Subject: Mehitamata vabalennuõhupall - 17.08.2025
From: "Kea Toi" <[email-masked]>
To: "'Rauno Gordon'" <[email-masked]>
Cc: "'supervisor'" <[email-masked]>
Date: Fri, 15 Aug 2025 15:05:53 +0300

Teie 09.08.2025

Meie 15.08.2025 nr 13.7-3/25/13310-2

Tere

Käesolevaga kooskõlastab Transpordiamet lähtuvalt Teie poolt 09.08.2025
esitatud taotlusest ning 15.08.2025 edastatud täiendavast informatsioonist
kerge mehitamata vabalennuõhupalli taevasse laskmise järgmistel
tingimustel:

*	Lendu lastakse üks mehitamata vabalennuõhupall.
*	Lennutamise alguse aeg: 17.08.2025 kell 12:00 (kohalik aeg)
*	Lennutamise stardikoht: Nurmatsi, Keava, Raplamaa (585647N
0245332E)
*	Lennu kestvus: umbes 2 tundi
*	Kerge mehitamata vabalennuõhupalli lähtestamisest tuleb sellest
eelnevalt teavitada Lennuliiklusteeninduse AS vahetuse vanemalt telefonil
+372 625 8254 vähemalt 10 minutit enne planeeritavat lennu algust.
Edastada tuleb järgmine informatsioon:

*	lennutamise täpne algusaeg ja orienteeruv kestus;
*	eeldatav maksimaalne lennukõrgus;
*	mehitamata vabalennuõhupalli lendu laskmise koht;
*	suurus (sh, et tegemist on kerge õhupalliga) ja värvus;
*	muu küsitud informatsioon.

*	Kerge mehitamata vabalennuõhupalli käitamise eest vastutav isik on
kohustatud teavitama vahetuse vanemat koheselt, kui õhupalli lend on
lõppenud (kui lõpuaeg on teada).
*	Mehitamata vabalennuõhupalli ei tohi käitada nii, et palli või
mõni selle osa (kaasa arvatud kasulik koorem) kokkupõrkel maapinnaga tekib
oht asjaomase lennuga mitte seotud inimestele või nende varale.

Mehitamata vabalennuõhupalli käitamise eest vastutab VAAL Airships OÜ.
Kontaktisik on Rauno Gordon, tel. 53405959.

Lugupidamisega

Kea Toi

ATS inspektor

Lennuliiklusteeninduse ja lennuväljade osakond

Transpordiamet

+372 58529036

 <http://www.transpordiamet.ee> www.transpordiamet.ee