Subject: FW: Linnaku arendusala - Männiku tee 37 vastus ja teabenõue
From: "Egle Meelind" <[email-masked]>
To: "Egle Meelind" <[email-masked]>
Date: Thu, 2 Oct 2025 11:01:20 +0300

From: Arvo Täks <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, October 1, 2025 2:24 PM
To: Tiit Vunk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Hendrik Pukk' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ; Maili Hirlak
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Linnaku arendusala - Männiku tee 37 vastus ja teabenõue

Tere Tiit

Arvan, et antud teema jõuab ka Teieni.

Raasiku vallavalitsus on seisukohal, et Aruküla alevikus peaks kehtima
50km/h (lisatud kiri) kus hetkel 70km/t.

Ei tea kas olete eelnevalt kursis, kuid 50km/h teema on üleval aastaid ja
sai alguse niinimetatud JetOil-i ristmikust kus laps jäi auto alla.

25.09.25 HOL-s sai Transpordiameti esindajatega põgusalt antud teemat
käsitleda (kahjuks antud kirja polnud nendeni jõudnud).

Edastasin info, et enne Transpordiameti vastuse koostamist võiks ümarlaud
olla. HOL-s, Transpordiamet-i esindajad  hetkel otsest vastust ei andnud.
Pidid oma majapidamises läbi rääkima.

Tõstatasin ka küsimuse kas vald saab ise midagi teha (JetOil-i ristmik).
Transpordiamet arvati, et vald võiks suunata ristmikule tulevad teed ümber
((Metsa tee suunata Nõmme teele ja Nõmme tee võimalusel antud ristmikult
ümber tõsta sobivasse kohta (Transpordiametiga koostöös tulenevalt uuest
maha sõidust riigiteele)).

Kajastasime ka Linnaku DP-st tulenev, kus on antud projekteerimiseks
teh.tingimused 70km/t riigitee ümber korraldamiseks. Vallavalitsuse soov
on seal samuti näha juba projekteerimisel 50km/t. Tulenevalt asjaolust, et
antud alas on mitmed DP algatatud.

Rääkisin ka Järsi-riigitee ristmikus, mis samuti ohtlik. Sealgi arvas
Transpordiameti, et vald võiks algatada ristmiku ümber tõstmise (rääkida
eramaaomanikuga võimalustest).

Lugupidamisega

Teede- ja taristuspetsialist

Arvo Täks

From: Tiit Vunk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, August 26, 2025 9:01 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: Arvo Täks <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
'Hendrik Pukk' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Linnaku arendusala - Männiku tee 37 vastus ja teabenõue

Tere

Arutasime meil osakonna koosolekul veel seda lahendust.

Kinnitan üle, et piirdega lahendust ja 50km/h meil ei toetata. Aga
leidsime, et see sõidutee nihutus võiks kõne alla tulla ja siis jalgtee
sirgeks tegemine. Arutasime ka võimalikku ehitusmaksumust ning leidsime,
et tõenäoliselt sealt ei teki märkimisväärset lisakulu, sest laiendada
tuleb maanteed nii ehk naa ja välja ehitatava uue tee katendi maht jääb
samaks. Lihtsalt tee asukoht muutub.

Meie poolt läheb ka vastus teabenõudele. Sellele vastamise võttis üle meie
kooskõlastuste üksus, kes tegeles ka detailplaneeringule tingimuste
andmisega ja kooskõlastamisega.

Parimat

Tiit Vunk

Transpordiamet

Projekteerimise osakonna projektijuht

59185199

From: Tiit Vunk
Sent: Monday, August 25, 2025 10:11 AM
To: [email-masked]' < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: 'Arvo Täks' < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>;
'Hendrik Pukk' < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Linnaku arendusala - Männiku tee 37 vastus ja teabenõue

Tere

Edastan enda arvamuse.

Põrkepiirde kasutamisega ei nõustu ja see poleks kooskõlas Transpordiameti
kergliiklustaristu kavandamise juhendiga p.5.9, mille kohaselt on
soovitatav kavandada kergliiklustee lõikumiskoht sõiduteega ristmikust
eemale. Normi kohaselt peab see kaugus olema vähemalt 6m. Põrkepiirdega
lahendusi on lubatud kasutada vaid takistuse korral.

Kiiruspiirang on kehtestatud Transpordiameti tingimustega ning see on läbi
mõeldud. 50 km/h kiiruspiirang muudaks kogu kontseptsiooni. Antud kohas,
arvestades situatsiooni, me ei pea 50km/h piirkiiruse kehtestamist
põhjendatuks. Projekteeritav lahendus peab vastama 70km/h piirkiirusele.

Maantee nihutamist Transpordiamet ei keela, kuid peaks kaaluma kas see on
otstarbekas. Arvestama peab seda, et ka teisel pool teed on piir ja ka
seal peavad asjad vastama nõuetele, sh näiteks nähtavusnõuded. Lisaks
peaks hindama, et kas see päästaks meid äralõikest. Kinnistu nurkadest
läheb see lahendus päris kaugele sisse. Variant oleks nihutus teha ca
2,2-2,5m võrra, et maantee laiendus ei oleks nii suuremahuline ning
jalgteeühendus tuua sirgjooneliselt üle ristmiku:

Seal nurgas olevad tehnovõrgud saab ilmselt ümber ehitada – soodsam ikka
kui hakata seda lahendust veel kaugemale viima.

Kui see projekt koostataks Transpordiameti tellimusel, siis me läheksime
maad juurde võõrandama. Vajadusel algataksime sundvõõrandamise – mida
antud juhul saab vald läbi viia.

Ma ei oska kommenteerida detailplaneeringus sätestatut. Võimalik, et sinna
polnud kaasatud teede projekteerijat ja seal ei arvestatud normidest
tulenevate vahekaugustega jalgteede, sõiduradade jms projekteerimisel. DP
põhijoonise järgi läheb jalgtee üle erakinnistu nurga. Ka jalgtee
mõõtjoonis ulatub erakinnistule – tõenäoliselt ka jalgtee välisnõlv, mida
detailplaneeringu joonisel ei kajastata. Minu hinnangul tuleb sellest
kinnistust äralõige igal juhul teha.

Parimat

Tiit Vunk

Transpordiamet

Projekteerimise osakonna projektijuht

59185199

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, August 19, 2025 3:35 PM
To: Tiit Vunk < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: 'Arvo Täks' < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>;
'Hendrik Pukk' < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Linnaku arendusala - Männiku tee 37 vastus ja teabenõue

Tere

Tuli kirjalik tagasiside Männiku tee 37 omanikult. Ilmselt seda krunti
kergliiklustee paigutamiseks me kasutada ei saa. Seda aga nõuab maantee
praegune asukoht ja nõutud eraldusriba laius. Lisaks on kergliiklustee
detailplaneeringuga just sinna ette nähtud.

Ma näen kolme lahendust (minu hinnangul eelistatumad valikud eespool):

1.    Kasutada põrkepiiret ja minna kergliiklusteega Männiku tee
pöörderaadiuse servas. Männiku tee nihutame veidi loode poole.

2.    Kehtestada kiiruspiirang 50 km/h ning minna kergliiklusteega
äärekivisse. Sellega saame mh vähendada ka rekonstrueeritava lõigu pikkust
ja oluliselt kokku hoida.

3.    Nihutame maantee koos eraldusriba, kergliiklustee ja bussipeatusega
lõuna poole pinnasevallide juurde. Sellisel juhul peame oluliselt rohkem
laiendama maanteed ja muldkeha.

Tiit, mis arvad?

Lugupidamisega

Pavel Karev

Infrada OÜ

55530349

From: Kalju Hanni < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: teisipäev, 19. august 2025 13:59
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked];
<mailto:[email-masked]> [email-masked];
<mailto:[email-masked]> [email-masked]
Cc: Margus Kull < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: vastus ja teabenõue

Lp. Pavel Karev, Infrada OÜ

Lp. Transpordiamet

Lp. Raasiku Vallavalitsus

Edastan teile manuses oleva Raasiku v, Aruküla, Männiku tee 37 kinnistu
omaniku vastuse ja teabenõude. Vastus on suunatud Infrada OÜ-le ja
teadmiseks Transpordiametile ning Raasiku Vallavalitsusele. Teabenõudele
palume vastata Transpordiametil ja Raasiku Vallavalitsusel.