Subject: Maanteeserva kinnistu ning lähiala detailplaneeringu kehtestamine
From: <[email-masked]>
Date: Fri, 10 Jul 2026 12:12:13 +0300

TÄHELEPANU! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada!

Tere!

Saadame teile Keila linnavalitsuse dokumendihaldussüsteemi Delta kaudu 
dokumendi Maanteeserva kinnistu ning lähiala detailplaneeringu kehtestamine, 
mis on registreeritud 09.07.2026 numbriga 2-2/185.

Keila Linnavalitsus kehtestas 09.07.2026 korraldusega nr 2-2/185 
Maanteeserva kinnistu ning lähiala detailplaneeringu. Lähiala planeering 
puudutab ühendustee rajamist riigile kuuluvalt kinnistult aadressil T-8 
Tallinn-Paldiski, läbi Maanteeserva kinnistu, Sooserva kinnistu ja 
Uus-Paldiski tee 6 kinnistu.

Detailplaneeringu koostamise eesmärk on kavandada Maanteeserva maaüksusele 
äri- ja tootmismaa krundid, anda ehitusõigus ja hoonestustingimused kuni 
kolmekorruselistele hoonetele, määrata arhitektuurilised tingimused, 
lahendada juurdepääsud, kujad, kitsendused, haljastuse, parkimis- ja 
liikluskorralduse põhimõtted, tehnovõrkude ja servituutide vajadused, ning 
seada keskkonnatingimused planeeringuga kavandatu elluviimiseks.

Juurdepääs alale tagatakse olemasolevalt Tallinn-Paldiski maanteelt 
ringristmiku kaudu. Planeeritav ala kujundatakse piirkonna aktsendiks ning 
avatakse linnaelanikele. Planeeringulahenduse elluviimisel ja hoonestamisel 
tuleb kujundada kvaliteetne läbimõeldud arhitektuuriga ja tervikliku 
ruumilise lahendusega linnaruum.

Detailplaneeringuga kavandatu elluviimise mõju suurus ja ruumiline ulatus 
piirdub enamike  tegurite osas planeeringualaga. Planeeringuala külgneb 
Keila jõe luha-alaga ja olemasolevate ärimaa kruntide ning 
jäätmekäitlusmaaga. Kolme äri- ja tootmismaa krundi hoonestamise ruumiline 
ulatus on pigem lokaalne ja jääb antud ala piiridesse. Mõju taimestikule ja 
loomastikule on olemas, kuid see on lokaalne. Käesoleva detailplaneeringu 
elluviimise tulemusena muutub planeeritaval alal kasutus, olemasolev 
metsa-ala kaob detailplaneeringu elluviimise järgselt. Planeeritava ala 
maapinda tõstetakse, krundid hoonestatakse, rajatakse teed ja tehnovõrgud 
ning selle tulemusel väheneb alal kõrghaljastuse osakaal.

Detailplaneeringu kehtestamise otsus ja materjalid on leitavad Keila linna 
kodulehelt: https://keila.ee/planeerimine/

Lugupidamisega
Keila Linnavalitsus

Kontaktinfo
Keila Linnavalitsus
Keskväljak 11, 76608, Keila
Telefon: (+372) 679 0700
e-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>