Subject: Ed: TubS ja RLS muutmise seaduse eelnõu
From: "Lily Mals - SOM" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Wed, 29 Jul 2026 10:40:14 +0300

Tere
Edastan Sotsiaalministeeriumi märkused.

Lily Mals
õigusloome- ja isikuandmete kaitse nõuni
Sotsiaalministeerium

  _____

Saatja: Lily Mals - SOM <[email-masked]>
Saadetud: kolmapäev, 29. juuli 2026 09:25
Adressaat: Mart Einasto - JUSTDIGI <[email-masked]>
Teema: TubS ja RLS muutmise seaduse eelnõu

Tere
Olete Sotsiaalministeeriumile esitanud kooskõlastamiseks tubakaseaduse ja 
riigilõivuseaduse muutmise seaduse eelnõu.

Palume täiendada eelnõu. Kui on soov piirata ka sissehingamist hõlbustavaid 
aineid siis tuleks vastav piirang lisada ka § 8'1 lg-sse 2. Analoogselt 
teiste tubakatoodetega, nii nagu on § 8 lg 4 p 4, tooted ei tohi sisaldada 
aineid, mis hõlbustavad sissehingamist või nikotiini omastamist.

Samuti palume täiendada seletuskirja, eelnõu ettevalmistajate osas, mille 
kohaselt "Eelnõu ja seletuskirja tubakaseaduse muude muudatuste osa on 
koostanud Sotsiaalministeeriumi rahvatervise osakonna keskkonnatervishoiu 
poliitikajuht Aive Telling ([email-masked]), juriidilise ekspertiisi on 
teinud Sotsiaalministeeriumi õigusosakonna nõunik Lily Mals 
([email-masked]) ja mõjude hindamise on teinud Sotsiaalministeeriumi 
analüüsiosakonna analüütik Evelin Tähtväli ([email-masked]). " ja 
viia see vastavusse tegelikkusega. Nt ei ole mina (Lily Mals) antud eelnõu 
ettevalmistamisse olnud kindlasti mitte kaasatud sellisel määral, et 
käsitleda mind kui juriidilise ekspertiisi tegijat kogu eelnõu osas, mh 
sisaldab eelnõu muudatusi (sh TubS osas), mille osas polnud mul siiani isegi 
teadmist.

Palun andke teada, kas antud märkustega on võimalik arvestada, või tuleks 
need siiski edastada ametliku kirjaga?

Lugupidamisega

Lily Mals
õigusloome- ja isikuandmete kaitse nõuni
[email-masked]

Sotsiaalministeerium
Suur-Ameerika 1
10122 Tallinn
www.sm.ee <https://www.sm.ee/>