Subject: FW: Harku vald Puiestiku arendusala lepingust
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Mon, 18 May 2026 08:27:40 +0300

Palun reg

From: Orhan Oktain <[email-masked]>
Sent: Tuesday, May 5, 2026 3:34 PM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Cc: Marek Lind <[email-masked]>
Subject: Re: Harku vald Puiestiku arendusala lepingust

Tere

Suur tänu info eest. Jääme ootama korrigeeritud lepingut.

Lugupidamisega

Orhan Oktain

Kontakt Krista Einama (<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >) kirjutas kuupäeval T, 5. mai 
2026 kell 14:08:

Tere,

Tänan, oleme Teie seisukoha kohustuste kohta kätte saanud.

Samuti saime kätte lepingu, mille sõlmisite Harku Vallavalitsusega 
kohustuste võtmiseks Puiestiku planeeringu elluviimisel.

Kohustuste kohta meil vastuväiteid ei ole, Harku Vallavalitsuse pädevusalas 
on planeeringute korraldamine ja elluviimine. Meie soovime selgust, kes 
ehitab välja ja millal Puiestiku planeeringu lähiala kergliiklustee teisel 
pool riigiteed 11411, mis ühendab olemasoleva bussipeatusega ja 
kergliiklusteevõrguga. Märtsis -aprillis 2025 toimus koosolek Harku 
Vallavalitsuse esindajatega, kus valmis ka otsus kergliiklustee 
projekteerimiseks planeeringu lähialale.

Oleme pöördunud infopäringuga Harku Vallavalitsuse poole täiendava info 
hankimiseks (kes ehitab puuduva lõigu projekteeritud kergliiklusteest teisel 
pool riigiteed), kuid seni vastust meil ei ole ja sellest ka viivitus. 
Kindlasti olete kohustuste teemad Harku Vallavalitsusega lepingu sõlmimisel 
läbi arutanud ja saate kiirendada meile olulise info edastamist.

Transpordiameti jaoks kaasneb Puiestiku arendusala elluviimisega mõju 
riigitee ohutusele, kui kergliiklustee lõik jääb välja ehitamata. Riigiteel 
11411 on suur liiklussagedus (2246 sõidukit ööpäevas)  ja puuduva 
terviklahenduse korral hakkab riigitee ületus ja ühendus riigitee 11410 
kergliiklusteega toimuma sõiduteel.

Lepingu saame ümber teha, sellega on kõik selge.

Lugupidamisega

Krista Einama

Kooskõlastuste üksus

Transpordiamet

From: Orhan Oktain <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, May 5, 2026 10:49 AM
To: Marek Lind <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Re: Leping

Tere

Viitan allolevale kirjavahetusele seoses Transpordiameti poolt 10. aprillil 
edastatud lepingu projektiga.

Olen edastanud omapoolsed seisukohad ning soovin uurida, mis seisus on 
lepingu projekti edasine menetlus ja millal võiks oodata tagasisidet.

Lugupidamisega

Orhan Oktain

Kontakt Orhan Oktain (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >) kirjutas kuupäeval E, 27. aprill 2026 kell 17:32:

Tere

Kirjutan samas e-kirjavahetuses seoses 10.04.2026 edastatud pöördumisega 
lepingu „Ristmike, bussipeatuse ja kergliiklustee ehitamise leping 
7.1-1/26/6093-1“ eseme ning ORKI OÜ kohustuste ulatuse täpsustamise kohta.

Anname täiendavalt teada, et oleme vahepeal sõlminud Harku Vallavalitsusega 
detailplaneeringu realiseerimise lepingu. Lisame selle käesolevale kirjale 
manusena.

Eeltoodust tulenevalt ootame Transpordiameti tagasisidet lepingu eseme ja 
ORKI OÜ kohustuste ulatuse osas, et poolte kokkulepe oleks lepingus üheselt 
ja selgelt kajastatud.

Palume anda tagasisidet esimesel võimalusel.

Lugupidamisega

Orhan Oktain
ORKI OÜ

Kontakt Orhan Oktain (<[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >) kirjutas kuupäeval R, 10. aprill 2026 kell 12:54:

Tere

Palume täpsustada lepingu „Ristmike, bussipeatuse ja kergliiklustee 
ehitamise leping 7.1-1/26/6093-1“ eset ning ORKI OÜ kohustuste ulatust.

ORKI OÜ arusaama kohaselt ei ole poolte vahel kokku lepitud, et ORKI OÜ 
kohustub välja ehitama kogu projektlahenduse täies mahus. ORKI OÜ ei võta 
kohustust ehitada rajatisi ega teelõike, mis asuvad teisel pool teed, ei 
paikne ORKI OÜ territooriumil ega kuulu ORKI OÜ planeeritavasse alasse.

Palume viia lepingu sõnastus vastavusse poolte tegeliku kokkuleppega 
selliselt, et ORKI OÜ kohustus hõlmab üksnes neid ehitisi ja ehitustöid, 
milles pooled on selgesõnaliselt kokku leppinud. Lepingu tekstist peab 
üheselt nähtuma, et ORKI OÜ kohustused ei laiene projektis nendele 
teelõikudele, kergliiklustee osadele ega muudele rajatistele, mis jäävad 
väljapoole ORKI OÜ territooriumi ja planeeringuala.

Palume esitada vastavalt korrigeeritud lepinguprojekt või määratleda lepingu 
objekt täpselt jooniste, lõikude ja mahtude kaupa.

Lugupidamisega

Orhan Oktain
ORKI OÜ

Kontakt <[email-masked] <mailto:[email-masked]> > kirjutas 
kuupäeval R, 10. aprill 2026 kell 07:58:

Lp huvitatud isik!

Pealkiri: Ristumiskoha ehitamise leping_Puiestiku
Registreerimise kuupäev: 09.04.2026
Registreerimise number: 7.1-1/26/6093-1.

Vastuseks Teie ristumiskoha ehitamise taotlusele edastame Teile ristumiskoha 
ehitamise lepingu koos lisadega.

Lepingu poolteks on Transpordiamet ja huvitatud isik. Käesoleva lepinguga 
annab Transpordiamet Teile kui ristumiskoha ehitamisest huvitatud isikule 
nõusoleku riigile kuuluval kinnisasjal ehitustööde teostamiseks vastavalt 
lepingus fikseeritud projektile. Transpordiamet loeb projekti 
kooskõlastatuks.

Ehitustööde teostajal peab olema EhS kohane pädevus ja mahasõidu rajamisel 
peab järgima lepingus toodud nõudeid ja tingimusi.

Leping jõustub pärast mõlema osapoole poolt allkirjastamist ning kehtib 
lepinguliste kohustuste täitmiseni. Palume leping allkirjastada ja 
Transpordiametile tagastada. Leping annab õiguse ehitada ristumiskoht 
lepingus toodud tingimustel 5 aasta jooksul.

Hiljemalt 10 päeva enne ehitustööde algust palume täita lepingu lisa 2 – 
ehitamise alustamise teatise vorm ning edastada Transpordiametile 
([email-masked] 
<http://dhs/faces/jsp/dialog/[email-masked]> ). Tööde lõpetamisest 
palume Transpordiametit kohe informeerida ([email-masked] 
<http://dhs/faces/jsp/dialog/[email-masked]> ) ja kutsuda kohale 
Transpordiameti esindaja tööde vastuvõtmiseks riigitee aluse maa osas.

Lugupidamisega

Krista Einama
peaspetsialist
58627026

Transpordiamet
Valge 4
11413 Tallinn
kliendiinfo 620 1200, [email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.transpordiamet.ee <https://www.transpordiamet.ee>