamiseks. Hetkel pole arvestatud.

Koostöö teema puudutab Paldiski suuna perspektiivset JJT projekteerimist
ja see on arusaadav, lahendatakse PT ja eraldi projektiga. Koostööd KOV-ga
tuleks teha paremale poole jääva bussipeatuse osas. Kui käesoleva
projektiga kavandatud KLT ehitatakse välja enne kui perspektiivne JJT,
siis vähemalt paremale poole jääv bussipeatus tuleks ära ühendada. Palun
valla seisukohta.

3.	IKÕ plaanile mõned tähelepanekud: Näidis lisas.

*	Palun IKÕ joonisel näidata JJT ala nagu näidisjoonisel. Hetkel
jääb JJT alune ala välja, on näidatud ainult 1m JJT ääres.
*	Eemaldada üleliigne info, mis ei puutu IKÕ ala seadmisesse, nagu
liikluskorraldus, piire, markeering, mõõtkett,
*	Eemaldada ka viide kilometraažile.

*	Tabelis üks veerg ülearu;
*	Joonis on notariaalse lepingu sõlmimiseks, st eemaldada ülearune
info, tuua eelkõige  välja IKÕ ala:
*	Ikõ ala tuleks laiendada kattest 1m kummalegi poole JJt -d, aga ei
tohi näidata sõiduteele. Ameti kodulehel on näidised.

IkÕ joonis :

Olen alles õhtul arvuti juures.

Parimat, Krista Einama

From: Krista Einama
Sent: Tuesday, November 26, 2024 6:37 AM
To: Indrek Lensment < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: 'Arvo Vahtra' < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: FW: Lõunasadama 1 teeprojekti märkused

Tere,

edastan tähelepanekud projekti kõrguslikuks täpsustamiseks (riigitee
kraavide varasem eelvool suletakse ja asendatakse) ja seoses teeületuskoha
laienduse projekteerimisega. Peale paranduste sisseviimist ja projektile
heakskiidu andmist sõlmime lepingu JJT-st huvitatud isiku ja
Transpordiameti vahel.

1.	Riigitee äärde mahasõidu likvideerimise järgselt kaevatav kraav
peab arvestama riigitee  11174 km 1.051 aluse truubi väljavooluga h=7,48.
Projekteeritud kraavi põhjakõrgus selles asukohas on 7,65.
2.	Likvideeritud ristmiku asukohas on vajalik näidata ära kraavi
välimine ja sisemine servajoon (vastavalt ristlõikel näidatud nõlvusega
1:2). Kraavi tingmärk joonistele.
3.	Ristlõige 10-10 palun teha truubi asukohast.
4.	Anda vertikaallahendusel kraavi põhjakõrgus riigitee
liiklusmärkide kupitsa asukohast, et hinnata lahenduse sobivust.
5.	Teeületus ja laiendused:

1.	Näha ette kiiruspiirang 70 km/h. Kas on vajalik teeületuskohas
teevalgustus?
2.	Laiendustel katendit täiendada lisavalikuga, kuna MSE ei pruugi
nii väikses koguses mõistlik teha olla:  MSE 20 või AC20 surf 8cm.
3.	Laiendused 2-rattajälje vahele peab ühenduskoha tegema mõlemal
suunal (vt punasega):

4.	Laienduse kohal on kraave nihutatud riigiteest eemale, mida ei ole
näidatud ümberkaevamise vajadusena joonistele ja süvendisse minek
lahendamata, renniks on teepeenar. Sademevete lahendust täpsustada ja
kajastada joonisel.
5.	Olemasoleva mahasõiduga kokkuviimisel korrigeerida mahasõidu kuju,
kuna laiendus halvendas pöördeid
6.	Kui JJT on kergkattega (pealmine kiht kruus), tuleb riigitee
alusel maal ette näha tolmuvaba (asfalt) kate, et kruus teeületusel ei
kanduks riigiteele.
7.	Ristlõikel näidata astmelise laiendamise mõõdud, telg;
8.	Projektis palun teha koostööd KOV-ga Mereääre bussipeatustega
ühendamiseks. Hetkel pole näidatud ega sellega arvestatud. Samuti tuleks
näidata ära perspektiivne JJT koridor.
9.	Riigitee alusele maale JJT kavandamisel tuleb teha isikliku
kasutusõiguse plaan KOV-i kasuks. Saadan ka ühe näidise, mida tuleks
vormistamisel jälgida.

Lugupidamisega

  Krista Einama

  Peaspetsialist

  Projekteerimise osakonna

  kooskõlastuste üksus

  tel 5862 7026

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.