Subject: [Muinsuskaitseamet: Väljaminev dokument] Tallinna vanalinna ja ajalooliste eeslinnade asulakohtade andmete muutmisest
From: "Muinsuskaitseamet" <[email-masked]>
To: "Riigikantselei - RK" <[email-masked]>, "min - KUM" <[email-masked]>, "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>, "Info - RAM" <[email-masked]>, "HM - HTM" <[email-masked]>, "Kliimaministeerium info - KLIM" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "info - MKM" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Kohtute Infoteenistus - KOHTUD" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Fri, 3 Jul 2026 12:00:02 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Muinsuskaitseamet algatas menetluse Tallinna vanalinna ja ajalooliste 
eeslinnade arheoloogiamälestisena riikliku kaitse all olevate asulakohtade 
andmete muutmiseks, mille eelnõu saadame Teile tutvumiseks. Menetlus hõlmab 
kümmet mälestist. Kavandatud muudatustega soovitakse:

1. muuta mälestise Tallinna vanalinna asulakoht (Kultuurimälestiste registri 
nr 31172) nimetust ning mälestiste Asulakoht (registri nr-d 2590, 2593, 
2595, 2598 ja 2628) nimetusi ja piire ning tunnistada kaitsevööndid 
kehtetuks;
2. lõpetada mälestiste Asulakoht, 13.–16. saj. (registri nr 2594), 
Asulakoht, II a-tuh. eKr–16. saj. (registri nr 2596), Asulakoht, 13.–16. 
saj. (registri nr 2599) ja Asulakoht, I a-tuh. (registri nr 2600) 
mälestiseks olemine, sest need on teise mälestise Asulakoht (registri nr 
2593) lahutamatuks osaks.

Menetluse lisaandmetega on võimalik tutvuda Muinsuskaitseameti kodulehel.

Muinsuskaitseamet ootab kõiki huvilisi kuulama Tallinna vanalinna ja 
eeslinnaalade ajaloo ülevaadet ning tutvustust muutmise menetluse käigu 
kohta 06.08.2026 kell 13.00 infotunnis, mis toimub Teamsi veebikeskkonnas. 
Teamsi link on Muinsuskaitseameti kodulehel.

Kui soovite eelnõu kohta arvamust avaldada või vastuväiteid esitada palume 
need edastada kirjalikult hiljemalt 14.08.2026 aadressile 
[email-masked] või Pikk 2, 10123, Tallinn.

Mälestisteks olemise muutmise ja lõpetamise otsustab valdkonna eest vastutav 
kultuuriminister. Hinnanguliselt edastab Muinsuskaitseamet materjalid 
menetluse jätkamiseks Kultuuriministeeriumile sügisel 2026.

Lugupidamisega

Liivi Varul
kaitsekorralduse spetsialist
[email-masked]