Subject: Lellapere liivakarjääri mahasõit riigi maanteele
From: Caspar Rüütel <[email-masked]>
To: "Transpordiameti klienditugi" <[email-masked]>
Date: Mon, 18 Aug 2025 10:52:26 +0300

Tervist!

Pöördume Transpordiameti poole seoses Lellapere liivakarjääri ja sellest
kavandatud materjali tarnetega riikliku tähtsusega Rail Baltica trassi
ehitusele. Marina Minerals OÜ soovib 2026. a kevadel avada karjääri ning
alustada materjali realiseerimisega nimetatud ehitusobjektile, mille
raames on vaja lahendada materjali väljaveo küsimus. Selle raames
kavandame karjäärist väljasõitu Kehtna-Põlma kõrvalmaanteele nr 20149 (vt
skeem manuses).

Sooviksime Transpordiametiga kooskõlastada karjäärist riigiteele
suubumise, kus esitate selle rajamiseks omapoolsed tingimused. Sellega
seonduvalt on Marina Minerals OÜ-l Transpordiametile palve …

Paluksime võimalusel Transpordiametil esitada tingimused selliselt, kus
tegu on ajutise lahendusega – st ehitusperioodiaegse ristmikuga, mis
pärast vedude lõppu likvideeritakse. Teisisõnu palume, et Transpordiamet
ei nõuaks seal projektipõhise statsionaarse ristmiku väljaehitamist, kuna
Lellapere üliväike liivakarjäär (30 000 m3) ammendatakse tõenäoliselt mõne
kuuga ja selle sama Rail Baltica ehitustööde käigus. See tähendab, et
karjääri ristmik on kasutuses väga lühikest perioodi. Ohutu lahendus võiks
olla tagatud ajutise liikluskorraldusega, sh freesipuru kasutamisega enne
mustkattega teele suubumist vms.

Lugupidamisega,

Caspar Rüütel

Juhatuse liige

Marina Minerals OÜ

Jalgpalli 21, Tallinn 11312, Estonia

M +372 5698 7373

E [email-masked]