Subject: Ed: Tagasiside Vabariigi Valitsuse ja ministri määruste muutmise eelnõudele (patsiendi elulõpu tahteavaldus)
From: "Ave Liina Antonik" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Mon, 17 Aug 2026 18:08:36 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Saatja: Ave Liina Antonik
Saatmisaeg: esmaspäev, 17. august 2026 18:05
Adressaat: [email-masked]' <[email-masked]>
Koopia: Marilin Prants <[email-masked]>
Teema: Tagasiside Vabariigi Valitsuse ja ministri määruste muutmise 
eelnõudele (patsiendi elulõpu tahteavaldus)

Tere

Edastame TEHIKu täpsustused ja kommentaarid määruse nr 56 „Tervishoiuteenuse 
osutamise dokumenteerimise tingimused ja kord“ muutmise eelnõu kohta, 
eesmärgiga muuta protsessid tehniliselt selgemaks:

§ 106²⁰ lg 1 – Eelnõus on märgitud, et isikul on õigus elulõpu tahteavaldust 
(PET) muuta. Juhime tähelepanu, et tehniliselt ei ole võimalik juba 
kinnitatud dokumenti otse muuta, kuna korraga saab kehtida vaid üks PET. 
Praktikas tähendab „muutmine“ vana dokumendi tühistamist ja uue loomist.

§ 106²⁰ lg 4 ja § 106²¹ lg 4 – Praegune tekst kohustab arsti märkima 
nõustamise tulemuse ambulatoorsesse epikriisi. SOMiga kokkulepitult on 
nõustamise tulemus mitte amb.epikriisi märgitav, vaid TISi märgitav (nt. 
TJTs või TTO enda infosüsteemis tehtav märge). Amb.epikriisi märkimine on 
arstile vabatahtlik. Ettepanek eemaldada lausest osa, mis määrab, kuhu TISis 
nõustamise tulemus täpselt märgitakse.

§ 106²¹ lg 6 – Teadmiseks. Paberil täidetud PET jõustub TIS-i jõudmisel, 
kuid arstil on lubatud mõjuval põhjusel andmed hiljem sisestada. Sel juhul 
ei ole paberil täidetud PETi jõustumine kooskõlas TISi sisestamise hetkega.

§ 106²³ lg 3 – Vajalik on täpsustada, kuidas ja kes digitaliseerib 
usaldusisiku paberil antud allkirja. Isikul võib tekkida praeguse sõnastuse 
järgi ootus, et kui usaldusisik pani tema TISis täidetud PETile omakäelise 
allkirja, siis isik saab selle kuidagi ise PETile lisada või märkida.

§ 106²³ lg 5 ja 6 – Vajab selgitust, kas ja millised tähtajad kehtivad 
usaldusisikule digiallkirja andmiseks siis, kui PET on koostatud paberil.

Täpsustavate küsimuste korral pöörduda TEHIKu tooteomanik Marilin Prants 
poole.

Lugupidamisega,

 <http://www.tehik.ee/>

Ave Liina Antonik

õigustiimi juht

+372 7943 900

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Usume, et meie töö suudab säästa inimeste aega, et nemad saaksid keskenduda 
olulisele