Subject: FW: Kiri
From: "Hans Keskrand" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 13 Jul 2026 13:56:00 +0300

From: Juhan Raudam <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, July 2, 2026 12:51 PM
To: Kaarel Ilustrumm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Kiri

Tere, hr Ilustrumm,

kaks aastat tagasi suhtlesime AS-ile Hõbevara kuuluva Annetalu kinnistu
teemadel, mida võib oodata täielik või osaline sundvõõrandamine seoses
Tallinn-Pärnu-Ikla maantee trassi täpsustamisega. Kirjutasite mulle toona,
et "Kokkuvõttes, ei saa riik teha kinnistu omandamise otsust (ega määrata
täpselt omandamise ulatust) enne kui projektlahendus on järgmiste
etappidega paigas."

Palun andke teada, kas nüüdseks on midagi täpsemat selgunud, näiteks
ajagraafik, sundvõõrandamise ulatus, võimalik hüvitise suurus jne.
Selgitan, et antud mõningane ebaselgus pärsib ka AS-i Hõbevara tegevust:
ühest küljest sooviksime kas kinnistut väljaarendada või (selle võimatuse
korral) see võõrandada, aga teadmata, kas, millal ja kuidas maantee
projektlahenduse meie plaane mõjutama hakkab, on seda teha üpris võimatu.

Jään ootama Teie vastust!

Lugupidamisega,

Juhan Raudam

AS Hõbevara

  _____

Saatja: Kaarel Ilustrumm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: reede, 19. juuli 2024 11:04
Adressaat: Juhan Raudam <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Kiri

Tere

Vabandan, sest ei mõistnud, et täiendavat vastust ootate.

Kahjuks ei ole praeguses etapis täpsemalt rääkida maade omandamisega
seotud tingimustest. Teatav läbirääkimise võimalus omandamise ulatuses on
alati, aga täpsemalt lahatakse teemat järgnevate projekti etappides.
Praegu on peamine eesmärk teavitada maaomanikku sellest, et tulevikus võib
olla vajadus mingi osa kinnisasjast riigile omandada.

Juhin tähelepanu, et 14.11.2014 kehtestatud Harju maakonnaplaneeringu
teemaplaneeringu “Põhimaantee nr 4 (E67) Tallinn-Pärnu-Ikla (Via Baltica)
trassi asukoha täpsustamine km 12,0-44,0”  kohaselt jääb kogu Annetalu
kinnisasi maantee trassi koridori alale ning piirangud maa kasutamise osas
kehtivad juba ligi 10 aastat. Eskiisi koostamine ja
projekteerimistingimuste andmine aitab piirangu ulatust täpsustada ja
vähendada.

Eskiislahendusega oleme maavajadust oluliselt vähendanud ning esmapilgul
pole vajadust tervet kinnistut omandada, sest üle poole sellest jääb
puutumata.

Kokkuvõttes, ei saa riik teha kinnistu omandamise otsust (ega määrata
täpselt omandamise ulatust) enne kui projektlahendus on järgmiste
etappidega paigas.

Lugupidamisega

Kaarel Ilustrumm

Projektijuht

Projekteerimise üksus

+372 5557 8458

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4, 11413 Tallinn, Transpordiamet

From: Juhan Raudam <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, July 12, 2024 9:11 AM
To: Kaarel Ilustrumm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Kiri

Tere,

ootame Teie vastust seoses riigi poolt maa omandamisega.

Lugupidamisega,

Juhan Raudam

Hõbevara AS

  _____

Saatja: Juhan Raudam <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saadetud: reede, 24. mai 2024 09:40
Adressaat: Kaarel Ilustrumm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Vs: Kiri

Tere,

tänan kirja eest.

Juhul, kui realiseerub Teie kirja punktis 3 nimetatud plaan "Sellise
lahenduse elluviimisel tuleks riigil omanda suur osa "Annetalu"
(71801:003:0206) kinnisasjast.", siis tuleb meil tegeleda järgmise
küsimusega.

Annetalu kinnistu, arvestades riigipoolsete kavandatavate äralõigete
suurust, ei oleks enam põhimõtteliselt kasutatav ja selle riismed, mis
maaomanikule alles jääksid, ei omaks enam mitte mingit väärtust. Samal
põhjusel muutuks mõttetuks Hõbeallika kinnistu omamine, mis soetati
eesmärgiga Annetalu kinnistut toetada.

Mingi riigile sobiva osa väljalõikamine kinnistutest ei ole seetõttu
aktsepteeritav variant. Maaomaniku esindajana soovin esmalt teada, et kui
riik on juba otsustanud kinnistud omandada, siis kas ta teeb seda
tervikuna ja kui, siis millistel tingimustel. Seejärel saan formuleerida
omapoolse seisukoha ja avaldada arvamust.

Lugupidamisega,

Juhan Raudam

AS Hõbevara

  _____

Saatja: Kaarel Ilustrumm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saadetud: neljapäev, 23. mai 2024 16:19
Adressaat: Juhan Raudam <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Kiri

Aadressilt [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  ei saadeta teile sageli
meilisõnumeid. Lugege täpsemat teavet selle kohta, miks see on oluline
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification>

Tere

Tänan Teid pöördumise eest ning vastan lühidalt esitatud küsimustele:

1.	Teehoiukava koostatakse täpsemalt neljaks aastaks ning
Kanama-Ääsmäe teelõigu rekonstrueerimiseks pole määratud veel kindlat
realiseerimisaastat. Teelõik on teehoiukavas ära märgitud, et tuleks välja
ehitada aastatel 2029-30, kuid täpsem ajakava on selgumisel.
2.	"Hõbeallika" (72703:002:0560) kinnistut maantee rekonstrueerimine
eeldatavasti ei puuduta. Koostatud eskiislahenduse kohaselt pole sinna
ehitisi kavandatud. Eskiislahenduse realiseerimisel ulatub kinnistule
teekaitsevöönd (50 m äärmisest sõiduraja servast), mille suurusjärk on
sarnane tänase olukorraga.
3.	"Annetalu" (71801:003:0206) kinnisasjale on kavandatud
eskiislahendusega kõrvalmaantee 11345 Rahula-Saku tee ristmiku ja km 20,5
asuva mahasõidu likvideerimise tõttu uus suundristmik ja kogujatee, et
ühendada Torokse (71801:003:0589), Vana-Tore (71801:003:0227) ja
Vana-Torokse (71801:003:0228) kinnisasjad teedevõrguga. Sellise lahenduse
elluviimisel tuleks riigil omanda suur osa "Annetalu" (71801:003:0206)
kinnisasjast. Projekteerimistingimuste alusel maade omandamise protsessi
veel ei alustata ning seda tehakse vajadusel järgnevates projekteerimise
etappides.

Arvestades, et vastused on viibinud, anname täiendavalt aega arvamust
esitada. Palun esitage arvamus aadressile [email-masked]
<mailto:[email-masked]>  hiljemalt 30.05.2024 või võtke
täiendavate küsimuste korral ühendust otse minuga.

Lugupidamisega

Kaarel Ilustrumm

Projektijuht

Projekteerimise üksus

+372 5557 8458

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4, 11413 Tallinn, Transpordiamet

From: Juhan Raudam <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, May 8, 2024 4:38 PM
To: Kaarel Ilustrumm <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: MNT Teed <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Subject: Ed: Kiri

Austatud hr Ilustrumm,

AS Hõbevara on kahe kinnistu omanik, mis asuvad rekonstrueerimisalas.
Sooviksin teada, kuidas mõjutab kavandatav rekonstrueerimine konkreetselt
neid kaht kinnistut, millised tegevused on nendega seoses plaanis ja
milline on ajaraam nende tegevuste läbiviimiseks. Tegemist on kinnistutega
"Hõbeallika" (72703:002:0560) ja "Annetalu" (71801:003:0206).

Lugupidamisega,

Juhan Raudam

AS Hõbevara

  _____

Saatja: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saadetud: esmaspäev, 6. mai 2024 08:25
Teema: Kiri

Aadressilt [email-masked] <mailto:[email-masked]>  ei
saadeta teile sageli meilisõnumeid. Lugege täpsemat teavet selle kohta,
miks see on oluline <https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification>

Tere!

Teile on saadetud Transpordiameti dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu
dokument.

Pealkiri: Riigitee 4 Tallinna–Pärnu–Ikla tee km 19,0-26,7 asuva
Kanama–Ääsmäe lõigu rekonstrueerimise projekteerimistingimuste menetlusse
kaasamine

Registreerimise kuupäev: 03.05.2024

Registreerimise number: 8-1/22-057/7632-1.

Dokument on manuses.

Transpordiamet
Valge 4
11413 Tallinn
kliendiinfo 620 1200, [email-masked]
<mailto:[email-masked]>
www.transpordiamet.ee <https://www.transpordiamet.ee/>