Subject: Selgitustaotlus Aasa gaasijaama DP menetlus
From: "KSL" <[email-masked]>
To: Päästeamet <[email-masked]>
Date: Tue, 5 May 2026 10:49:33 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

SELGITUSTAOTLUS

Päästeamet

Aadress: Raua 2, 10124 Tallinn
E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Registrikood: 70000585

Lugupeetud Daisi Käger / Päästeamet,

Viitan Teie 27.03.2026 kirjale nr 7.2-3.3/1466-2 seoses Aasa gaasijaama 
detailplaneeringuga (DP) ning Päästeameti järeldusele, et kavandatav tegevus 
ei vasta Vabariigi Valitsuse määruse nr 102 lg 1 kriteeriumile.

Palun esitada kirjalik selgitus ja menetlusinfo, kuidas Päästeamet on selle 
DP ja KSH hinnangu kooskõlastamise käigus jõudnud nimetatud järelduseni. 
Eelkõige palun vastata järgmistele punktidele ja vajadusel lisada 
asjakohased dokumendid või viited:

1.	Millised DP ja KSH dokumendid (versioonid ja kuupäevad) Päästeamet läbi 
vaatas ning millised konkreetsed lõigud või tabelid olid otsuse aluseks?
2.	Millist diisli tihedust (t/m³) ja teisendusmeetodit Päästeamet kasutas 
massi (4160 t) teisendamisel ruumalaks (m³)? Palun esitada arvutused või 
viide sisemisele/muule dokumendile, kus teisendus on tehtud.
3.	Kas Päästeamet käsitles 4160 t kui maksimaalset korraga hoitavat kogust 
(maksimaalne varu) või kui muu näitaja (nt aastane käive, keskmine varu)? 
Palun täpsustada, kuidas see suurus määrati.
4.	Kas Päästeamet on hinnangu koostamisel arvestanud „worst‑case“ 
stsenaariume (nt madalam tihedus, mahutite kombineeritud täitumine) ning 
milliseid piiranguid või eeldusi selleks kasutati?
5.	Kas Päästeamet konsulteeris või kooskõlastas oma hinnangut teiste 
asutustega (nt Elering, Keskkonnaamet, TTJA, kohalik omavalitsus)? Kui jah, 
palun nimetada asutused ja lisada kooskõlastuste/kommentaaride koopiad või 
viited.
6.	Kas Päästeamet on koostanud sisemise riskihinnangu, memo või muu 
analüüsi, mis toetab järeldust, et gaasitrassile tuginev varustuse skeem ei 
aktiveeri ORME‑määruse punkti (ehitis, kus aine maht >5000 m³)? Palun 
esitada koopia või viide.
7.	Milliseid täiendavaid andmeid või dokumente Päästeamet peab vajalikuks, 
et kinnitada, et DP ei kuulu määruse nr 102 lg 1 alla (nt mahutite 
nominaalmahtude tehnilised andmed, tihedusmõõtmised, varu‑operatsioonide 
kirjeldus)?

Palun edastada vastus kirjalikult 14 päeva jooksul alates käesoleva kirja 
kättesaamisest. Kui vastuse andmiseks on vajalik pikem menetlusaeg, palun 
teavitage sellest ja andke hinnanguline vastuse tähtaeg.

Vastuse palume saata e‑posti aadressile [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>  ja koopia Lüganuse Vallavalitsusele 
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .
Kui soovite, võime vajadusel esitada ka täiendavaid dokumente DP/KSH 
materjalide kohta.

Lugupidamisega

MTÜ Keskkonnasõbralik Lüganuse

Registrikood:  80666049
E‑post:  [email-masked] <mailto:[email-masked]>