Subject: Eelnõu 392 SE ja ESS
From: "Kaido Rosin" <[email-masked]>
To: "AKI info" <[email-masked]>
Date: Wed, 20 Mar 2024 11:16:43 +0200

Tere!

Riigikogu riigikaitsekomisjon algatas ja keskkonnakomisjoni juhtimisel
menetletakse elektroonilise side seaduse ja looduskaitseseaduse muutmise
seaduse eelnõu (392
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/feaabc45-746f-405a-854c-7
4abbdb4e9d5/elektroonilise-side-seaduse-ja-looduskaitseseaduse-muutmise-se
adus>  SE).

Eelnõu eesmärk on õiguslikult lahendada ohuteavituse kasutamine
sõjaväelisel väljaõppel, täpsemalt õppekogunemisel, suurõppusel ja
lisaõppekogunemisel. Täiendav seaduslik alus on vajalik selleks, et tagada
isikuandmete kaitse, millega määratletakse kõik juhud, mille puhul on
olemas õiguslik alus saata ohuteavitus.

Keskkonnakomisjon on küsinud eelnõu kohta arvamust majanduskomisjonilt.
Eelnõu kohta arvamuse andmise arutelus majanduskomisjoni istungil tekkis
ESSi ja selle muudatuse juures küsimus, et kas kõik juhud, mille puhul on
võimalik anda ohuteavitust peavad olema must-valgelt seaduses kirjas. Kui
meil on tulevikus vaja ohuteavitust mingi kolmanda asja jaoks, siis avame
uuesti seaduse ja paneme sinna veel ühe punkti juurde jne. Kas kuidagi
teistpidi ei saaks? (nt üldprintsiibina, klauslina). Samuti tekkis
küsimus, kas eelnõus esitatud põhimõtet „mitte rohkem kui kord aastas“
oleks võimalik laiendada või paindlikumaks muuta?

VÄLJAVÕTE EELNÕUST:

§ 1. Elektroonilise side seaduse muutmine

Elektroonilise side seaduse § 1051 lõike 1 punkti 3 täiendatakse pärast
tekstiosa ”hädaolukorra seaduse § 18 lõikes 3 nimetatud õppuse”
tekstiosaga ”ning mitte rohkem kui kord aastas Kaitseväe otsusel
kaitseväeteenistuse seaduse § 69 lõigetes 3 ja 31 nimetatud sõjaväelise
väljaõppe”.

Palun tekkinud küsimuste ja võimaliku paindlikuma lahenduse osas töökorras
Andmekaitse Inspektsiooni selgitusi. Täiendav tausta avamine oleks ka
abiks.

Täname.

Kaido Rosin

Riigikogu majanduskomisjoni nõunik-sekretariaadijuhataja

T: +372 631 6433

M: +372 5349 6433

Riigikogu. Lossi plats 1a, 15165 Tallinn.

 <http://www.riigikogu.ee> www.riigikogu.ee